KARTA MONITOROWANIA Gimnazjum włoski.doc

(81 KB) Pobierz

KARTA MONITOROWANIA PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO

 

ETAP EDUKACJI

III etap edukacyjny – (klasy I – III gimnazjum)

PRZEDMIOT

Język włoski

Nazwa programu nauczania

 

Numer programu nauczania

 

Imię i nazwisko nauczyciela

 

klasa

pierwsza

druga

trzecia

rok szkolny

 

 

 

 

 

Treści nauczania – wymagania szczegółowe

Klasa

Temat wpisany do dziennika lekcyjnego

1. Zasób środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiający realizację pozostałych wymagań ogólnych.

 

pierwsza

-     Przedstawianie się. Podawanie swoich danych personalnych.

-     Alfabet włoski, zasady pisowni i wymowy włoskiej.

-     Mój pokój. Słownictwo podstawowe: meble, sprzęty w domu.

-     W szkole. Słownictwo podstawowe: wyposażenie klasy szkolnej, przybory szkolne.

druga

-     Mój najlepszy przyjaciel. Całościowy opis postaci.

-     Mój dom. Opis domu/mieszkania – słownictwo rozszerzone.

-     Zawody, miejsca pracy, czynności związane z danym zawodem.

trzecia

-     Przyjaźń, miłość, nienawiść – konwersacje nt uczuć w życiu człowieka.

-     Wynajmowanie mieszkania. Czytanie ogłoszeń, odpowiedzi na ogłoszenia.

2. Rozumienie ze słuchu prostych, krótkich wypowiedzi (instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowanych wyraźnie, w standardowej odmianie języka:

 

pierwsza

-     Słuchanie dialogu „In viaggio” – ćwiczenia typu prawda/fałsz.

druga

-     Ćwiczenia ze słuchu: dialog „Il cibo, al ristorante”. Odpowiadanie na pytania dot. wysłuchanego dialogu.

trzecia

- Piosenka włoska.

3. Rozumienie prostych wypowiedzi pisemnych (napisy informacyjne, listy, broszurki, ulotki, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, proste artykuły narracyjne i prasowe):

 

pierwsza

- Czytanie ze zrozumieniem: „Ragazzi in contatto”.

druga

- Czytanie ze zrozumieniem: dialogi w restauracji.

 

trzecia

- Czytanie ze zrozumieniem: dopasowanie tytułu do fragmentu tekstu.

4. Tworzenie krótkich, prostych i zrozumiałych wypowiedzi ustnych (opisywanie ludzi, przedmiotów, wydarzeń życia codziennego itp.):

 

pierwsza

-     Przedstawianie się. Podawanie podstawowych informacji o sobie.

druga

-     Pytanie o drogę. Wskazywanie drogi.

trzecia

- Moje ulubione danie: konwersacje. Wyrażenia: per preparare… ci vuole/ci vogliono.

5. Tworzenie krótkich, prostych i zrozumiałych wypowiedzi pisemnych (notatka, ogłoszenie, zaproszenie, życzenia, pocztówka, e-mail itp.) i reagowanie w formie prostego tekstu pisanego:

 

pierwsza

- Słownictwo: telefon, telefon komórkowy, sms – pisanie sms.

druga

- Wypowiedź pisemna: list do przyjaciół z opisem    domu/mieszkania.

trzecia

- Mój dzień: czynności codzienne. Opis dnia powszedniego.

6. Reagowanie ustne w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach:

 

pierwsza

- Określanie czasu, pory dnia, pytanie o godziny otwarcia urzędu itp.

druga

-     U lekarza: podstawowe objawy chorób, rodzaje leków. Dialog „In farmacia”.

trzecia

-     Hotel. Rodzaje hoteli, rezerwacja, wyposażenie pokoju, składanie reklamacje.

7. Przetwarzanie tekstu ustnie lub pisemnie:

 

pierwsza

- Ćwiczenia ze słuchu: dialog „Alle 10.30 del mattino?”

druga

- Wiedza o Włoszech: nazewnictwo ulic, sławni ludzie, sławne daty.

trzecia

- Menu w restauracji włoskiej. Przykładowe dania.

 

8...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin