Pasowanie na Ucznia 4.doc

(43 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ŚLUBOWANIA KLASY PIERWSZEJ NA UCZNIÓW PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KRASIŃCU

SCENARIUSZ  ŚLUBOWANIA  KLASY PIERWSZEJ  NA  UCZNIÓW PUBLICZNEJ  SZKOŁY  PODSTAWOWEJ  W  KRASIŃCU.

 

WSTĘP

Uroczystość  została  przygotowana  przez  uczniów  klasy  pierwszej  pod  kierunkiem  wychowawcy  z  udziałem  uczniów   klasy  czwartej  i  szóstej.  Na  uroczystość  pasowania  i  ślubowania  zaproszona  była  cała  społeczność  szkolna.

 

Wychowawca  wita  wszystkich  przybyłych  gości  na  uroczystość  ślubowania  i  pasowania.

WYCHOWAWCA

-Witam  serdecznie  wszystkich  zebranych.  Poproszę  przedstawiciela  Samorządu  Uczniowskiego  o  prowadzenie  uroczystości.

PRZEDSTAWICIEL   SAMORZĄDU  UCZNIOWSKIEGO

-Witam  serdecznie  wszystkich  zebranych   w  tej  tak  szczególnej  chwili  dla  naszych  najmłodszych  kolegów  i  koleżanek , tj.w  dniu  w  którym  staną  się  prawdziwymi  uczniami.

Witam  Panią  Dyrektor,  nauczycieli,  rodziców,  koleżanki  i  kolegów  ze  starszych  klas  a 

przede  wszystkim  dzieci – bohaterów  dzisiejszej  uroczystości.

Teraz  poproszę  panią  dyrektor  o  zabranie  głosu.

Głos  zabiera  dyrektor  szkoły.(Nauczyciel dziękuje dyrektorowi)

WYCHOWAWCA

-Na  dzisiejszą  uroczystość  zaprosiłam  chyba  wyjątkowego  gościa,  który  w  naszej  szkole bywa  nie  co  dzień.  – zapraszam  do  nas  Dobrą  Wróżkę!

DOBRA WRÓŻKA

-Witam  wszystkich  zebranych  a  szczególnie  te  piękne  dzieci.  Dziękuję  za  zaproszenie.  Na  waszą  uroczystość  przybyłam  bardzo  chętnie  wraz  ze  swoimi  wróżkami  asystentkami.  Przedstawiam  wam  wróżkę  z  krainy  (następuje  prezentacja  wróżek  asystentek)  

-Wróżka  Śpiewu,  Tańca  i  Recytacji  (symbole- usta  i  nuta )

-Wróżka  z  krainy  pracy                   (symbol- pszczoła       )

-Wróżka  z  krainy  miłości                ( symbol- serce            )

-Wróżka  z  krainy  mądrości             ( symbol- sowa            )

W  tej  chwili  do  sali  wpada  uczeń  z  klasy  4  i  mówi  coś  do  ucha  nauczycielowi  prowadzącemu- wychowawcy  pierwszoklasistów.

NAUCZYCIEL

-Przepraszam  wszystkich  zebranych,  bo okazało  się,  że  w  gabinecie  pani  dyrektor  doszło  do  strasznych  rzeczy.  Zła Wróżka,  która  nie  była  zaproszona  na  dzisiejszą  uroczystość  rzuciła  zaklęcie  i  znikła. ( w  dali słychać  śmiech  Złej  Wróżki )

W  tej sytuacji  nie  pozostaje  nam  nic  innego, jak  tylko  odwołać  ślubowanie.  Jeszcze raz  przepraszamy!

( Dobra  Wróżka  mówi  nauczycielowi  coś  do  ucha )

NAUCZYCIEL ( zwraca się  głośno  do  wszystkich )

-Posłuchajcie  co  ma  nam  do  powiedzenia  Dobra  Wróżka.

DODRA  WRÓŻKA

-Kochane  dzieci,  nie  martwcie  się!  Pamiętajcie,  że  dobro  zawsze  pokona  zło.  Wiem,  jak  was  odczarować.  Musicie  wybrać  się  do  czterech  krain.  Z  każdej  podróży  musicie  mi  coś  przynieść,  a  wtedy  będę  mogła  was  odczarować.

Nie  boicie  się?

DZIECI

-Nie.

DOBRA  WRÓŻKA

-Zgadzacie się?

DZIECI

-Tak.

DOBRA  WRÓŻKA

-Życzę  wam  szczęścia.

Teraz  poproszę  moją  asystentkę – Wróżkę  śpiewu, tańca   i  recytacji. 

( Do  sali wchodzi  Wróżka  z  przypiętą  nutką,  ustami  i  napisem  Kraina  śpiewu  tańca  i  recytacji.)

WRÓŻKA  ŚPIEWU  TAŃCA  I  RECYTACJI

-Witam  was  w  krainie  śpiewu,  tańca  i  recytacji.  Tu  mogą  przebywać  tylko  te  dzieci,  które  potrafią  pięknie  śpiewać,  tańczyć  i  recytować.  Czy  wy  to  potraficie?

DZIECI

-Tak!

( Dzieci  śpiewają  piosenki,  tańczą  i  recytują  wiersze.)

WRÓŻKA  ŚPIEWU  TAŃCA  I  RECYTACJI

-Pięknie  śpiewacie,  tańczycie  i  recytujecie.  Dostaniecie  ode  mnie  symbol  mojej  krainy-nutkę  i  złote  usta.

( Wróżka  wręcza  symbole  uczniom.)

DOBRA  WRÓŻKA

-Poproszę  teraz  moją  asystentkę – Wróżkę  z  krainy  pracy.

( Pojawia  się  Wróżka  z  przypiętym  napisem  Kraina  Pracy  i  jej  symbolem  pszczołą.)

WRÓŻKA  Z  KRAINY  PRACY

-Witam  was  w  krainie  pracy.  Mogą  tu  przebywać  tylko  pracowite  dzieci.  Czy  potraficie  dokładnie  i  szybko  pracować?

DZIECI

-Tak!

WRÓŻKA  Z  KRAINY  PRACY

-Mam  dla  was  zadanie  podobne  do  tego,  które  musiał  wykonać  Kopciuszek.  Posegregujcie  wszystkie  kasztany  i  żołędzie  i  ułóżcie  je  w  osobnych  pojemnikach.

( Uczniowie  z  klasy  czwartej  wystawiają  kosz  z  wymieszanymi  kasztanami  i  żołędziami. 

Dzieci  przystępują  do  wykonania  zadania.  Wróżka  sprawdza  poprawność  wykonania  zadania.)

WRÓŻKA  PRACY

-Miałyście  rację.  Potraficie  szybko  i  solidnie  pracować.  Dostajecie  ode  mnie  symbol  pracy – pszczółkę.

(Wróżka  wręcza  dzieciom  sylwetki  pszczół)

DOBRA  WRÓŻKA 

-Przywołuję  teraz  moją  asystentkę – Wróżkę  z  krainy  miłości

( Do  dzieci  przychodzi  następna  wróżka  z  napisem  Kraina  miłości  i  przypiętym  czerwonym  sercem.

 

 

WRÓŻKA  Z  KRAINY  MIŁOŚCI

-Witam  was  w  krainie  miłości.  Mogą  tu  przebywać  jedynie  te  dzieci,  które  kochają  swój  kraj.  Czy  wy  kochacie  swoją  ojczyznę?

DZIECI

-Tak!

WRÓŻKA   Z  KRAINY  MIŁOŚCI

-Udowodnijcie  mi  to.

Uczeń  zadaje  pytania  z  wiersza  pt. „Kto  ty  jesteś’’ W.  Bełzy

Dzieci  odpowiadają  na  pytania  z  wiersz

WRÓŻKA  Z  KRAINY  MIŁOŚCI

-Widzę,  ze  naprawdę  kochacie  swoją  ojczyznę.  Dostajecie  ode  mnie  symbol  miłości serce.

( Wróżka  wręcza  dzieciom  czerwone  serca  z  kartonu.)

DOBRA  WRÓŻKA 

-Zapraszam   teraz  asystentkę – wróżkę  z  krainy  mądrości

( Na  salę  wchodzi  wróżka  w  przebraniu  sowy  z  napisem  Kraina  mądrości.

WRÓŻKA  Z  KRAINY  MĄDROŚCI

-Witam  was  w  krainie  mądrości,  tu  mogą  przebywać  jedynie  mądre  dzieci.  Czy  wy  takie  jesteście?

DZIECI

-Tak

WRÓŻKA  Z  KRAINY  MĄDROŚCI

-Zaraz  to  sprawdzimy.  Przeczytam  wam  zagadki,  a  jeżeli  je  rozwiążecie,  dostaniecie  ode  mnie  symbol  mądrości – sowę.

( Wróżka  zadaje  dzieciom  zagadki,  a  dzieci  je  rozwiązują.)

WRÓŻKA   MĄDROŚCI

-Rzeczywiście  jesteście  bardzo  mądre.  Oto  symbol  mądrości – sowa.

( Wróżka  wręcza  symbole  dzieciom.)

DOBRA  WRÓŻKA

-Widzę,  że  zdobyłyście  wszystko,  co  mi  jest  potrzebne  do  odwrócenia  zaklęcia.  Byłyście  bardzo  dzielne  i  odważne.

Zatem  ,, Hokus  pokus,  małe  szumy,

               Ja  oddaję  wam  rozumy’’

(Wróżka  macha  różdżką  i  dokonuje  demonstracyjnego  odczarowania 

pierwszaków.)

NAUCZYCIEL

-Byliście  bardzo  dzielni,  aktywnie  pracowaliście.  Dobra  Wróżka  potwierdziła  to  zdejmując  z  was  zły  czar,  wobec  tego  możemy  przystąpić  do  uroczystego  ślubowania.

Proszę  o  wprowadzenie  barw  narodowych,

-odśpiewanie  hymnu  państwowego

-uroczyste  ślubowanie  uczniów  klasy  pierwszej  (delegacja  przyrzeka  na  flagę )

 

 

 

 

 

 

 

 

      ŚLUBUJĘ  UROCZYŚCIE.

      BĘDĘ  STARAŁ  SIĘ  BYĆ

      DOBRYM  I  UCZCIWYM.

      BĘDĘ  STRZEGŁ  HONORU

      I  DOBREGO  IMIENIA  SZKOŁY.

      BĘDĘ  SZANOWAŁ  SWOICH  NAUCZYCIELI,

      RODZICÓW  I  KOLEGÓW.

      BĘDĘ  UCZYŁ  SIĘ  TEGO,  CO  PIĘKNE.

       BĘDĘ  KOCHAŁ  SWOJĄ  OJCZYZNĘ.

  NAUCZYCIEL

-Nadszedł  już  czas,  aby  szkoła  przyjęła  was  w  poczet  swoich  uczniów.  Pani  dyrektor  dokona  teraz  aktu  pasowania.

  ( Dyrektor  dokonuje  pasowania  na  uczniów  poprzez  dotknięcie  ramienia  dzieci  olbrzymim  gęsim  piórem  i  wypowiada  słowa;

-Pasuję  cię  na  ucznia  Szkoły  Podstawowej  w  Krasińcu.

NAUCZYCIEL

-Proszę  o  wyprowadzenie  barw  narodowych.

Uczniowie  klasy  pierwszej  recytują  wiersze.

 

Uczniowie  z  klasy  drugiej  i  trzeciej  recytują  wiersze  a  następnie  wręczają  upominki  młodszym  kolegom.

Pierwszaki  dziękują  wszystkim  słowami; 

-A  teraz  wszystkich  żegnamy

i  do  swoich  klas  zapraszamy.

NAUCZYCIEL 

-Wszystkim  dziękujemy  za  udział  w  uroczystości  ślubowania  i  pasowania.

 

 

Opracowała

mgr Barbara Kierszak

nauczycielka w Zespole Szkół w Krasińcu

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin