KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1. Nauczyciel: Anna Wacowska
2. Data: 07.05.09
3. Klasa: 3b
4. Temat zajęć: A monkey can’t fly!
5. Cele ogólne:
· nazwy zwierząt – utrwalenie i poszerzenie słownictwa (hippo, lion, polar bear, giraffe, turtle, snail, penguin, woodpecker, monkey, horse, snake, whale, butterfly, kangaroo, gorilla, dolphin, parrot, koala, chimpanzee, crocodile, zebra);
· czasowniki określające ruch – utrwalenie i poszerzenie słownictwa (climb, jump, swim, fly, run, crawl);
· wyrażanie umiejętności lub jej braku przy pomocy czasownika can / can’t;
· przypomnienie alfabetu.
6. Cele szczegółowe (operacyjne):
· uczeń / uczennica zgaduje, co to za zwierzę słuchając zagadek w j. angielskim;
· określa środowisko życia zwierzęcia;
· określa sposób poruszania się zwierzęcia;
· porządkuje podane nazwy wg kolejności alfabetycznej.
7. Metody:
· czynne: kierowania aktywnością dziecka, zadaniowa, ćwiczeń;
· słowne: metody objaśniające i instrukcje;
· percepcyjne: obserwacji, słuchowe, pokazu.
8. Formy: indywidualna, grupowa, w parach.
9. Środki dydaktyczne: karty pracy – po jednej dla każdego ucznia, zdjęcia przedstawiające zwierzęta.;
10. Przebieg zajęć:
I Rozpoczęcie lekcji
· sprawdzenie obecności
· rozgrzewka językowa – zagadka. N rysuje na tablice rysunek przedstawiający lwa, opisując go po angielsku – U zgadują, co przedstawia.
II Prowadzenie lekcji
1. Prezentacja nowego słownictwa i przypomnienie dotychczas poznanego – nazwy zwierząt. N prezentuje nowe słownictwo przy pomocy zdjęć ze zwierzętami. Rozmawia z uczniami o tym, gdzie zwierzęta mieszkają, co jedzą itp.
2. Karta pracy – zadanie 1: U grupują zwierzęta wg ich naturalnego środowiska zamieszkania (powietrze, woda, ląd). Konsultują swoje odpowiedzi w parach, potem N sprawdza porównując odpowiedzi z całą klasą.
3. Zabawa ruchowa Simon says… - przypomnienie i utrwalenie czasowników określających ruch zwierząt. Zapisanie czasowników na tablicy.
4. Karta pracy – zadanie 2: U piszą zdania o tym, co zwierzęta umieją, a czego nie umieją robić. Sprawdzenie odpowiedzi z całą klasą.
5. Zagadki o zwierzętach w j. angielskim – N prezentuje zagadki, U odgadują. Zapisanie nazw zwierząt na tablicy. Po zapisaniu wszystkich nazw U mają minutę, aby zapamiętać wszystkie nazwy. Po tym czasie zmazujemy tablicę, w parach U próbują odtworzyć listę zwierząt. Po kilku minutach całą klasą przypominamy ją sobie, zapisując ją w porządku alfabetycznym na tablicy. Jeśli zostanie kilka minut do końca lekcji, można pogrupować zwierzęta wg następujących kategorii: Ssaki mieszkające w morzu / Potrafią latać / Jedzą trawę / Mieszkają w Australii / Lubią ryby / Gady / Podobne do ludzi.
III Zakończenie lekcji
ania_banasik