Plan pracy CZERWIEC.doc

(84 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

CZERWIEC 2010

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Niespodzianki dla dzieci

II.               Morze, nasze morze

III.           Witamy lato

IV.          Nadchodzą wakacje

V.              Nadchodzą wakacje c.d.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        I.  NIESPODZIANKI DLA DZIECI

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    31  maja`10

I.Dbałość o własną higienę. Zwrócenie uwagi na własną higienę mycia się, czesania, mycia zębów, obcinanie paznokci, ubieranie się w czyste rzeczy.

Zestaw zabaw porannych 11/Wlaźnik s. 142

II.O czym szepczą pszczoły? – I. Salach. Poszerzanie znajomości świata zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (las, łąka, ogród), dowiadywanie się o ich pożyteczności. Zabawa: Pszczoły i ul – z el.biegu. Zabawy w ogrodzie.

III.Czytanie przez nauczyciela bajek z biblioteki przedszkolnej o tematyce przedszkolnej. Zabawa: Posągi – marmurki.

A

 

 

 

E+A

 

 

 

 

D

-wie, dlaczego należy zachować czystość osobistą

 

 

-znają różne owady oraz ich znaczenie w przyrodzie

 

 

 

-słuchają uważnie tekstu

  WT    1 czewrca`10

I.Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zgodna zabawa obok siebie.

II.MODNA FRYZURA – udział dzieci w pokazie fryzur przedszkolaków w dowolnej kategorii: sportowej, wieczorowej, dyskotekowej. Umiejętne zaprezentowanie się na wybiegu. Wprowadzanie radosnej atmosfery. Po pokazie wspólna zabawa z muzyką w ogrodzie przedszkolnym. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie, wspólna biesiada na kocach.

III.Zabawy ilustracyjno – ruchowe do znanych piosenek: Gruby- chudy, Gimnastyka, Wianek

C+A

 

C+A

 

 

 

 

 

 

 

G

-zgodnie bawią się

 

-potrafi zaprezentować swoją fryzurę

 

 

 

 

 

 

-zna słowa i melodię piosenek

   ŚR    2 czerwca`10

I.Co słyszysz? – zabawy słuchowe, obserwowanie czynności wywołujących powstawanie dźwięków, np. darcie papieru, szum przelewanej wody itp. Zasłonięcie źródła dźwięku, zgadywanie.

II.Pojazdy – zabawki, porównywanie wielkości: duże, małe, długie, krótkie. Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez pojazdy: dzwonek roweru, klakson itp. Naśladowanie dźwięków. Zabawa: Samochody

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

III.Zestaw zabaw ruchowych wg wyboru nauczyciela.

D+A

 

 

 

F+A

 

 

 

 

 

A

-rozpoznaje różne dźwięki

 

 

 

-zna różne pojazdy

 

 

 

 

 

-bierze udział w zabawach

   CZW  3 czerwca`10

 

 

 

 

                  BOŻE CIAŁO

 

 

   PT   4 czerwca`10

I.Co jest żółte jak słońce? – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie w otoczeniu i na ilustracjach koloru żółtego.

II.Pszczółka Maja- wykonywanie pszczoły techniką origami z kolorowych kółek (3l – gotowe złożone koła, 4l- samodzielne zaginanie). Dbałość o estetykę pracy. Zabawa: Posągi – marmurki.

Zabawy bieżne w ogrodzie przedszkolnym.

III.Owady – zagadki, wiązanie opisu słownego z wyglądem owadów na obrazkach. Zabawa: Pszczoły i ul.

G+A

 

 

G+A

 

 

 

 

D

-zna kolor żółty

 

 

-potrafi odwzorować postać pszczoły

 

 

 

 

-uważnie słucha nauczycielki

 

 

                      II.   MORZE, NASZE MORZE

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN   7 czerwca`10

I.Układanie puzzli o tematyce wakacyjnej i morskiej, trudność dostosowana do możliwości dzieci. Zestaw zabaw porannych  25/Wlaźnik

II.O rybaku i złotej rybce – wysłuchanie bajki przedstawianej przez nauczyciela sylwetami.  Uważne słuchanie bajki i wyciąganie wniosków.

Zabawa ruchowo- naśladowcza: Falujące morze.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

III.Morze – wiersz do nauki na pamięć Danuty Wawiłow. Zabawa z el.skłonu: Zbieramy muszelki.

D+A

 

 

B+A

 

 

 

D

-potrafi ułożyć obrazek

 

 

 

-słucha uważnie bajki

 

 

 

-zna wiersz

   WT    8 czewrca`10

I.Dary morza- zab.dyd.- wyszukiwanie wśród innych przedmiotów darów morza: muszelki, bursztyn, piasek, ryby. Nazywanie przedmiotów, poprawne wymawianie.

II.Łódka i okręt- utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 4 elementów oraz porównywanie wielkości: duży- większy, mały – mniejszy na podstawie zabaw konstrukcyjnych, budowanie łódek, statków, okrętów. Zabawa: Falujące morze.

III.Rysowanie kredkami ołówkowymi rybek. Charakterystyczna budowa ryby: płetwy. Zabawa: Zbieramy muszelki.

D+A

 

 

 

F+A

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin