Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego lekcję
Imię i nazwisko nauczyciela obserwującego lekcję
Data
Klasa
Liczba uczniów w klasie
Przedmiot
wszystkich
integracyjnych
Temat zajęć:
Cele lekcji:
Metody i formy pracy:
Środki dydaktyczne:
Wskaźniki
Uwagi
Merytoryczna strona lekcji
Przygotowanie nauczyciela do zajęć.
Zgodność tematu i zakresu treści z wymaganiami realizowanego programu nauczania.
Świadomość celów realizowanych na lekcji.
Metodyczna strona lekcji
Umiejętność kierowania procesem uczenia się.
Dobór metod i form pracy dostosowany do celów lekcji.
Dobór metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych możliwości uczniów.
Różnorodność form i metod pracy.
Stosowanie metod aktywizacyjnych.
Dostosowanie zadań do indywidualnych możliwości uczniów.
Organizacyjna strona lekcji
Wykorzystanie czasu lekcji – równowaga między elementami lekcji.
Równomierne i odpowiednie tempo pracy.
Przygotowanie i umiejętne wykorzystanie środków dydaktycznych.
Jasne i zrozumiałe formułowanie poleceń.
Jasne i zrozumiałe omówienie zagadnień związanych z lekcją.
Dobra współpraca nauczycieli prowadzących lekcję.
Właściwa organizacja przestrzeni klasy.
Angażowanie wszystkich uczniów do pracy.
Atmosfera lekcji sprzyja uczeniu się.
Rozbudzanie aktywności poznawczej uczniów.
Pozytywne relacje nauczyciela z uczniami.
Utrzymanie właściwej dyscypliny w klasie.
Pochwała i wzmacnianie pozytywnych zachowań.
Utrwalenie, kontrola i ocena osiągnięć uczniów
Ocenianie zgodne z WSO i PSO.
Różnicowanie wymagań w zależności od możliwości uczniów.
Kontrola poprawność wypowiedzi uczniów.
Podsumowanie lekcji.
Praca domowa jest objaśniona i dostosowana do możliwości uczniów.
Informacja o terminie i sposobie sprawdzenia nabytej wiedzy.
Zachowanie uczniów
Zaangażowanie uczniów i koncentracja uwagi na zadaniach.
Zainteresowanie treściami lekcji.
ela.su