Karta obserwacji zajęć stażysta - opiekun stażu.doc

(73 KB) Pobierz
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego lekcję

 

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego lekcję

Imię i nazwisko nauczyciela obserwującego lekcję

Data

Klasa

Liczba uczniów w klasie

Przedmiot

wszystkich

integracyjnych

 

 

 

 

 

 

 

Temat zajęć:

 

Cele lekcji:

 

Metody i formy pracy:

 

Środki dydaktyczne:

 

Wskaźniki

Uwagi

Merytoryczna strona lekcji

Przygotowanie nauczyciela do zajęć.

 

Zgodność tematu i zakresu treści z wymaganiami realizowanego programu nauczania.

 

Świadomość celów realizowanych na lekcji.

 

Metodyczna strona lekcji

Umiejętność kierowania procesem uczenia się.

 

Dobór metod i form pracy dostosowany do celów lekcji.

 

Dobór metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych możliwości uczniów.

 

Różnorodność form i metod pracy.

 

Stosowanie metod aktywizacyjnych.

 

Dostosowanie zadań do indywidualnych możliwości uczniów.

 

Organizacyjna strona lekcji

Wykorzystanie czasu lekcji – równowaga między elementami lekcji.

 

Równomierne i odpowiednie tempo pracy.

 

Przygotowanie i umiejętne wykorzystanie środków dydaktycznych.

 

Jasne i zrozumiałe formułowanie poleceń.

 

Jasne i zrozumiałe omówienie zagadnień związanych z lekcją.

 

Dobra współpraca nauczycieli prowadzących lekcję.

 

Właściwa organizacja przestrzeni klasy.

 

Angażowanie wszystkich uczniów do pracy.

 

Atmosfera lekcji sprzyja uczeniu się.

 

Rozbudzanie aktywności poznawczej uczniów.

 

Pozytywne relacje nauczyciela z uczniami.

 

Utrzymanie właściwej dyscypliny w klasie.

 

Pochwała i wzmacnianie pozytywnych zachowań.

 

Utrwalenie, kontrola i ocena osiągnięć uczniów

Ocenianie zgodne z WSO i PSO.

 

Różnicowanie wymagań w zależności od możliwości uczniów.

 

Kontrola poprawność wypowiedzi uczniów.

 

Podsumowanie lekcji.

 

Praca domowa jest objaśniona i dostosowana do możliwości uczniów.

 

Informacja o terminie i sposobie sprawdzenia nabytej wiedzy.

 

Zachowanie uczniów

Zaangażowanie uczniów i koncentracja uwagi na zadaniach.

 

Zainteresowanie treściami lekcji.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin