Zajęcia rewalidacyjne.doc

(49 KB) Pobierz
„Rozwijanie maksymalnych zdolności do wykonywania podstawowych codziennych zajęć, przygotowanie do pracy zawodowej oraz stworzenie korzystnych warunków do kontaktów z otoczeniem fizycznym i ze środowiskiem społecznym…”

 

„Rozwijanie maksymalnych zdolności do wykonywania podstawowych codziennych zajęć, przygotowanie do pracy zawodowej oraz stworzenie korzystnych warunków do kontaktów z otoczeniem fizycznym i ze środowiskiem społecznym…”

 

TEMATYKA INDYWIDUALNYCH ZAJĘĆ

REWALIDACYJNO - WYCHOWAWCZYCH

DLA DZIECKA Z LEKKIM UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

W KLASIE IV

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

 

  1. POGŁĘBIANIE I ROZSZERZANIE WIADOMOŚCI DOTYCZĄCYCH LICZB W ZAKRESIE 20.

 

·                      Dodawanie i odejmowanie.

·                      Wprowadzenie mnożenia jako dodawania różnych składników.

·                      Znak mnożenia, terminy: czynniki, iloczyn.

 

 

  1. WPROWADZENIE CYFR RZYMSKICH I ZAPIS RZYMSKI LICZB OD 1 DO 12.

 

·                      Obliczenia zegarowe.

·                      Miesiące i ich oznaczenia.

·                      Zapisywanie dat.

 

 

  1. ZADANIA TEKSTOWE.

 

·                      Rozwiązywanie zadań o treści z życia codziennego, których rozwiązanie wymaga porównywania różnicowego i ilorazowego w zakresie 20.

 

  1. MIERZENIE I JEDNOSTKI MIARY.

 

·                      Różnorodne ćwiczenia związane z mierzeniem długości, pojemności i masy.

·                      Wprowadzenie pojęć kilogram, gram, litr, metr, centymetr.

·                      Praktyczne zastosowanie miar i wag.

 

  1. MNOŻENIE I DZIELENIE W ZAKRESIE 30.

 

·                      Dodawanie jednakowych składników w sytuacjach konkretnych i obrazowych i ich opisywanie za pomocą mnożenia.

·                      Dzielenie na równe części w sytuacjach konkretnych i zapis dzielenia.

·                      Znak dzielenia, terminy: dzielna, dzielnik, iloraz.

 

  1. MIERZENIE ODCINKÓW.

 

·                      Porównywanie długości odcinków przy użyciu rozmaitych jednostek, poprzedzone wymierzaniem przedmiotów w klasie, na podwórku itp. kropkami, stopami, ołówkami.

 

  1. DODAWANIE I ODEJMOWANIE Z PRZEKRACZANIEM PROGÓW DZIESIĄTKOWYCH.

 

·                      Dodawanie i odejmowanie na konkretnych przedmiotach z życia, liczydle i osi liczbowej.

 

  1. OBLICZENIA ZEGAROWE, KALENDARZ.

 

·                      Godziny i minuty.

·                      Odczytywanie wskazań zegara.

·                      Praktyczne zapoznanie z kalendarzem, pisanie dat.

 

  1. ODCINKI PROSTOPADŁE I RÓWNOLEGŁE.

 

·                      Rozpoznawanie odcinków prostopadłych i równoległych na rysunkach
i planach.

 

 

  1. OBLICZENIA PIENIĘŻNE.

 

·                      Poznanie pieniędzy w ramach 100 zł (banknoty i monety).

·                      Płacenie, wydawanie reszty.

·                      Zapis wybranych rozkładów dowolnych liczb złotych lub groszy.

 

  1. DZIESIĄTKI I JEDNOŚCI W LICZBIE DWUCYFROWEJ.

 

·                      Rozkład liczby dwucyfrowej na dziesiątki i jedności.

 

 

  1. PROSTE FIGURY GEOMETRYCZNE.

 

·                      Własności boków i kątów w kwadracie, prostokącie i trójkącie.

·                      Boki prostopadłe i równoległe.

·                      Kreślenie figur za pomocą szablonów, ekierki, linijki.

 

  1. ZADANIA PRAKTYCZNE I ARYTMETYCZNO GEOMETRYCZNE.

 

·                      Kupowanie biletów.

·                      Wysyłanie listów, wypełnianie blankietów na poczcie.

·                      Kontynuowanie wzorów i układanek według pewnej prawidłowości.

 

 

Rozwijanie umiejętności matematycznych:
- gry i zabawy wymuszające posługiwanie się rozumowaniem operacyjnym (tworzenie całości z części, wyodrębnianie w całości części, konstruowanie przestrzenne i płaskie),
- klasyfikacja, różnicowanie i porządkowanie elementów w zbiorze,
- orientacja przestrzenna,
- badanie schematu własnego ciała, określanie położenia przedmiotów w stosunku do własnego ciała,
- wyodrębnianie zbioru przedmiotów spełniających dany warunek i formułowanie warunków, które spełniają elementy danego zbioru,
- klasyfikacja zbiorów ze względu na ich liczebność,
- liczenie przedmiotów,
- rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych,
- ćwiczenia rachunkowe: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie,
- kształtowanie umiejętności praktycznych: przeliczanie pieniędzy, posługiwanie się kalendarzem, rozpoznawanie godzin i minut na zegarze, pomiar długości i ciężaru (jednostki długości i ciężaru).

Zgłoś jeśli naruszono regulamin