Tematyka kompleksowa:
I. Niespodzianki dla dzieci
II. Morze, nasze morze
III. Witamy lato
IV. Nadchodzą wakacje
V. Nadchodzą wakacje c.d.
I. NIESPODZIANKI DLA DZIECI
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 31 maja`10
I.Dbałość o własną higienę. Zwrócenie uwagi na własną higienę mycia się, czesania, mycia zębów, obcinanie paznokci, ubieranie się w czyste rzeczy.
Zestaw zabaw porannych 11/Wlaźnik s. 142
II.O czym szepczą pszczoły? – I. Salach. Poszerzanie znajomości świata zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (las, łąka, ogród), dowiadywanie się o ich pożyteczności. Zabawa: Pszczoły i ul – z el.biegu. Zabawy w ogrodzie.
III.Czytanie przez nauczyciela bajek z biblioteki przedszkolnej o tematyce przedszkolnej. Zabawa: Posągi – marmurki.
A
E+A
D
-wie, dlaczego należy zachować czystość osobistą
-znają różne owady oraz ich znaczenie w przyrodzie
-słuchają uważnie tekstu
WT 1 czewrca`10
I.Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zgodna zabawa obok siebie.
II.MODNA FRYZURA – udział dzieci w pokazie fryzur przedszkolaków w dowolnej kategorii: sportowej, wieczorowej, dyskotekowej. Umiejętne zaprezentowanie się na wybiegu. Wprowadzanie radosnej atmosfery. Po pokazie wspólna zabawa z muzyką w ogrodzie przedszkolnym. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie, wspólna biesiada na kocach.
III.Zabawy ilustracyjno – ruchowe do znanych piosenek: Gruby- chudy, Gimnastyka, Wianek
C+A
G
-zgodnie bawią się
-potrafi zaprezentować swoją fryzurę
-zna słowa i melodię piosenek
ŚR 2 czerwca`10
I.Co słyszysz? – zabawy słuchowe, obserwowanie czynności wywołujących powstawanie dźwięków, np. darcie papieru, szum przelewanej wody itp. Zasłonięcie źródła dźwięku, zgadywanie.
II.Pojazdy – zabawki, porównywanie wielkości: duże, małe, długie, krótkie. Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez pojazdy: dzwonek roweru, klakson itp. Naśladowanie dźwięków. Zabawa: Samochody
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
III.Zestaw zabaw ruchowych wg wyboru nauczyciela.
D+A
F+A
-rozpoznaje różne dźwięki
-zna różne pojazdy
-bierze udział w zabawach
CZW 3 czerwca`10
BOŻE CIAŁO
PT 4 czerwca`10
I.Co jest żółte jak słońce? – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie w otoczeniu i na ilustracjach koloru żółtego.
II.Pszczółka Maja- wykonywanie pszczoły techniką origami z kolorowych kółek (3l – gotowe złożone koła, 4l- samodzielne zaginanie). Dbałość o estetykę pracy. Zabawa: Posągi – marmurki.
Zabawy bieżne w ogrodzie przedszkolnym.
III.Owady – zagadki, wiązanie opisu słownego z wyglądem owadów na obrazkach. Zabawa: Pszczoły i ul.
G+A
-zna kolor żółty
-potrafi odwzorować postać pszczoły
-uważnie słucha nauczycielki
II. MORZE, NASZE MORZE
PN 7 czerwca`10
I.Układanie puzzli o tematyce wakacyjnej i morskiej, trudność dostosowana do możliwości dzieci. Zestaw zabaw porannych 25/Wlaźnik
II.O rybaku i złotej rybce – wysłuchanie bajki przedstawianej przez nauczyciela sylwetami. Uważne słuchanie bajki i wyciąganie wniosków.
Zabawa ruchowo- naśladowcza: Falujące morze.
III.Morze – wiersz do nauki na pamięć Danuty Wawiłow. Zabawa z el.skłonu: Zbieramy muszelki.
B+A
-potrafi ułożyć obrazek
-słucha uważnie bajki
-zna wiersz
WT 8 czewrca`10
I.Dary morza- zab.dyd.- wyszukiwanie wśród innych przedmiotów darów morza: muszelki, bursztyn, piasek, ryby. Nazywanie przedmiotów, poprawne wymawianie.
II.Łódka i okręt- utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 4 elementów oraz porównywanie wielkości: duży- większy, mały – mniejszy na podstawie zabaw konstrukcyjnych, budowanie łódek, statków, okrętów. Zabawa: Falujące morze.
III.Rysowanie kredkami ołówkowymi rybek. Charakterystyczna budowa ryby: płetwy. Zabawa: Zbieramy muszelki.
...
myszaf