odpowiedzi do Dryla.doc

(52 KB) Pobierz
Zagadnienia na egzamin z Koncepcji zarządzania

Zagadnienia na egzamin z Koncepcji zarządzania

 

1.     Wymień 3 rodzaje działań marketingowych w firmie

 

ISTNIEJĄ 4 TYPY DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH:

1)        DORADCZE

2)        ZARZĄDCZE

3)        KONTROLNE

4)        ORGANIZACYJNE

 

2.      Marketing wg Druckera to oddzielna funkcja zarządzania

 

NIE

 

3.      Holistyczne podejście do biznesu z perspektywy klienta to…

 

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE

 

4.      Orientacja na marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem  to….

 

UKIERUNKOWANIE ZARZĄDZANIA (CELÓW I DZIAŁAŃ) PRZEDSIĘBIORSTWA NA ZAPEWNIENIE MOŻLIWIE WYSOKIEGO POZIOMU SATYSFAKCJI KLIENTA (OREINTACJA NA KONSUMENTA)

 

5.      Autorem koncepcji zarządzania przez cele jest…

 

P. DRUCKER

 

6.      Drucker: „ zarządzanie przez cele jest skuteczne jeżeli zna się te cele, w zdecydowanej większości przypadków…”

 

NIE ZNA SIĘ ICH

 

7.      Miernikami sprawności i efektywności zarządzania marketingowego są najczęściej:

 

              1)   WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY

              2)   UDZIAŁ W RYNKU

              3)   TRWAŁE PRZYWIĄZANIE STAŁYCH KLIENTÓW

 

8.      Tworząc organizację sieciową należy zwrócić szczególną uwagę na (3) aspekty:

 

1)     RELACJE MIĘDZY PODMIOTAMI

2)     ELASTYCZNOŚĆ RÓL PRZYPISYWANYCH UCZESTNIKOM MOGĄCYM JEDNOCZEŚNIE NALEŻEĆ DO RÓŻNYCH PODMIOTÓW W STRUKTÓRZE

3)     MOBILNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA

 

 

 

 

9.      Metodyka myślenia sieciowego pochodzi z

 

TEORII SYSTEMÓW PRZEDSTAWIONEJ PRZEZ P. Gomez, G. Probst oraz H.Urlich’a

 

10.  Zasada sieciowości mówi, że…

 

POMIĘDZY POSZCZEGÓLNYMI CZĘŚCIAMI SYSTEMU ZACHODZA POWIĄZANIA, SPRZĘŻENIA ORAZ ZALEŻNOŚCI

 

11.  Zasada złożoności, mówi że…

 

SYSTEMY SPOŁECZNE I EKONOMICZNE CHARAKTERYZUJĄ SIĘ ZŁOŻONOŚCIĄ, GDYŻ MOGĄ PRZYJMOWAĆ, W OKREŚLONYM PRZEDZIALE CZASOWYM WIELE RÓZNYCH STANÓW

 

12.  Pierwszą fazą metodyki myślenia sieciowego jest:

 

CENTRALIZACJIA I SILNIEJSZE ZBIUROKRATYZOWANIE

 

13.  Organizacja sieciowa to:

 

ZBIÓR PODMIOTÓW WZAJEMNIE POWIĄZANYCH ZE SOBĄ WIĘZAMI O CHARAKTERZE ORGANIZACYJNYM, FINANSOWYM, ZARZĄDCZYM BĄDŹ MARKETINGOWYM. MOŻE JĄ TWORZYĆ RÓŻNA LICZBA PODMIOTÓW O ZMIENNYCH CHARAKTERYSTYKACH (WIELKOŚCI, WŁASNOŚCI, STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ, LOKALIZACJI, MODELU BIZNESOWYM), KTÓRE WŁĄCZAJĄ SIĘ DO FUNKCJONOWANIA W RÓŻNYCH OKRESACJ TWORZENIA SIECI PRZEDSIĘBIORSTW.

 

14.  Wymień formy powiązań organizacji sieciowych:

 

1)     CZĘŚCIOWA

2)     POZIOWA

3)     PIONOWA

 

15.  Wymień powiązania pomiędzy elementami sieci:

 

1)     BIUROKRATYCZNY

2)     EKONOMICZNY

3)     OPERACYJNY

4)     KULTUROWY

5)     INFORMACYJNY

 

16.  Wymień główne typy sieci:

 

1)     ZINTEGROWANE

2)     SFEDEROWANE

3)     KONTRAKTOWE

4)     STOSUNKÓW BEZPOŚREDNICH

17.  Wymień rodzaje klastrów:

 

1)     OPARTE NA WIEDZY

2)     OPARTE NA KORZYŚCIACH SKALI

3)     UZALEŻNIONE OD DOSTAWCÓW

4)     WYSPECJALIZOWANYCH DOSTAWCÓW

 

18.  Wymień obiekty benchmarkingu:

 

1)     ORGANIZACJA

2)     ROZWIĄZANIA ORGANIZACYJNE – STRUKTURY, PROCESY, SYSTEMY, STANOWISKA PRACY

3)     PRODUKTY/ USŁUGI – CZĘŚCI SKŁADOWE, TECHNOLOGIE, SUROWCE, PROCESY PRODUKCJI

 

19.  Co obejmuje benchmarking wewnętrzny?

 

1)     JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE, WCHODZĄCE W SKŁAD GRUPY

2)     STANOWISKA PRACY

3)     CENTRA ZYSKÓW

4)     CENTRA KOSZTÓW

 

20.  Wymień etapy metodyki reengineeringu:

 

1)     IDENTYFIKACJA PROCESU PODLEGAJĄCEGO REKONSTRUKCJI

2)     UTWORZENIE ZESPOŁU ROBOCZEGO

3)     DIAGNOZA I OCENA PROCESU

4)     REKONSTRUKCJA PROCESU

5)     WDROŻENIE REKONSTRUKCJI

 

21.  Wymień zalety reengineeringu:

 

1)     CAŁOŚCIOWE I UNIWERSALNE MYŚLENIE I DZIAŁANIE

2)     WZROST WYDAJNOŚCI

3)     SKRÓCENIE CZASU TRWANIA PROCESÓW

 

22.  Wymień wady reengineeringu:

 

1)     AUTORYTARNY STYL KIEROWANIA PODCZAS WDRAŻANIA KONCEPCJI

2)     POMIJANIE PRACOWNIKOW W TRAKCIE PRZYGOTOWYWANIA REORGANIZACJI

3)     WYSOKIE KOSZTY WPROWADZENIA W ŻYCIE

4)     NIEDOCENIANIE ASPEKTOW KULTUROWYCH, CO STWARZA NIEBEZPIECZEŃSTWO POWOŁANIA SILNEGO OPORU WOBEC ZMIAN

 

23.  Podaj definicję procesu:

 

POWIĄZANA GRUPA ZADAŃ , KTÓRY WSPÓLNY REZULTAT STANOWI WARTOŚĆ DLA KLIENTA

24.  Zasady koncepcji procesowej wg Grange’a:

 

1)        WYCHODZIĆ NA POTRZEBY KLIENTA

2)        ANALIZOWAĆ PROCESY W PRZEDSIEBIORSTWIE

3)        UWZGLĘDNIĆ ISTNIEJĄCE ORGANIZACJE

4)        MYŚLEĆ INACZEJ

 

25.  Ustaw w kolejności wg koncepcji BPR:

 

OPISANIE PROCESU                            (2)

KONSTUOWANIE STRUKTURY              (3)

PORTRZEBA KLIENTA                            (1)

 

26.  Zdefiniuj pojęcie właściciela procesu

 

MENAGER, KTÓREGO ZADANIEM JEST NIE TYLKO KONTROLOWANIE PRZEBIEGU PROCESU I KOORDYNOWANIE GO, A TAKŻE DOBÓR PRACOWNIKÓW DO PROCESU

 

27.  kryteria SMART celów

 

S              (Specyfic)              – KONKRETNE

M              (Measurable)              – MIERZALNE

A              (Acceptable)              – OSIĄGALNE – AMBITNE

R              (Realistic)              – REALNE

T              (Time)                            – OKREŚLONE W CZASIE

 

28.  Wymień korzyści z  ZPC

 

1)        UMOŻLIWIA ZNACZNE USPRAWNIANIE KRÓTKO I DŁUGOTERMINOWEGO PLANOWANIA  ORAZ, CO BYĆ MOŻE NAJWAŻNIEJSZE – UMOŹLIWIA KONCENTRACJĘ NA ZADANAICH ISOTNYCH Z PERSPEKTYWY RACJONALNOŚCI FIRMY JAKO CAŁOŚCI

2)        PROWADZI DO OPTYMALIZACJI STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ

3)        DOSTARCZA EFEKTYWNEJ PROCEDURY MONITOROWANIA STOPNIA REALIZACJI CELU UMOŻLIWIAJĄC KOREKTĘ I POPRAWĘ JAKOŚCI PRACY POSZCZEGÓLNYCH PRACOWNIKÓW

4)        WZMACNIA MOTYWACJĘ JEDNOSTKI I JEJ PRZEKOANIENI, ŻE WYKONUJĄC ZADANIA FIRMY REALIZUJE WŁASNE DĄŻENIA

5)        BARDZIEJ SPRAWIEDLIWA I OPARTA NA OBIEKTYWNYCH KRYTERIACH OCENA JEDNOSTKI I W KONSEKWENCJI, BARDZIEJ ADEKWATNE NAGRADZANIE I AWANSOWANIE

6)        UMOŻLIWIA WYARTYKUOWANIA OCZEKIWAŃ WOBEC POJEDYNCZEGO PRACOWNIKA I ICH EGZEKWOWANIE

 

29.  Definicja organizacji wirtualnej

 

JEST TWORZONĄ NA ZASADZIE DOBROWOLNOŚCI SPECYFICZNĄ FORMĄ KOOPERACJI NIEZALEŻNYCH PRZEDSIĘBIORSTW, INSTYTUCJI LUB OSÓB FIZYCZNYCH ( 1 wersja)

ORGANIZACJA WIRTUALNA TWORZONA JEST NA BAZIE WZAJEMNEGO ZAUFANIA PRZEZ ORGANIZACJE, KTÓRE WSTĘPUJĄ W RÓŻNEGO RODZAJU ZWIĄZKI W CELU OSIĄGNIĘCIA KORZYCI WIĘKSZYCH NIŻ WTEDY, GDY DZIAŁAŁY W SPOSÓN TRADYCYJNY. TWOARZONA JEST NA ZASADZIE DOBROWOLNOŚCI, MOŻE TO BYĆ KONSORCJUM KILKU FIRM REALIZUJĄCYCH WSPÓLNY CEL. (2 wersja)

 

30.  Cechy organizacji wirtualnej:

 

1)        PRZEKRACZANIE GRANIC ORGANIZACYJNYCH

2)        ROZPROSZENIE GEOGRAFICZNE

3)        ZMNIEJSZAJĄCY SIĘ UCZESTNICY

4)        RÓWNORZĘDNOŚĆ UCZESTNIKÓW

5)        ZAUFANIE MIĘDZY PARTNERAMI

6)        UZUPELNIAJĄCE SIĘ KOMPETENCJE UCZESTNIKÓW ORGANIZACJI

7)        BRAK WSPÓLNEGO CENTRUM ADMINISTRACYJNEGO

8)        BRAK WYRAŹNEJ I STAŁEJ HIERARCHII, SUWERENNOŚĆ DECYZYJNA PARTNERÓW

9)        NISKI STOPIEŃ FORMALIZACJI

10)    UŻYCIE NOWOCZESNYCH ŚRODKÓW KOMUNIKACJI

 

31.  Zalety organizacji wirtualnej

 

1)        SZYBKIE REAGOWANIE NA POJAWIENIE SIĘ OKAZJI RYNKOWEJ

2)        MOŻLIWOŚĆ PODEJMOWANIA SKOMPLIKOWANYCH PROJEKTOW DZIĘKI DOPEŁNIAJĄCYM SIĘ KOMPETENCJOM UCZESTNIKÓW ORGANIZACJI WIRTUALNEJ

3)        MOŻLIWOŚĆ PROWADZENIA GLOBALNEJ DZIAŁALNOŚCI

4)        MOŻLIWOŚĆ ZAOFEROWANIA PRODUKTÓW LEPIEJ DOPASOWANYCH DO POTRZEB KLIENTA

5)        OBNIŻENIE NAKŁADÓW INWESTYCYJNYCH

 

32.  Wady organizacji wirtualnej

 

1)        MOŻLIWOŚĆ NADUŻYCIA WŁADZY I SAMOWOLI PARTNERÓW, ZACHOWANIA OPORTUNISTYCZNE WYNIKAJĄCE Z RÓŻNYCH CELÓW

2)        RYZYKO WŁĄCZENIA SIĘ DO ORGANIZACJI PODMIOTÓW NIEKOMPENTENTNYCH

3)        TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z ZARZĄDZANIEM SIECIĄ ZRÓZNICOWANYCH ORGANIZACJI, BRAK STARYCH WZORCÓW POSTĘPOWANIA

4)        TRUDNOŚCI W REGULOWANIU ODPOWIEDZIALNOŚCI WZAJEMNIEJ FIRM I ODPOWIEDZIALNOŚCI ORGANIZACJI WIRTUALNYCH PRZED KLIENTEM

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin