tematy prac dyplomowych.pdf

(79 KB) Pobierz
tematy prac dyplomowych
K ATEDRA B UDOWNICTWA D ROGOWEGO
Termin oddania pracy: 15.02.2011r .
T EMATY P RAC D YPLOMOWYCH
Studia:
Kierunek: TRANSPORT
Specjalność: IN ś YNIERIA RUCHU DROGOWEGO
Rok akademicki: 2010 - 2011
Lp.
Temat pracy
Temat pracy w j. ang.
Promotor
Student
PROF. DR HAB. IN ś . T OMASZ SZCZURASZEK
1.
Charakterystyka dobowych zmian natęŜeń ruchu w zaleŜności od
połoŜenia odcinka drogi na sieci miejskiej
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
2.
Charakterystyka tygodniowych zmian natęŜeń ruchu w warunkach
miejskich
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
3.
Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych miejskich
skrzyŜowaniach o ruchu okręŜnym za pomocą zdarzeń drogowych i
konfliktów ruchowych
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
4.
Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych miejskich
skrzyŜowaniach o ruchu okręŜnym za pomocą zdarzeń drogowych i
potencjalnych punktów kolizji
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
5.
Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych miejskich
skrzyŜowaniach skanalizowanych za pomocą zdarzeń drogowych i
konfliktów ruchowych
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
6.
Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych miejskich
skrzyŜowaniach skanalizowanych za pomocą zdarzeń drogowych i
potencjalnych punktów kolizji
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
7.
Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych miejskich
skrzyŜowaniach z sygnalizacją świetlną za pomocą zdarzeń drogowych
i konfliktów ruchowych
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
1
315227565.051.png 315227565.062.png 315227565.073.png 315227565.077.png 315227565.001.png 315227565.002.png 315227565.003.png 315227565.004.png 315227565.005.png 315227565.006.png
8.
Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych miejskich
skrzyŜowaniach z sygnalizacją świetlną za pomocą zdarzeń drogowych
i potencjalnych punktów kolizji
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
9.
Czynniki determinujące nieprzestrzeganie przez kierowców
czerwonego sygnału na wlotach skrzyŜowań z sygnalizacją świetlną
Factors determining no red-light respectation
at controlled junctions by drivers.
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
10.
Ocena bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranym odcinku drogi,
na podstawie standardów prędkości
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
11.
Ocena bezpieczeństwa ruchu drogowego w warunkach nocnych na
wybranym odcinku drogi na podstawie standardów prędkości
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
12.
Badania wpływu na warunki ruchu drogowego wybranych duŜych
obiektów handlowo-usługowych w obszarze miasta
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
13.
Charakterystyka dobowych zmian natęŜeń ruchu w obszarze wjazdu do
duŜych obiektów usługowo-handlowych
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
14.
Charakterystyka czasów parkowania na parkingach wybranych duŜych
obiektów usługowo-handlowych
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
15.
Charakterystyka czasów parkowania na parkingach średnich i małych
obiektów usługowo-handlowych
prof. dr hab. inŜ. Tomasz
Szczuraszek
2 osoby
DR HAB. IN ś . JAN KEMPA
1.
Skuteczność znaku informacyjnego „Teren zabudowany” ustawionego
na wlotach do małego miasta w aspekcie ograniczenia prędkości.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
Skuteczność znaku informacyjnego „Teren zabudowany” ustawionego
na wlotach do średniego miasta w aspekcie ograniczenia prędkości.
2.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
Stopień wykorzystania powierzchni parkingowej w centralnych
obszarach Bydgoszczy.
3.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
Stopień wykorzystania powierzchni parkingowej w wybranych
obszarach osiedli mieszkaniowych w Bydgoszczy.
4.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
5.
Stopień wykorzystania powierzchni parkingowej w śródmiejskich
obszarach Bydgoszczy.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
6.
Stopień wykorzystania powierzchni parkingowej w wybranych
obszarach Lipna.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
2
315227565.007.png 315227565.008.png 315227565.009.png 315227565.010.png 315227565.011.png 315227565.012.png 315227565.013.png 315227565.014.png 315227565.015.png 315227565.016.png 315227565.017.png 315227565.018.png 315227565.019.png 315227565.020.png 315227565.021.png 315227565.022.png 315227565.023.png
7.
Prędkości pojazdów na prostoliniowych odcinkach dwupasowych dróg
dwukierunkowych o szerokości jezdni 6,0 m w warunkach ruchu
dziennego i nocnego.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
Prędkości pojazdów na prostoliniowych odcinkach dwupasowych dróg
dwukierunkowych o szerokości jezdni 5,5 m w warunkach ruchu
dziennego i nocnego.
8.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
9.
Wpływ odległości przeszkód bocznych od krawędzi jezdni na
prędkość samochodów osobowych na prostoliniowych odcinkach
dwupasowych dróg dwukierunkowych.
dr hab. inŜ. Jan Kempa
2 osoby
DR IN ś . GRZ EGORZ BEBYN
1.
Projekt wzbudzanej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na
drodze krajowej nr 5 w miejscowości Osielsko.
dr inŜ. Grzegorz Bebyn
1 osoba
Projekt akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyŜowaniu ul.
Armii Krajowej i Jeździeckiej w Bydgoszczy.
2.
dr inŜ. Grzegorz Bebyn
1 osoba
Projekt akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyŜowaniu ul.
Koronowskiej i Opławieckiej w Bydgoszczy.
3.
dr inŜ. Grzegorz Bebyn
1 osoba
4.
Projekt akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyŜowaniu drogi
krajowej nr 25 i obwodnicy miasta Bydgoszczy w Pawłówku.
dr inŜ. Grzegorz Bebyn
1 osoba
5.
Projekt akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyŜowaniu drogi
krajowej nr 80 i wojewódzkiej nr 551 w miejscowości StrzyŜawa.
dr inŜ. Grzegorz Bebyn
1 osoba
DR IN ś . JAN GADOMSKI
1.
Skuteczność lokalnych ograniczeń prędkości na terenach
zabudowanych.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
Skuteczność lokalnych ograniczeń prędkości na terenach
niezabudowanych.
2.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
3.
Skuteczność administracyjnych ograniczeń prędkości na terenach
zabudowanych.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
4.
Skuteczność administracyjnych ograniczeń prędkości na terenach
niezabudowanych.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
5.
Stopień wykorzystywania pasów bezpieczeństwa przez kierowców i
pasaŜerów samochodów osobowych na drogach krajowych
województwa kujawsko-pomorskiego.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
6.
Stopień wykorzystywania pasów bezpieczeństwa przez kierowców i
pasa Ŝ erów samochodów osobowych na drogach wojewódzkich
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
3
315227565.024.png 315227565.025.png 315227565.026.png 315227565.027.png 315227565.028.png 315227565.029.png 315227565.030.png 315227565.031.png 315227565.032.png 315227565.033.png 315227565.034.png 315227565.035.png 315227565.036.png 315227565.037.png 315227565.038.png 315227565.039.png 315227565.040.png 315227565.041.png
województwa kujawsko-pomorskiego.
7.
Stopień wykorzystywania pasów bezpieczeństwa przez kierowców i
pasaŜerów samochodów osobowych na drogach gminnych
województwa kujawsko-pomorskiego.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
Stopień wykorzystywania pasów bezpieczeństwa przez kierowców i
pasaŜerów samochodów osobowych na drogach powiatowych
województwa kujawsko-pomorskiego.
8.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na drogach krajowych.
9.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na drogach wojewódzkich.
10.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na drogach powiatowych.
11.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na drogach gminnych.
12.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na ulicach klasy G.
13.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
14.
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na ulicach klasy Z.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
15.
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na ulicach klasy L.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
16.
Badania zmienności natęŜeń ruchu w poszczególnych dniach tygodnia
i miesiącach na ulicach klasy D.
dr inŜ. Jan Gadomski
2 osoby
DR JAN FR Ą TCZAK
1.
Komunikatywność znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej w opinii
uczestników ruchu drogowego.
dr Jan Frątczak
2 osoby
2.
Specyfika pracy kierujących pojazdami w róŜnych warunkach
atmosferycznych.
dr Jan Frątczak
1 osoba
3.
Temperament a specyficzne czynności i reakcje kierujących
pojazdami.
dr Jan Frątczak
1 osoba
4. Rzeczywiste prędkości pojazdów a płeć kierowcy.
dr Jan Frątczak
2 osoba
5. Typ osobowości a czynności i reakcje kierującego pojazdem.
dr Jan Frątczak
1 osoba
6. Zdolności techniczne a czynności i reakcje kierującego pojazdem.
dr Jan Frątczak
2 osoby
4
315227565.042.png 315227565.043.png 315227565.044.png 315227565.045.png 315227565.046.png 315227565.047.png 315227565.048.png 315227565.049.png 315227565.050.png 315227565.052.png 315227565.053.png 315227565.054.png 315227565.055.png 315227565.056.png 315227565.057.png 315227565.058.png
7.
Zdolność przestrzennego postrzegana drogi i otoczenia a czynności i
reakcje kierującego pojazdem.
dr Jan Frątczak
2 osoby
Znajomość i stosowanie form rekreacji ruchowej kierujących
pojazdami.
8.
dr Jan Frątczak
1 osoba
9. Autodiagnoza umiejętności kierowania pojazdem.
dr Jan Frątczak
1 osoba
10. Autodiagnoza techniki kierowania pojazdem.
dr Jan Frątczak
1 osoba
11.
Cechy psychiczne kandydatów na kierowców a ich powodzenie
egzaminacyjne.
dr Jan Frątczak
2 osoby
12. Typy kierowców według przyjętych kryteriów ich podziału.
dr Jan Frątczak
1 osoba
13.
Opinie kierujących o znaczeniu radarowych mierników prędkości
umieszczanych w pasie drogowym.
dr Jan Frątczak
1 osoba
14. Opinie kierujących o znaczeniu obowiązku uŜywania świateł mijania.
dr Jan Frątczak
1 osoba
15.
Opinie kierujących o znaczeniu urządzeń wspomagających pracę
kierowców.
dr Jan Frątczak
1 osoba
16. Opinie kierujących o reklamach zlokalizowanych w otoczeniu dróg
dr Jan Frątczak
1 osoba
17.
Metody i techniki diagnozowania predyspozycji psychicznych
kandydatów na kierowców.
dr Jan Frątczak
1 osoba
Metody i techniki diagnozowania predyspozycji psychicznych
kierujących pojazdami
18.
dr Jan Frątczak
1 osoba
Metody i techniki diagnozowania predyspozycji psychicznych i
fizycznych dzieci, jako potencjalnych uczestników ruchu pieszego.
19.
dr Jan Frątczak
1 osoba
Metody i techniki diagnozowania predyspozycji psychicznych i
fizycznych dzieci, jako potencjalnych kandydatów na rowerzystów
20.
dr Jan Frątczak
1 osoba
Cechy osobowe a przestrzeganie zasad organizacji i przepisów ruchu
drogowego przez rowerzystów
21.
dr Jan Frątczak
2 osoby
Cechy osobowe a przestrzeganie zasad organizacji i przepisów ruchu
drogowego przez pieszych
22.
dr Jan Frątczak
2 osoby
23.
Koncepcja placu nauczania zasad organizacji i przepisów ruchu
drogowego dla rowerzystów
dr Jan Frątczak
1 osoba
24.
Koncepcja placu nauczania zasad organizacji i przepisów ruchu
drogowego dla pieszych
dr Jan Frątczak
1 osoba
25.
Samoocena poziomu umiejętności kierowania pojazdem w zaleŜności
od płci i wykształcenia
dr Jan Frątczak
1 osoba
5
315227565.059.png 315227565.060.png 315227565.061.png 315227565.063.png 315227565.064.png 315227565.065.png 315227565.066.png 315227565.067.png 315227565.068.png 315227565.069.png 315227565.070.png 315227565.071.png 315227565.072.png 315227565.074.png 315227565.075.png 315227565.076.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin