Plan Luty I 2010.doc

(270 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc Luty 2010r

Plan  pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc Luty  2010r.

01.02.2010 – 12.02.2010

                                                                                                                                                                                                    Opracowała: Sylwia Grzelak

 

Tematyka: Przedszkolny karnawał

 

 

Podstawa programowa

- obszar

Cele ogólne

Cele szczegółowe

Sytuacje edukacyjne

01.02.2010

 

 

Dziecko:

Poniedziałek

Ranek

6.00 – 9.00

4.1.

 

 

8.2.

 

2.1.

 

 

-  udział w zabawach ze śpiewem, s. 45

 

 

 

- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26

- uprzejmie wita kolegów i koleżanki z przedszkola, bierze czynny udział w zabawie

- próbuje rozróżnić metrum parzyste od nieparzystego

- dba o higienę osobistą

 

-  „Witaj Marto. Witaj Marto” – zabawa ze śpiewem w kole, integrowanie dzieci , wspólne powitanie w przedszkolu

- „Na balu” – zabawy muzyczno-ruchowa – ćwiczenia rytmiczne (przewodnik s.119)

- „Bańki mydlane” – przypomnienie o myciu rąk przed posiłkiem

 

Do dyspozycji nauczyciela

9.00 – 9.30

4.2.

 

 

5.4.

 

- wypełnia obowiązki wynikające z roli współgospodarza sali, s. 26

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

 

- segreguje i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

 

- ćwiczy sprawność czworakowania i pełzania

 

- „Gdzie to było?” – porządkowanie i segregowanie zabawek w sali po skończonej zabawie

- Zestaw zabaw porannych nr 22  s. 207   (W. Gniewkowski, K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne”) - zabawy  z elementem czworakowania i pełzania , zabawy zmodyfikowane

Zajęcia dydaktyczne

9.30 -10.30

3.3.

 

 

8.4.

 

 

 

5.4.

 

 

 

3.2.

- rozwijanie ekspresji werbalnej, s. 30

 

-  udział w zabawie ze śpiewem, s. 45

 

 

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- potrafi skupić uwagę na słuchanym utworze

 

- potrafi poruszać się w rytm muzyki

 

 

- prawidłowo oddycha podczas ćwiczeń

 

 

 

- utrwala słownictwo

- „Sen o balu” – słuchanie wiersza Doroty Gellner- wypowiedzi na temat utworu: Kto przyszedł na bal? W co byli oni ubrani?

- Zabawa taneczna przy piosence „Wielki Bal” – w czasie zwrotek dzieci tańczą w duży m kole, podczas refrenu tańczą w małych, dwuosobowych kółeczkach

- zestaw zabaw ruchowych nr  s. 82 (P. Zalewski „Ćwiczenia z przygodą” Konspekt 12 – W krainie czarów – zabawy oddechowe, modyfikowane  do możliwości dzieci

Język angielski:

- Kto przyszedł na bal? – zabawa dydaktyczna – utrwalenie nazw zabawek: teddy, doll.

Zajęcia na powietrzu

6.2.

- przestrzega zakazu samodzielnego poruszania się po drogach, s. 41

- poprawianie chodzi w parze, nie odłącza się od grupy, idzie prawą stroną chodnika

- Spacer ulicami osiedla – wdrażanie do bezpiecznego chodzenia  parach, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po chodniku

Do dyspozycji nauczyciela

(0,5 zabawy dowolnej)

5.3.

 

 

14.5.

 

 

 

7.2.

 

14.2.

 

4.2.

 

 

- rozwijanie zainteresowania słowem pisanym, s. 31

 

 

 

 

 

- uczestnictwo w zabawach, s. 24

- doskonalenie wrażliwości zmysłów, s. 29

- prawidłowe posługiwanie się przyborami plastycznymi, do pisania, s. 32

- reaguje na polecenia nauczyciela

 

- słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami

 

- rozwija wyobraźnie pomysłowość w działaniu

- doskonali analizator wzrokowy

- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności manualnej

- „Polowanie na ubranie” – zabawa ruchowa (A. Bartl, C. Nitsch „Zabawy dla maluchów”, s. 11 - zabawa orientacyjno- porządkowa

- Czytanie dzieciom wierszy z ksiązki J. Brzechwa dla najmłodszych” – wdrażanie do uważnego słuchania, uwrażliwienie dzieci na sytuacje humorystyczne

- „Na niby” – zabawa w role w kącikach zainteresowań wg pomysłów dzieci

- „Kolorowe sukienki” – odszukuje 2 lub 3 różnicę – doskonalenie percepcji wzrokowej

- praca z dzieckiem zdolnym – dorysowuje drugą połowę i koloruje obrazek

 

Zabawa dowolna

13.30 – 14.00

10.1./ 6.5.

- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27

- przestrzega zasad zgodnej, bezkonfliktowej zabawy

- zabawy manipulacyjne dzieci wg własnego wyboru

Popołudnie

14.00- 17.00

 

 

14.5.

 

3.1.

- poznanie różnych technik plastycznych, s. 42

- rozwijanie mowy, s. 30

- ćwiczy napięcie mięśnie palców dłoni

- wykonuje z zaangażowaniem zdania i ćwiczenia

- Lepienie z plasteliny na temat dowolny

 

- Ćwiczenia usprawniające język: dmuchanie z użyciem balonika, piórka, bibuły

02.02.2010

 

 

Dziecko:

Wtorek

Ranek

6.00 – 9.00

8.1.

 

7.2.

 

 

5.1./ 2.3.

-  udział w zabawach ze śpiewem, s. 45

- ilustrowanie ruchem, s. 46

 

 

- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s.26

- chętnie bierze udział w zabawie

- podejmuję zabawę parateatralną

 

- dba o higienę osobistą

- Zabawy w kole ze śpiewem: Stary niedźwiedź, Balonik

- „Dziś na balu” – zabawa teatralna – przedstawienie ruchem gości przybyłych na bal (zabawy pantomimiczne)

- Czynności higieniczne w łazience

Do dyspozycji nauczyciela

9.00 – 9.30

2.5

 

5.4.

 

- pielęgnowanie roślin, s. 37

 

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

 

- wyrabia nawyk dbania o rośliny we własnym otoczeniu

- prawidłowo oddycha podczas ćwiczeń

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin