Świadectwo1.doc

(34 KB) Pobierz

str.1

 

.......................................................................

                       (pieczęć przedszkola / szkoły)

 

 

INFORMACJA O GOTOWOOECI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

Imię i nazwisko dziecka:

Rok szkolny: 2009/2010

Forma wychowania przedszkolnego* : przedszkole

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

w obszarze:

 

1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:

 

1) mocne strony dziecka : zwykle stosuje się do poleceń, daje sobą kierować, rzadko obraża się, złości i płacze, próbuje pokonywać trudności, , radzi sobie z własnymi emocjami.

2) zauważone trudności : nie zawsze przestrzega norm obowiązujących w grupie, oraz zasad bezpieczeństwa.

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : prowadzone były gry i zabawy kształtujące charakter, wrażliwość i inteligencje emocjonalną dziecka.

4) wskazówki dla rodziców : bardzo proszę poświęcać Kamilkowi dużo czasu, wzmacniać wszelkie przejawy pożądanego zachowania, być konsekwentnym.

 

2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania:

 

1) mocne strony dziecka : liczy dodaje i odejmuje na konkretach, w wypowiedziach stosuje zdania proste, zapamiętuje krótkie teksty.

2) zauważone trudności : nie zawsze potrafi skupić uwagę na zajęciach, pracuje w zmiennym tempie, nie zawsze dokładnie koloruje.

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : zajęcia wymagające cierpliwości
i dokładności.

4) wskazówki dla rodziców : stymulować wszechstronny rozwój dziecka.

 

3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:

 

1) mocne strony dziecka : wykazuje się bardzo dobrą sprawnością fizyczną, chętnie koloruje, buduje
z klocków, dobrze wycina po liniach prostych.

2) zauważone trudności : niestarannie rysuje znaki grafomotoryczne, ma problemy ze sznurowaniem.

 

 

 

str. 2

 

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie techniki wiązania.

4) wskazówki dla rodziców : zachęcać do rysowania znaków litero podobnych, zachęcać do samodzielnego wiązania butów, kokardek itp.

 

4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

1) mocne strony dziecka : uczestniczy we wszystkich działaniach grupy, współpracuje z innymi, pełni role w grupie, jest samodzielny.

2) zauważone trudności : nie zawsze przestrzega norm i zasad obowiązujących w grupie, nie zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa.

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : stosowany w przedszkolu system nagród i kar, który motywuje dzieci do podporządkowania się obowiązującym normom i zasadom.

4) wskazówki dla rodziców : stosować w domu zrozumiałe dla dziecka zasady, konsekwentnie je przestrzegać.

II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia

i zainteresowania:

 

1) opis : Kamil jest chłopcem sprawnym fizycznie, chętnie uczestniczy w różnego rodzaju zabawach
i zawodach sportowych.

2) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu : angażowanie dziecka do udziału w uroczystościach grupowych i przedszkolnych.

3) wskazówki dla rodziców -

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

 

              Kamil był zawodnikiem reprezentującym Przedszkole Samorządowe nr 4 w Chrzanowie na między przedszkolnym Turnieju Piłki Nożnej – II – miejsce.

 

 

 

 

                2010.06.15

 

..........................................................................                              ..........................................................................

          (data i podpis nauczyciela)                                                                     (pieczęć i podpis dyrektora)

 

 

* Wpisać odpowiednio: przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej, punkt przedszkolny, zespół wychowania przedszkolnego

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin