Niewidomy
Do Warsztatu Terapii Zajęciowej trafił nowy uczestnik Jan Michalik. Pan Jan ma 35 lat ukończył Szkołę Zawodową dla niedowidzących i niewidomych o kierunku introligator. Jan jest osobą upośledzoną umysłową w stopniu lekkim.
Chłopiec jest jedynakiem. wychowuje go ma mama , która sama wymaga pomocy.
Pan Jan pobiera rentę socjalną. Z wywiadu z mamą wynika, że chłopca interesują różne gatunki roślin ogrodowych. Sam próbuje projektować ogród.
Niechętnie bierze udział w zajęciach terapeutycznych. Często prosi o pomoc, twierdząc, że nie potrafi wykonać zadnia. Nie chętnie nawiązuje kontaktu, często wyśmiewa się z zajęć i z uczestników.
Ma trudności z utrzymaniem higieny osobistej i z doborem ubrania.
Z dokumentacji wynika iż, jest osobą niewidomą od 10 roku życia.
Niechętnie porusza się po WTZ.
Wytycz cele terapii zajęciowej na podstawie problemów Pana Jana M. oraz opracuj tygodniowy plan pracy.
Napisz jeden konspekt z zajęć terapeutycznych.
Weź pod uwagę zainteresowania podopiecznego, jego zawód oraz braki, a w szczególności zaplanuj zajęcia integracyjne.
Niewidomy II
Do Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego przyjęto 6 letnią dziewczynkę. Uczęszcza ona do klasy I klasy. Jest osobą słabo widzącą. Na zajęciach lekcyjnych nie bierze aktywnego udziału w zajęciach. Nie rozmawia z koleżankami. Na przerwie siedzi sama. Podczas zajęć z terapii zajęciowej, na które uczęszcza w ośrodku oprócz zajęć muzycznych nie akceptuje zajęć proponowanych przez terapeutę. Z dokumentacji wynika , iż dziewczynka ma zaburzoną koordynację wzrokowo-ruchową.
Ponadto dziewczynka jest 2 tygodnie po ściągnięciu gipsu z reki (złamanie w nadgarstku).
ala61-61