analiza marketingowa firmy JASZPOL (38str).doc

(1032 KB) Pobierz
HISTORIA

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPIS TERŚCI

 

Wstęp              3

Streszczenie              4

I.     Informacje dotyczące „Jaszpol” sp.j.               6

       1.1   Historia               6

      1.2   Misja i wizja przedsiębiorstwa               7

       1.3   Cele i strategie działania               8

      1.4   Sukcesy i struktura działalności firmy               10

II.    Makro i mikrootoczenie              14

       2.1   Mikrootoczenie              14

       2.2   Makrootoczenie              16

III.   Segmentacja rynku              18

       3.1   Kryteria ogólne              18

       3.2   Kryteria behawioralne              19

IV.   Marketing MIX              20

       4.1   Produkt-usługa              20

       4.2   Promocja              24

       4.3   Cena              25

       4.4   Dystrybucja              26

V.    Analiza SWOT              28

       5.1   Wnioski              32

VI.   Wnioski              35

VII.  Załączniki              38

 

 

 

 

 

 

WSTĘP

 

Poniższa analiza marketingowa została przygotowana przez grupę w składzie: Joanna Łuszczek, Katarzyna Zawadzka, Aneta Zientarska, Łukasz Kozieł, Adam Rosa, Michał Więckowski.

Powyższy zespół został powołany przez firmę „Jaszpol” sp.j. celem zbadania rynku i opracowania strategii marketingowej firmy na najbliższe 5 lat.

Długoletnia historia firmy, doświadczenie i renoma stanowią istotny element działalności w dziedzinie branży samochodowej na terenie Polski Centralnej. Badając rynek dokonaliśmy analizy czynników wpływających pośrednio i bezpośrednio na działalność przedsiębiorstwa. Na podstawie zebranych informacji sporządziliśmy raport, który umożliwia podjecie trafnych decyzji kierownictwu firmy i udziela informacji potencjalnym inwestorom.

Niniejszy raport składa się z następujących części:

·         Podstawowych informacji dotyczących firmy, jej historii, misji, wizji, celu jej działania oraz strategii. Zwróciliśmy również uwagę na liczne osiągnięcia oraz nagrody.

·         Analizy marketingowej mikrootoczenia i makrootoczenia, segmentacji klientów, a także analizy usług w oparciu o 4P.

·         Strategicznej analizy SWOT

 

 

 

 

 

 

 

STRESZCZENIE

 

Poniższa analiza marketingu przedstawia ogólny zarys firmy „Jaszpol” Renault, opisuje usługi jakie świadczy dla społeczeństwa,
a także warunki, w jakich prowadzi działalność.

Firma rozpoczęła swoja działalność bezpośrednio po przemianach z 1989 roku. Przez kolejnych kilka lat ciagle udoskonalała się wdrążając nowe technologie i ugruntowując swoja pozycje. Do dnia dzisiejszego prężnie działa na rynku ciesząc się zaufaniem i dobra opinią wśród klientów.

Chcąc zaplanować strategie na kolejnych 5 lat dokonaliśmy analizy mikro i makrootoczenia. Otoczenie bliższe, ze względu na szybko rozwijający się przemysł samochodowy na naszym rynku, stwarza duże zagrożenie ze strony konkurencji. Pojawia się wiele firm zarówno z rodzimym jak i zagranicznym kapitałem oferujących podobny zakres usług. Jednym z największych atutów naszej firmy jest stale powiększające się grono odbiorców dzięki czemu firma może poszczycić się drugą pozycją na rynku.

Przeprowadzona analiza makrootoczenia wykazała, że poważne niebezpieczeństwa działalności mogą wpłynąć ze strony czynników ekonomicznych i polityczno – prawnych. Wynika to z nadchodzących zmian w polityce fiskalnej związanych z wejściem Polski do Unii Europejskiej.

Największym pozytywem wynikającym z makrootoczenia firmy jest ogólny postęp technologiczny. „Jaszpol” sp.j. od zawsze była pionierem w wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań i technologii.

Kolejnym punktem naszego raportu była segmentacja rynku według następujących kryteriów:

I.     Kryteria ogólne: kryteria geograficzne, kryteria demograficzne, kryteria ekonomiczne.

II. Kryteria behawioralne: lojalność klienta, status użytkownika.

Analiza kryteriów  pozwoliła nam wyłonić najważniejszą dla firmy grupę klientów-klientów instytucjonalnych.

Ważnym elementem strategii marketingowej jest marketing mix. Zawiera on bowiem między innymi informacje na temat usług  oferowanych przez „Jaszpol”sp.j.. Dzięki nim można zorientować się, które usługi cieszą się największym zainteresowaniem, a jakie należy wycofać w związku ze spadkiem opłacalności ich świadczenia. Przeanalizowaliśmy również poziom cen, które są adekwatne do jakości wykonywanych usług.

Kolejnym elementem 4P” jest dystrybucja. Odbywa się ona
w siedzibie firmy. Istnieje również możliwość zamówienia części zamiennych i ustalenia terminu przeglądu drogą internetową co daje dużą przewagę nad konkurentami.

W firmie „Jaszpol”sp.j. realizowane są następujące elementy wchodzące w skład promocji: public relation, reklama, sprzedaż promocyjna i dodatkowe elementy promocyjne. Największy nacisk kładziony jest na reklamę w internecie, gdyż jest on jednym
z najbardziej dostępnych źródeł informacji o firmie.

Raport kończy strategiczna analiza SWOT, której zadaniem jest odpowiedź na zasadnicze pytanie będące celem analizy, czy przyjęta strategia działania jest adekwatna do kondycji firmy i sytuacji w jej otoczeniu. Należy przeanalizować mocne i słabe strony,
a także szanse i zagrożenia istnienia na rynku oraz podjąć działania które pomogą zniwelować istniejące i potencjalne niebezpieczeństwa w przedsiębiorstwie.

 

 

 

 

 

 

I. INFORMACJE DOTYCZĄCE „JASZPOL” SP.J.

 

1.1 HISTORIA

 

1 sierpnia 1989 roku powołano czteroosobową agencję, która przejęła prowadzenie serwisu w Polmozbycie przy ulicy Łódzkiej 28
w Zgierzu. Pomimo ryzyka i trudności finansowych udało się przetrwać i nieprzerwanie prowadzić działalność. W tym czasie zawarto umowy z FSO i FSC Lublin. Trzy lata później w listopadzie 1992 roku podpisano umowę z Renault. Zaowocowało to wzbogaceniem wyposażenia serwisu, przebudową budynku
i utworzeniem salonu.

Kolejnym krokiem było wykupienie udziałów pozostałych wspólników i utworzenie spółki „Jaszpol" sp.c. W marcu 1998 roku rozpoczęto budowę drugiego salonu przy ulicy Brukowej 2,
a w listopadzie przyjęto pierwszych klientów. 1 stycznia 2002 roku firma Jaszpol przekształciła się w spółkę jawną. To jednak nie koniec dynamicznego rozwoju firmy : w 2002 roku zostało otwarte Centrum Obsługi Firm, przystosowane do obsługi sprzedaży zbiorowej dla przedsiębiorstw i instytucji, a w czerwcu 2003 roku oddano do użytku najnowocześniejszą w regionie halę napraw blacharsko - lakierniczych, gdzie wykorzystywane są min. ekologiczne wodorozcieńczalne lakiery. Dzięki tym inwestycjom w „Jaszpolu” możemy na miejscu szybko i kompleksowo obsłużyć każdego klienta.

Przedmiotem działalności firmy Jaszpol sp.j. jest przede wszystkim sprzedaż samochodów nowych, zarówno osobowych jak
i dostawczych marki Renault w ramach umowy koncesyjnej podpisanej z Renault Polska. Aby kompleksowo obsłużyć klienta firma Jaszpol oferuje także:

·         Jazdy próbne

·         Sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych

·         Świadczy usługi w zakresie pomocy drogowej

·         Świadczy usługi w zakresie doradztwa finansowego

·         Prowadzi sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych i życiowych

·         Sprzedaż samochodów używanych

·         Świadczy usługi w zakresie serwisowania samochodów

W niedalekiej przyszłości planowane jest uruchomienie stacji diagnostycznej i wypożyczalni samochodów

 

1.2 MisjA i wizjA przedsiębiorstwa

 

Wizja

 

Dążymy do maksymalnej satysfakcji klientów, zapewniamy usługi na najwyższym poziomie. Chcielibyśmy aby klienci korzystali wyłącznie z naszych usług.

 

Misja

 

Naszą misją jest zapewnienie Klientom – Przedsiębiorcom usług
w zakresie serwisowania, napraw blacharsko lakierniczych
i mechanicznych na najwyższym poziomie i w odpowiednio szerokim zakresie, zgodnie z przyjętymi standardami jakości Renault.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3 CELE I STRATEGIE DZIAŁANIA

 

Cele:

·         Zapewnienie zadowolenia klientów z obsługi posprzedażowej
( na podstawie ankiet QSA ) na poziomie 80%

·         W przypadku zakupu nowych samochodów zwroty serwisowe nie powinny przekraczać 5% w skali roku

·         Podniesienie konkurencyjności na rynku Polski centralnej poprzez wdrożenie systemu jakości zgodnego
z wymaganiami normy ISO

·         Wprowadzanie nowych technologii oraz doskonalenie umiejętności i kwalifikacji wszystkich pracowników
w zakresie ich stosowania.

·         Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością

·         Maksymalizacja zysków

·         Krzewienie i propagowanie zasad etyki zawodowej-zasada Fair Play

·         Oferowanie klientom usług według indywidualnych potrzeb, opartych na nowoczesnych technologiach oraz charakteryzujących się wysokim poziomem bezpieczeństwa.

·         Terminowe wykonywanie podjętych zadań

·         Świadczenie wszechstronnej opieki nad klientem po wykonaniu usługi

·         Dbanie o dobry wizerunek firmy i jej promowanie, wykreowanie u każdego pracownika świadomości o roli wykonywanej przez niego pracy w aspekcie jakości.

·         Wykonywanie naszych usług w sposób zapewniający poszanowanie zasad ochrony środowiska

·         Zapoznanie klientów z naszymi usługami i znakiem firmowym poprzez różnego rodzaju promocje, reklamy, ulotki.

·         Znalezienie kanałów dystrybucji i udzielenie specjalnych rabatów zachęcających klientów do korzystania
z naszych usług ).

·         Zwiększenie punktów usługowych

·         Zwiększanie zakresu usług – poprzez prowadzone badania marketingowe musimy poznawać nowe potrzeby klientów i dostosowywać się do ich potrzeb. 

·         Uzyskanie zwrotu inwestycji

·         Maksymalizacja wyników z zakresie WSZYSTKICH celów firmy

 

Strategia  działania

 

Ambicje Jaszpol Renault to nie tylko osiągniecie określonego udziału w rynku, ale również zaoferowanie kompleksowej oferty swoim klientom. Rynek staje się coraz bardziej wymagający
i konkurencyjny, a klienci oczekują nie tylko produktów wysokiej jakości ale również szeregu usług z nimi związanych: mobilności, serwisu, szybkiego i łatwego dostępu do informacji oraz usług finansowych.

 

Zaspokojeniu tego rodzaju potrzeb możliwe jest dzięki stałemu rozwojowi już oferowanych usług i stałemu rozszerzaniu oferty.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin