Łukasz Skowronek SPORT III ROK Wrocław dn.26.05.2010r.
PROJEKT Z PRZEDMIOTU ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I INFORMACJĄ W FIRMIE SPORTOWEJ:
FAZY TWORZENIA SIECI RELACYJNEJ Z KLIENTAMI PRZEDSIĘBIORSTWA WIRTUALNEGO NA PRZYKŁADZIE KLUBU PIŁKARSKIEGO VICTORIA OSTRZESZÓW
WROCŁAW 2010
CHARAKTERYSTYKA KLUBU PIŁKARSKIEGO
VICTORIA OSTRZESZÓW
1.Informacje o klubie
Pełna nazwa: Klub Piłkarski Victoria Ostrzeszów
Rok założenia: 1920 r.
Barwy: biało-niebieskie
Sponsor: BIS Plettac Sp. z o.o.
Prezes: Tomasz Śmieiński
Trener: Andrzej Wojciechowski, Arkadiusz Jarczak
Stadion: MOSiR im. Janusza Kusocińskiego
Pojemność - 2000 miejsc Trybuna zadaszona - 150 miejsc Oświetlenie - brak Boisko - 104 m x 69 m
HISTORIA KLUBU
Ostrzeszowski Klub SportowyVICTORIA OSTRZESZÓWrok założenia 1920, barwy biało-niebieskie
Klub Piłkarski VICTORIA jest kontynuatorem PIASTA, BUDOWLANYCH, SPÓJNI, przedwojennej VICTORII i RUINY. Jeden z najstarszych zapisów podaje, że w 1911 r. podczas Zawodów Kościuszkowskich w Ostrzeszowie, którym patronowało Towarzystwo Gimnastyczne SOKÓŁ, w finałowym meczu piłki nożnej OSTROVIA Ostrów pokonała VENETIĘ Ostrów 1:0, a zwycięską bramkę zdobył Walenty Damasiewicz, jeden z założycieli OSTROVII.
Już wtedy istniało w Ostrzeszowie boisko piłkarskie i w eliminacjach występowali ostrzeszowscy piłkarze. Lata I wojny światowej nie sprzyjały rozwojowi sportu, a w końcówce wojny młodzi ostrzeszowianie zajęci byli Powstaniem Wielkopolskim, którego ważny odcinek frontu południowego tu się znajdował. W Latach 1941-43 istniała w Ostrzeszowie tajna harcerska drużyna piłkarska KS GROM, która rozegrała szereg spotkań z podobnymi zespołami, m.in. w Hanulinie z b. SOKOŁEM Kępno i w Bralinie z b. POLONIĄ Kępno.
Już w marcu 1945 r. z inicjatywy Wacława Sobczaka powstała przy ZM ZWM drużyna piłkarska KS SOKÓŁ. W kilka miesięcy później z inicjatywy przedwojennych działaczy została reaktywowana VICTORIA.
Dnia 25 lutego 1988 r. reaktywowany został OKS VICTORIA, który w sezonie 1988/89 zdobył mistrzostwo klasy międzyokręgowej Kalisz-Konin-Sieradz, awansował do ligi makroregionalnnej Łódź-Kalisz-Piotrków-Sieradz, a w następnym sezonie do III ligi, w której występował przez 2 sezony
W 1989 r. VICTORIA Ostrzeszów jako kolejny czwarty klub Kaliskiego (po OSTROVII Ostrów, WŁÓKNIARZU Kalisz, VICTORII Jarocin) wpisała się na listę zdobywców Pucharu Polski na szczeblu wojewódzkim. Również w 1991 r. była finalistą Wojewódzkiego Pucharu Polski, który to finał odbył się w Krotoszynie, prowadził go sędzia międzynarodowy Michał Listkiewicz, a obserwatorem finału był prezes PZPN - Kazimierz Górski.
Obecnie klub występuje w lidze okręgowej (Kalisz), zajmując pierwsze miejsce.
Struktura organizacyjna klubu
WALNE ZGROMADZENIE
KOMISJA REWIZYJNA
ZARZĄD
V-CE PREZES ds.sportowych
V-CE PREZES ds.organizacyjnych
PREZES
SKARBNIK
SEKRETARZ
KIEROWNIK
TECHNICZNY
DRUŻYNY
TRENER KOORDYNATOR
SZTAB MEDYCZNY
PRACOWNICY
TRENERZY
ZAWODNICY
Zarząd:
Prezes: Śmieiński Tomasz
V-ce prezes ds. sportowych: Raczyński Roman
V-ce prezes ds. organizacyjnych: Sikora Andrzej
Przedst. Sponsora: Obsadny Antoni
Sekretarz: Wojciechowski Andrzej
Skarbnik: Kubacki Czesław
Komisja rewizyjna:
Przewodniczący: Wasilewski Bogdan
Członek: Kucharski Tadeusz
Członek: Różyński Marian
Sztab klubu
Trenerzy I zespołu: Jarczak Arkadiusz, Wojciechowski Andrzej
Kierownik drużyny: Szatkowski Tadeusz
Kierownik techniczny: Stawiński Aleksander
Lekarz klubowy: dr Cichoń Witold
Trener koordynator: Wojciechowski Andrzej
Trener drużyn młodzieżowych: Skórski Jacek,
Od lewej stoją: Kubacki Czesław, Raczyński Roman, Wojciechowski Andrzej, Śmieiński Tomasz, Sikora Andrzej, Szatkowski Tadeusz
Kibice
Oficjalna strona internetowa klubu: www.victoria.ostrzeszow.pl
FAZY TWORZENIA SIECI RELACYJNEJ Z KLIENTAMI PRZEDSIĘBIORSTWA WIRTUALNEGO NA PRZYKŁADZIE VICTORII OSTRZESZÓW (METODA NR. 28)
1.Wartości oczekiwane przez klientów
Klienci klubu piłkarskiego nie stanowią jednolitej grupy konsumentów o identycznych cechach. To społeczność zróżnicowana m.in. ze względu na cechy demograficzne: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, status zawodowy wykształcenie itp.. Różnice znajdziemy również w ogólnie pojętym sposobie zachowania: częstotliwość korzystania z usługi, motywy działania, styl życia, światopogląd, sposób spędzania wolnego czasu.
Nazwa segmentu
Charakterystyka grupy
Casuals
konsumenci z tej grupy uczestniczą w mniej niż w połowie meczów organizowanych przez przedsiębiorstwo piłkarskie, znajdują się osoby, które określają siebie jako lojalnych kibiców klubu, identyfikują się z nim, ale rzadko uczęszczają na mecze.
Regulars
stanowią grupę widzów regularnie uczęszczający na mecze piłkarskie. Wartość wydatków konsumentów tego segmentu jest niższa w stosunku do „fanatyków”. W przeciwieństwie do segmentu „fanatics” klub piłkarski nie odgrywa, aż tak ważnej roli w życiu tej grupy konsumentów.
Fanatics
to grupa widzów silnie identyfikująca się z klubem. Wydatki konsumentów z tego segmentu na bilety oraz pamiątki klubowe, w stosunku do dwóch pozostałych są najwyższe
Sponsorzy
Lokalny biznes, organizacje samorządowe i poza rządowe, VIP
Regulars Fanatics;)
Wartości oczekiwane przez klienta
widzowie, którzy sporadycznie uczęszczają na imprezy sportowe mogą sygnalizować potrzebę zakupu biletów przez telefon lub Internet, aby uniknąć kolejek do kas w dniu meczów, atrakcyjnego widowiska.
Lojalni kibice, posiadacze karnetów na cały sezon, oczekują od klubu dodatkowych przywilejów – np. rabatów na pamiątki klubowe, kontaktu ze sztabem szkoleniowym lub dostępu do zawodników, wyników sportowych.
Segment „fanatyków” wykazuje dużą potrzebę relacji z klubem, również poza dniem meczu. Znaczna większość tych klientów potwierdza chęć uczestnictwa w innych wydarzeniach organizowanych przez klub jak również wyraża pragnienie otrzymywania regularnych informacji dotyczących działalności klubu.
miejsce na koszulkach zawodników, bannery, logo na internetowej stronie klubu itd. Alokowanie głównych zasobów klubu do działań marketingowych.
2. Kluczowe kompetencje klubu.
Kluczowe kompetencje
Adekwatność do potrzeb rynku i kooperantów.
skniard