Twist.of.the.Wrist.II.txt

(75 KB) Pobierz
{1}{90}Movie info: XVID  640x480 29.97fps 1.0 GB|Napisy: quiter
{563}{664}Przyspieszenie|Częć II
{743}{830}Biblia zakrętów
{1552}{1608}Masz te nowe Dunlopy?
{1612}{1668}Tak, podobno sš wietne.
{1672}{1728}Sš aż tak przyczepne, jak mówiš?
{1732}{1788}Dlatego je kupiłem.
{1792}{1878}Prawdę mówišc, to nie wiem.
{1882}{1968}Tak, widzę co masz na myli.
{1972}{2118}"Paski tchórza"  nie użyte brzegi opony,|spowodowane strachem przed pochylaniem.
{2122}{2268}Posłuchaj, ten sprzęt jest szybki,|dużo szybszy ode mnie.
{2272}{2407}Zobaczmy, jak inni sobie radzš. Sprawdmy.
{2541}{2627} Kurczę!| O kurczę!
{2631}{2717}Ten kole jest odważny. Naprawdę go położył.
{2721}{2807}Popatrz na podnóżki, starte o asfalt.
{2811}{2867}I ta opona...
{2871}{2940}Jezu!
{2961}{3017}W czym mogę panom pomóc?
{3021}{3047}Czy to pana motocykl?
{3051}{3107}Tak, to moja maleńka.
{3111}{3257}Jak pan to robi? Co takiego na takim motocyklu?
{3291}{3347}No cóż, mylę, że nauczyłem się paru rzeczy.
{3351}{3407}Tak, no raczej.
{3411}{3437}Jakie rady dla nas?
{3441}{3526}Rady? To bardzo interesujšcy temat.
{3530}{3706} Hamujesz w wyprostowanej pozycji.| Nie ma mowy, bracie. Hamuj tyłem, zawsze.
{3710}{3796}Nie stary, do skręcania użyj przeciwskrętu.
{3800}{3856}Więcej pojedzisz, to będzie poprawa.
{3860}{3946}Nie, co ty? Musisz zaplanować swoje okršżenia.
{3950}{3976}Jedzij bezpiecznie.
{3980}{4066}Zwalniaj hamujšc biegami.
{4070}{4156}Nie, nie, nie! Używaj hamulców!
{4160}{4186}Nie stary, przeciwskręt.
{4190}{4246}Człowieku, kieruj ciałem, kieruj ciałem.
{4250}{4306}Musisz jechać płynnie.
{4310}{4396}Ok, mamy tu wiele rad o jedzie.
{4400}{4516}Trzymajcie. Zacznijcie od tego.
{4579}{4665}To biblia wchodzenia w zakręty.
{4669}{4813}Poczytajcie przez tydzień, a potem mi oddajcie.
{4909}{4965}Fajnie, dzięki.
{4969}{5025}Spoko, trzymajcie się.
{5029}{5085}Dzięki. Do zobaczenia!
{5089}{5145}Witam, nazywam się Keith Code.
{5149}{5235}Słyszelimy wiele rad, jak jedzić motocyklem.
{5239}{5325}Niektóre mogły wyrzšdzić szkodę,|inne były przyjacielskie.
{5329}{5385}Były też przydatne wskazówki.
{5389}{5532}Spójrzmy, jak rady majš się do techniki jazdy.
{5568}{5624}Wemy na przykład sposób skręcania.
{5628}{5774}Najczęciej pierwszy pojazd ma trzy kółka,|jak ten trójkołowiec.
{5778}{5834}Skręć kierownicš w prawo, on skręci w prawo.
{5838}{5894}Skręć w lewo, to i on skręci w lewo.
{5898}{5954}Proste.
{5958}{6074}Nasze przygody z dwoma kołami zaczynajš się|od kółek treningowych.
{6078}{6134}Teraz mamy czterokołowca.
{6138}{6344}Z dowiadczenia trójkołowego odruchowo skręcamy|w prawo, by jechać w prawo. I to działa.
{6348}{6493}Z czasem zmieniamy metodę treningu|i podnosimy boczne kółka.
{6497}{6553}Teraz mamy receptę na wypadek.
{6557}{6643}Zostalimy pozbawieni dwóch kółek.
{6647}{6763}Teraz mamy przerażajšco niestabilnš maszynę.
{6767}{6883}Dziecko oczekuje, że będzie niš kierować,|jak wszystkim na czym dotychczas jedziło.
{6887}{6943}Ale patrzcie, co się dzieje.
{6947}{7033}Skręca kierownicš w prawo,|a rower przechyla się w lewo.
{7037}{7153}Zachowuje się, jak wszystkie dwukołowe pojazdy.
{7157}{7243}Nawet ze złymi radami od|instynktu samozachowawczego,
{7247}{7303}jako udaje nam się jedzić.
{7307}{7426}Ale czy rozumiemy technikę jazdy?
{7486}{7662}Wszystkie dwukołowe pojazdy zachowujš|się inaczej od trzy- i czterokołowych.
{7666}{7812}Aby skręcić w prawo,|popychamy prawš ršczkę do przodu.
{7816}{7902}Ta czynnoć inicjuje skręt.
{7906}{8052}Rower pochyla się, a przednie|koło skręca się w stronę zakrętu.
{8056}{8112}Jest to przeciwskręt.
{8116}{8232}Dlatego boczne kółka sš z poczštku tak mylšce.
{8236}{8375}Bo jest odwrotnie, niż dziecko się nauczyło.
{8565}{8651}Posłuchaj dzieciaku, skręcanie jest proste.
{8655}{8711}Naciskasz na wewnętrzny podnóżek.
{8715}{8801}Pchasz motocykl kolanem.
{8805}{8861}Pchasz kierownicę do dołu.
{8865}{8921}I pochylasz ciało do skrętu.
{8925}{9011}Naprawdę? Nie wiedziałem.
{9015}{9131}Włanie taka nieprawdziwa rada,
{9165}{9251}doprowadziła mnie do zrobienia motocykla,|którym nie da się skręcać ciałem.
{9255}{9401}Zobaczmy, czy możemy ustalić|fakty na temat skręcania.
{9405}{9461}Przykręciłem do tego|motocykla dodatkowš kierownicę.
{9465}{9580}Pomysł był taki, żeby wykluczyć|kierownicę z naszego równania,
{9584}{9700}i ustalić co kierowanie ciałem tak naprawdę robi.
{9704}{9850}Dodatkowy gaz u góry pozwala|kierowcy na utrzymanie prędkoci.
{9854}{9970}Nawet z silnym przemieszczaniem|ciała, ale bez skręcania kierownicy,
{9974}{10060}motocykl tylko lekko zmienia kierunek.
{10064}{10180}W ten sposób nigdy nie przejedziesz|korkocišgu na torze Laguna Seca.
{10184}{10240}Docišżanie podnóżków to kolejny mit.
{10244}{10390}Nawet z całym ciężarem na jednym podnóżku,|motocykl tylko lekko zbacza z kursu.
{10394}{10509}Gdy kurs zostanie obrany,|nacisk daje jeszcze mniejszy efekt.
{10513}{10599}Dobre rady nie zawsze pozwalajš|na kontrolowanie pojazdu,
{10603}{10740}a mogš wręcz przeszkodzić w zrobieniu tego.
{10783}{10899}Trochę przeciwskrętu z lekkim naciskiem|na ršczki spełnia swoje zadanie.
{10903}{11019}I pozwala kierowcy utrzymać kontrolę.
{11023}{11169}Umiecilimy wskanik na baku,|by zilustrować przeciwskręt.
{11173}{11307}Przejedmy się i zobaczmy, co się stanie.
{11532}{11738}Popatrz na wskanik wychylenia kierownicy.|W lewo, a potem w prawo, i z powrotem.
{11742}{11768}To przeciwskręt.
{11772}{11927}To jedyny sposób na precyzyjne|kierowanie motocyklem.
{11982}{12038}To naprawdę jest proste.
{12042}{12158}Wystarczy, że pchniesz kierownicę,|a motocykl zareaguje natychmiast.
{12162}{12278}To wszystko co trzeba zrobić. I zadziała zawsze.
{12282}{12378}Nawet jednym palcem.
{12611}{12697}Pomysł, że kładziemy się by skręcić,|opiera się na fakcie,
{12701}{12817}że gdy kładziemy motocykl na prawo,|niewiadomie pchamy prawš ršczkę.
{12821}{12877}A to powoduje przeciwskręt w prawo.
{12881}{12967}Tak samo jest dla lewych skrętów.
{12971}{13057}Skręcanie przez pochylanie|jest jednym z mitów o jedzie.
{13061}{13237}Niektórzy wierzš w skręcanie ciałem,|bo mogš kierować bez trzymania kierownicy.
{13241}{13357}Kiedy przesuwamy masę na motocyklu,|w rzeczywistoci powoduje to przeciwskręt.
{13361}{13457}Popatrz na wskanik.
{13510}{13626}Niektórzy motocyklici nie sš pewni,|jak kieruje się podczas zakrętu.
{13630}{13746}Dokładnie tak samo, jak na prostej.
{13750}{13836}By zacienić zakręt, pchasz wewnętrznš ršczkę.
{13840}{13986}By rozszerzyć zakręt i wyprostować motocykl,|pchasz ršczkę zewnętrznš.
{13990}{14098}Przeciwskręt działa zawsze.
{14110}{14314}Przeciwskręt to technika, która poprawia|kontrolę praktycznie w każdej sytuacji.
{14320}{14439}Popatrzmy na inne elementy jazdy.
{14470}{14595}To bardzo nowoczesne motocykle, nie?
{14619}{14675}Jaka szeroka tylna guma!
{14679}{14765}A jakie duże hamulce!
{14769}{14855}Założę się, że jak trzeba,|to można zaszpanować, nie?
{14859}{14975}Rama jest na tyle sztywna, by wytrzymać|siłę hamowania i przyczepnoć opon.
{14979}{15005}Ile to ma koni?
{15009}{15035}Znacznie ponad sto.
{15039}{15155}Mój ma 150. Mówiš, że pójdzie 290.
{15159}{15215}Jestem pod wrażeniem.
{15219}{15374}Domylam się, że ta nowoczesna|technika ma znaczenie.
{15548}{15634}Czasami jednak technika przerasta motocyklistę.
{15638}{15784}Technika maszyny musi ić|w parze z technikš jazdy.
{15788}{15934}Po ponad wieku rozwoju, motocykle sš naprawdę|precyzyjnymi maszynami do zakręcania.
{15938}{15994}Ale to nie eliminuje błędów kierowcy.
{15998}{16187}Co powstrzymuje większoć motocyklistów|przed użyciem całego potencjału?
{17496}{17642}Stary, jechałem najostrzej jak|mogłem, a kole po prostu zniknšł.
{17646}{17672}I ja też.
{17676}{17844}Czy jest co, jak jechać ostrzej,|w ksišżce od tego kolesia?
{17976}{18032}O, mamy tu.
{18036}{18212}By dokonać poprawy, kierowca musi osišgnšć|wyższy poziom umiejętnoci technicznych,
{18216}{18302}ale tylko wtedy, gdy jedzi|na 75% swoich możliwoci.
{18306}{18422}Każdy się zgodzi, że w pewien|sposób reakcje obronne...
{18426}{18565}Reakcje obronne? Co to jest?|Co jak strach?
{18595}{18621}Tak.
{18635}{18835}Reakcje obronne sš dla kierowcy|barierš utrudniajšcš osišganie celów.
{18875}{19055}To prawda. Zawsze jak zwiększam|tempo, natrafiam na różne problemy.
{19085}{19201}Tak jakbym bał się przesunšć granicę.
{19205}{19261}Ale nie wiem, czego się tak naprawdę boję...
{19265}{19381}Ja też. To zdecydowanie limit wewnętrzny.
{19385}{19526}Opisałbym to jako... lekkš panikę.
{19594}{19699}Nie wiem, przejedmy się.
{19714}{19810}Gdzie moje kluczyki?
{19834}{19860}Gdzie moje kluczyki...
{19864}{19950} Co masz na myli?| Nie wyjmowałem go, a go nie ma.
{19954}{20046}Popatrz za siebie.
{20134}{20195}Każdy się zgodzi,
{20196}{20440}że instynkt samozachowawczy psuje|pewnoć jazdy i kontrolę motocykla.
{21093}{21266}W jedzie jest osiem różnych|tzw. reakcji (odruchów) obronnych.
{21273}{21359}I możemy zobaczyć je wszystkie|w tym jednym wypadku.
{21363}{21508}Motocyklista próbuje kierować ciałem|zamiast użyć przeciwskrętu,
{21512}{21598}więc doć szeroko wjeżdża w zakręt.
{21602}{21718}Jeżeli wiedziałby jak kierować,|to moglibymy uniknšć całej sytuacji.
{21722}{21838}Wróćmy się i zobaczmy, jakie jeszcze|popełnił błędy.
{21842}{21958}Odpuszcza gaz by ustabilizować motocykl,|ale zamyka go dokładnie w połowie zakrętu.
{21962}{22158}Motocykl trochę staje do pionu i... to jest|odruch nr 1. Odcięcie gazu w panice.
{22159}{22231}Teraz kierowca wychyla się w przeciwnš|stronę niż motocykl.
{22232}{22376}To przechyla motocykl, ale wbrew nadziei|kierowcy nie zacienia zakrętu.
{22377}{22461}To jest kolejny odruch.
{22465}{22521}Teraz motocykl jest niestabilny i jedzie szeroko,
{22525}{22581}więc k...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin