obszar 2.doc

(77 KB) Pobierz
Obszar II (określony w załączniku do rozporządzenia) – Procesy zachodzące w przedszkolu służące jego rozwojowi

Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar II                            Strona 1 z 5

 

Obszar II (określony w załączniku do rozporządzenia) – Procesy zachodzące w przedszkolu służące jego rozwojowi

 

Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):

 

2.1. Przedszkole ma koncepcję pracy

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o stopniu realizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu

1) Planowanie i realizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej przez nauczycieli w oparciu o opracowaną i przyjętą koncepcję pracy przedszkola (nadającej placówce specyficzny charakter)

– Analiza dokumentacji nauczycieli

 

– Autoanaliza działalności nauczycieli

Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli

 

Arkusz autoanalizy działalności nauczyciela

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

I 2010

VI 2010

Dyrektor

 

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

 

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

Pozyskanie informacji o stopniu realizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu

2) Wykorzystanie przez nauczycieli programów wychowania spójnych z przyjętą koncepcją pracy przedszkola

– Analiza programów

 

Analiza dokumentacji nauczycieli

Arkusz analizy programów

 

Arkusz analizy dokumentacji

IX 2009

 

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

Dyrektor

 

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

 

2.2. Oferta programowa umożliwia realizację podstawy programowej

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o stopniu realizacji podstawy programowej w przedszkolu

1) Nauczyciele w doborze programów i w opracowywaniu programów autorskich uwzględniają realizację podstawy programowej

– Analiza programów

Arkusz analizy programów

IX 2009

Dyrektor

I 2010 – rada analityczno-oceniająca

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

2) Oferta programowa przedszkola uwzględnia potrzeby psychofizyczne, zainteresowania dzieci i potrzeby rodziców

– Analiza programów

 

– Obserwacja dzieci

 

– Analiza opinii rodziców

Arkusz analizy programów

 

Arkusz obserwacji

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

IX 2009

 

I 2010

Dyrektor

 

Nauczyciele

 

Zespół diagnostyczny

I 2010

VI 2010 –

rady analityczno-oceniające

Nauczyciele opracowują wyniki diagnozy, zespół wyniki ankiety, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

 

2.3. Proces edukacyjny ma charakter zorganizowany

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o organizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu

1) Nauczyciele planują i organizują proces edukacyjny zgodnie z „Zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej”

– Analiza dokumentacji nauczycieli

 

– Monitoring działań nauczycieli

Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli

 

Arkusz monitoringu

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

 

Wg planu monitorowania

Dyrektor

 

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

2) Nauczyciele w planowaniu procesu edukacyjnego uwzględniają wyniki prowadzonej ewaluacji bieżącej w kontekście osiągnięć i zainteresowań dzieci, efektywności wykorzystywanych metod

– Analiza dokumentacji nauczycieli

 

– Autoanaliza działalności nauczycieli

Arkusz analizy dokumentacji

 

Arkusz autoanalizy działalności nauczyciela

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

 

I 2009

VI2010

Dyrektor

 

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

Pozyskanie informacji o organizacji procesu edukacyjnego w przedszkolu

3) Nauczyciele efektywnie wykorzystują czas pracy (na wyłączną działalność z wychowankami)

– Monitoring działalności nauczycieli

Arkusz monitoringu

Na bieżąco...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin