Reklama spoleczna kreacja a skutecznosc.pdf

(1051 KB) Pobierz
Reklama_ksiazeczka.indd
REKLAMA
SPOŁECZNA
34794523.003.png
WSTĘP
z arząd owyc h ora z Fun dację Komu nikac ji Spo łeczn ej po stano wiliśm y prz ybliży ć tem at
s tami, którz y rekl amą s połec zną z ajmuj ą się o d lat.
3
11
24
1
P rzy o kazji P rzeg lądu R eklam y Sp ołeczn ej or ganiz owan ego p rzez F orum Inicja tyw P o-
k ampa nii sp ołecz nych. Na tę okol iczno ść prz eprow adził em w ywiad y z trz ema specja li-
34794523.004.png 34794523.005.png
2
34794523.006.png
PROCHENKO
CELE
Czym jest reklama społeczna?
Paweł Prochenko: Są to takie działania marketingowe, które wykorzystują na-
rzędzia reklamowe służące wezwaniu do działania prospołecznego. Są oczywiście
różne rodzaje reklam społecznych, jedne służą nagłośnieniu działań organizacji spo-
łecznej, inne służą zbieraniu funduszy, a jeszcze inne mają nakłonić ludzi do działań
społecznych lub dbania o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
Po co w ogóle robi się reklamy społeczne i kto jest ich autorem?
W reklamie komercyjnej promujemy produkt czy też usługę. W reklamie społecznej
może to być organizacja społeczna czy też określone zachowanie. Ja jestem zwolen-
nikiem teorii, że dobra kampania społeczna posługuje się różnymi narzędziami, a re-
klama jest tylko jednym z nich. Tzw. produktem w kampanii społecznej, który chce-
my sprzedać, jest zmiana postaw społecznych. Chcemy przekonać odbiorcę do tego,
aby zachowywał się w określony sposób i udowadniamy mu, że jest to społecznie
użyteczne i ważne. Kampanie społeczne mówią ludziom żeby zmienili swoje nawyki,
przyzwyczajenia, zachowania. Jest to zdecydowanie trudniejsze niż przekonanie od-
biorcy do kupna np. proszku do prania określonej marki.
Odpowiadając na drugie pytanie: kampanie społeczne są domeną organizacji poza-
rządowych – to one mają w swoich strategiach i założeniach realizację celów spo-
3
PAWEŁ
34794523.001.png 34794523.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin