Opis pliku ini.txt

(22 KB) Pobierz
KONFIGURACJA PLIKU INI (zmiany w configu gry) 


Pliki .ini, które można bez problemu edytować znajdujš się w katalogu \Moje Dokumenty\Moje Gry\Skyrim. Pliki nazywajš się Skyrim.ini oraz SkyrimPrefs.ini. 


Niniejszy poradnik jest tłumaczeniem fragmentów The Elder Scrolls V: Skyrim Tweak Guide, zamieszczonego na stronie GeForce.com http://uk.geforce.com/optimise/guides/the-elder-scrolls-v-skyrim-tweak-guide 


Ogólna wydajnoć 
uGridsToLoad=5 - Ta zmienna nie istnieje i należy dodać jš w dolnej częci sekcji [General] w pliku Skyrim.ini. Odpowiada ona za sterowanie promieniem wokół postaci, w obrębie którego silnik gry wczytuje najbardziej szczegółowe obiekty, postacie oraz tereny. Ustawienie to może mieć duży wpływ na jakoć obrazu oraz wydajnoć. Zmienna przyjmuje wartoci nieparzyste, np. 3, 5, 7, 9, 11. Najbardziej stabilnš wartociš w testowej konfiguracji okazała się liczba 7 (porównanie). Standardowa wartoć 5 jest dobrym kompromisem pomiędzy jakociš a wydajnociš. Wyższe wartoci mogš skutkować w niestabilnoci gry, więc dobierajcie je ostrożnie. 

Porównanie uGridsToLoad=5 vs uGridsToLoad=11. 

Uwaga: Poza obniżeniem wydajnoci i potencjalnš niestabilnociš ze względu na duży wzrost wykorzystania zasobów po zwiększeniu uGridsToLoad, jeli zapiszesz grę po tym jak nadpisałe tš wartoć, nowa wartoć będzie zaszyta w twoim zapisie gry. Warto to zaznaczyć, ponieważ gra pozwala ci wczytać zapisanš grę, która posiada równš bšd niższš wartoć uGridsToLoad niż twoja aktualna wartoć; nie będziesz w stanie wczytać zapisu gry powstałego przy wyższej wartoci uGridsToLoad. Znaczy to, że jeli z powrotem obniżysz wartoć tej zmiennej, nie będziesz w stanie załadować save'ów, które miały wyższš wartoć. Musisz więc mieć to na uwadze przy testowaniu tej opcji i jednoczesnym zapisywaniu gry. Jeli musisz przywrócić poprzedniš wartoć uGridsToload w istniejšcym zapisie gry, to postępuj wg poniższych kroków: 

1.Stwórz kopię zapasowš dla SkyrimPrefs.ini, Skyrim.ini oraz katalogu z zapisami Skyrim: Saves. 
2.Wczytaj swój ostatni save. 
3.Nacinij na tyldę. 
4.Po pojawieniu się konsoli w grze wpisz: setini "ugridstoload:general" 5 
5.Kliknij ENTER. 
6.Wpisz: saveini 
7.Kliknij ENTER. 
8.Wpisz: refreshini 
9.Kliknij ENTER. 
10.Zamknij konsolę używajšc tyldy. 
11.Stwórz nowy save. 
12.Wyjd ze Skyrim. 
13.Usuń Skyrim.ini w katalogu Moje dokumenty\Moje gry\Skyrim. 
14.Załaduj ponownie narzędzie konfiguracyjne Skyrim. 
15.Zamknij narzędzie. 
16.W razie potrzeby wprowad swoje tweaki w Skyrim.ini (oraz SkyrimPrefs.ini, jeli był wczeniej modyfikowany). 
17.Załaduj ponownie Skyrim i swój najnowszy save. 
18.Ciesz się grš. 
uExterior Cell Buffer=36 - Ta zmienna steruje liczbš komórek wiata (kontrolowanych przez opcję uGridsToLoad), które sš buforowane do RAM-u, by umożliwić płynniejsze przejcia i zwiększyć wydajnoć. Głównš zasadš na przypisanie optymalnej wartoci do tej zmiennej jest pobranie swojej aktualnej wartoci z uGridsToLoad, zwiększenie jej o jeden i następnie pomnożenie jej przez siebie. Przykładowo, jeli ustawiłe uGridsToLoad na 7, to zmień uExterior Cell Buffer na 64. 

iPresentInterval=0 - pewna forma pionowej synchronizacji (VSync) w Skyrim jest włšczona domylnie i nie może zostać wyłšczona przez ustawienia w grze. Jeli dodamy tš zmiennš na koniec sekcji [Display] w pliku Skyrim.ini i ustawimy jš na 0, to przymusowo wyłšczymy VSync. Wyłšcznie VSync-a ogranicza/eliminuje przerywanie myszy (lag) i uwalnia trochę FPS-ów, może również zwiększyć wydajnoć. Jednakże wyłšczenie VSync-a niesie ze sobš kilka potencjalnych negatywnych skutków: twój ekran może zaczšć się "rozrywać", co samo w sobie nie jest grone, aczkolwiek może być denerwujšce, a fizyka wiata gry oraz czas mogš również przyspieszyć, zwłaszcza w obszarach, gdzie odnotowujesz wysokie wartoci FPS-ów. 

Istniejš dwie alternatywy dla VSync-a w Skyrim: 

Pozostaw VSync włšczony w Skyrim (standardowo) i włšcz Triple Buffering (Potrójne Buforowanie) przy użyciu narzšdzia D3DOverrider, które znajduje się w darmowym oprogramowaniu RivaTuner. Dzięki temu wzronie wydajnoć, a laggowanie myszy odejdzie w niepamięć bez żadnych negatywnych objawów. Jedynym problemem może być to, że Triple Buffering zużywa więcej RAM-u karty graficznej, co może powodować problemy na niektórych systemach i może nie zmniejszyć laggowania myszy w takim samym stopniu, co wyłšczenie VSync-a. 
Wyłšcz WSync i użyj modyfikacji FPS Limiter, aby osišgnšć swojš dobranš wartoć FPS-ów, zaleca się 60 lub 30 FPS-ów. To powinno powstrzymać problemy z fizykš gry i przerywanie myszy, ale wcišż mogš pozostać pewne "szarpnięcia" ekranu. 
.Zauważ, że iPresentInterval może również przybrać wartoć równš 2, aby zaimplementować VSync z ograniczeniem FPS-ów (zazwyczaj 30 zamiast 60 FPS-ów), ale to jeszcze bardziej zwiększa przerywanie myszy, nie poprawia wydajnoci, a także skutkuje w bardzo długim wczytywaniu się gry, dlatego nie powinna się tego stosować. 

Jeli korzystasz z modów upiększajšcych grę poprzez podmianę tekstur na odpowiedniki w dużo większej rozdzielczoci, może przydać ci się modyfikacja Large Address Aware (LAA) (więcej informacji w opisie pliku). 


Dwięk 
fAudioMasterVolume=1.0000 - zmienna, która w SkyrimPrefs.ini odpowiada za główny suwak dwięku w grze. 1.000 jest najwyższš wartociš, którš można ustawić w grze. Jednak modyfikacja pliku umożliwia podniesienie tej wartoci, tym samym umożliwiajšc ludziom, którzy uważajš, że dwięk w Skyrim jest za cichy, podgłonienie go. Możesz, na przykład, wypróbować wartoć 1.5000 lub 2.000. W razie potrzebny w grze możesz przesuwać pozostałe suwaki dwięku. Zmiana głównego suwaka w grze przywróci zmiennš do domylnej wartoci 1.0000. 

bEnableAudio=1.0 - jeli ta wartoć zostanie dodana do sekcji [Audio] w pliku Skyrim.ini i ustawiona na 0, to wszelki dwięk w grze zostanie wyłšczony. Jest to jeden ze sposobów ustalenia czy dwięk odpowiada za problemy z grš, takie jak zacinanie czy wyłšczanie się gry. 


Interfejs i Sterowanie 
fDefaultWorldFOV=90 
fDefault1stPersonFOV=90 

Aby zmienić pole widzenia (FOV) w Skyrim, musisz dodać obie powyższe zmienne na sam dół sekcji [Display] w pliku Skyrim.ini. Domylne wartoci zmień na stopień widocznoci, który chcesz uzyskać. Następnie, musisz dodać fDefaultFOV=90 w dole sekcji [General] w pliku SkyrimPrefs.ini, ponownie zmieniajšc domylnš wartoć na stopień FOV, który chcesz uzyskać. Kolejnym krokiem jest wczytanie ostatniego zapisy gry, użycie komendy FOV 90 (konsolę włšczysz przez ~ tyldę) i dostosowanie wartoci do tych, które wpisałe w plikach .ini. Następnie zapisz grę, co sprawi, że zmiany stanš się permanentne. 

[Interface] 
fSafeZoneX=15 
fSafeZoneY=15 
fSafeZoneXWide=15 
fSafeZoneYWide=15 

Sekcja [Interface] i powyższe wartoci muszš zostać dodane na sam dół w pliku Skyrim.ini. Zmienne te kontrolujš margines od brzegu ekranu, na którym umieszczone sš elementy takie jak kompas, paski zdrowia, magii i wytrzymałoci. Im niższa wartoć, tym bliżej brzegu ekranu znajdš się te elementy. Dzięki tej zmianie mogš one mniej przeszkadzać w grze. 

[MapMenu] 
uLockedObjectMapLOD=8 
uLockedTerrainLOD=8 
fMapWorldMaxHeight=150000.0000 
fMapWorldMinHeight=1500.0000 
fMapWorldZoomSpeed=0.0800 

Sekcja [MapMenu] i powyższe wartoci muszš zostać dodane na sam dół w pliku Skyrim.ini. Dwie pierwsze zmienne odpowiadajš za poziom szczegółów wiata gry wywietlanych na mapie. Dwie następne zmienne pozwalajš na zwiększone przybliżanie i oddalanie widoku na mapie. Ostatnia zmienna zmniejsza prędkoć oddalania/przybliżania widoku, dajšc ci lepszš kontrolę nad przeglšdaniem mapy. Jeli chcesz usunšć chmury z widoku mapy, możesz również dodać zmiennš sMapCloudNIF=0. 

bDoDepthOfField=1 - jeli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartoć zostanie ustawiona na 0, to zostanie wyłšczony efekt Głębi Obrazu (rozmycie), najczęciej widoczny w tle podczas przeglšdania ekranów Menu Postaci (Przedmiotów, Magii, Umiejętnoci, Map). Wyłšczenie tej opcji może zwiększyć wydajnoć, ale równoczenie utrudnia rozróżnienie wywietlanych przedmiotów od tła menu. 

bShowQuestMarkers=1 - jeli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartoć zostanie ustawiona na 0, to zostanš wyłšczone wszystkie markery misji i zadań, w tym te widoczne na mapie i kompasie. Charakterystyczne obiekty będš jednak wcišż oznaczone. Wyłšczenie markerów może utrudnić wykonywanie misji. Będziesz musiał dokładnie czytać i słuchać opisów. 

bShowCompass=1 - jeli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartoć zostanie ustawiona na 0, to zostanie usunięty pasek kompasu widoczny w górnej częci ekranu. Dzięki temu można uzyskać bardziej przejrzysty obraz gry, ale oznacza również, że znacznie częciej będziesz musiał zaglšdać do mapy lub korzystać z zaklęcia Jasnowidzenie. 

bAlwaysRunByDefault=1 - jeli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartoć zostanie ustawiona na 0, to twoja postać zawsze domylnie będzie chodziła, a nie biegała. Domylnie możesz używać klawisza CAPS LOCK, by w każdej chwili zmienić to zachowanie. Ustawienie wartoci zmieni jedynie poczštkowe zachowanie. 

bMouseAcceleration=1 - jeli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartoć zostanie ustawiona na 0, to zostanie wyłšczone przyspieszenie sprzętowe myszki. Mysz nie będzie już przyspieszać przy dłuższych ruchach, ani zwalniać przy krótszych - dzięki temu mysz lepiej odpowiada na twoje działania. Zmiana wartoci może również pomóc w redukcji zacinania się obrazu w grze, podczas, gdy VSync jest włšczony. 

fMouseHeadingSensitivity=0.0440 - w pliku SkyrimPref.ini ta wartoć odpowiada Czułoci Myszy w grze i powinna być ustawiana w pierwszej kolejnoci w grze. Jeli jednak chcesz ustawić wartoć wyższš niż pozwala gra, możesz zrobić to w pliku. 

[Controls] 
fMouseHeadingYScale=0.0200 
fMouseHeadin...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin