Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc Luty 2010r.
01.02.2010 – 12.02.2010
Opracowała: Sylwia Grzelak
Tematyka: Przedszkolny karnawał
Podstawa programowa
- obszar
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Sytuacje edukacyjne
01.02.2010
Dziecko:
Poniedziałek
Ranek
6.00 – 9.00
4.1.
8.2.
2.1.
- udział w zabawach ze śpiewem, s. 45
- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26
- uprzejmie wita kolegów i koleżanki z przedszkola, bierze czynny udział w zabawie
- próbuje rozróżnić metrum parzyste od nieparzystego
- dba o higienę osobistą
- „Witaj Marto. Witaj Marto” – zabawa ze śpiewem w kole, integrowanie dzieci , wspólne powitanie w przedszkolu
- „Na balu” – zabawy muzyczno-ruchowa – ćwiczenia rytmiczne (przewodnik s.119)
- „Bańki mydlane” – przypomnienie o myciu rąk przed posiłkiem
Do dyspozycji nauczyciela
9.00 – 9.30
4.2.
5.4.
- wypełnia obowiązki wynikające z roli współgospodarza sali, s. 26
- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47
- segreguje i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
- ćwiczy sprawność czworakowania i pełzania
- „Gdzie to było?” – porządkowanie i segregowanie zabawek w sali po skończonej zabawie
- Zestaw zabaw porannych nr 22 s. 207 (W. Gniewkowski, K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne”) - zabawy z elementem czworakowania i pełzania , zabawy zmodyfikowane
Zajęcia dydaktyczne
9.30 -10.30
3.3.
8.4.
3.2.
- rozwijanie ekspresji werbalnej, s. 30
- udział w zabawie ze śpiewem, s. 45
- potrafi skupić uwagę na słuchanym utworze
- potrafi poruszać się w rytm muzyki
- prawidłowo oddycha podczas ćwiczeń
- utrwala słownictwo
- „Sen o balu” – słuchanie wiersza Doroty Gellner- wypowiedzi na temat utworu: Kto przyszedł na bal? W co byli oni ubrani?
- Zabawa taneczna przy piosence „Wielki Bal” – w czasie zwrotek dzieci tańczą w duży m kole, podczas refrenu tańczą w małych, dwuosobowych kółeczkach
- zestaw zabaw ruchowych nr s. 82 (P. Zalewski „Ćwiczenia z przygodą” Konspekt 12 – W krainie czarów – zabawy oddechowe, modyfikowane do możliwości dzieci
Język angielski:
- Kto przyszedł na bal? – zabawa dydaktyczna – utrwalenie nazw zabawek: teddy, doll.
Zajęcia na powietrzu
6.2.
- przestrzega zakazu samodzielnego poruszania się po drogach, s. 41
- poprawianie chodzi w parze, nie odłącza się od grupy, idzie prawą stroną chodnika
- Spacer ulicami osiedla – wdrażanie do bezpiecznego chodzenia parach, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po chodniku
(0,5 zabawy dowolnej)
5.3.
14.5.
7.2.
14.2.
- rozwijanie zainteresowania słowem pisanym, s. 31
- uczestnictwo w zabawach, s. 24
- doskonalenie wrażliwości zmysłów, s. 29
- prawidłowe posługiwanie się przyborami plastycznymi, do pisania, s. 32
- reaguje na polecenia nauczyciela
- słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami
- rozwija wyobraźnie pomysłowość w działaniu
- doskonali analizator wzrokowy
- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności manualnej
- „Polowanie na ubranie” – zabawa ruchowa (A. Bartl, C. Nitsch „Zabawy dla maluchów”, s. 11 - zabawa orientacyjno- porządkowa
- Czytanie dzieciom wierszy z ksiązki J. Brzechwa dla najmłodszych” – wdrażanie do uważnego słuchania, uwrażliwienie dzieci na sytuacje humorystyczne
- „Na niby” – zabawa w role w kącikach zainteresowań wg pomysłów dzieci
- „Kolorowe sukienki” – odszukuje 2 lub 3 różnicę – doskonalenie percepcji wzrokowej
- praca z dzieckiem zdolnym – dorysowuje drugą połowę i koloruje obrazek
Zabawa dowolna
13.30 – 14.00
10.1./ 6.5.
- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27
- przestrzega zasad zgodnej, bezkonfliktowej zabawy
- zabawy manipulacyjne dzieci wg własnego wyboru
Popołudnie
14.00- 17.00
3.1.
- poznanie różnych technik plastycznych, s. 42
- rozwijanie mowy, s. 30
- ćwiczy napięcie mięśnie palców dłoni
- wykonuje z zaangażowaniem zdania i ćwiczenia
- Lepienie z plasteliny na temat dowolny
- Ćwiczenia usprawniające język: dmuchanie z użyciem balonika, piórka, bibuły
02.02.2010
Wtorek
8.1.
5.1./ 2.3.
- ilustrowanie ruchem, s. 46
- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s.26
- chętnie bierze udział w zabawie
- podejmuję zabawę parateatralną
- Zabawy w kole ze śpiewem: Stary niedźwiedź, Balonik
- „Dziś na balu” – zabawa teatralna – przedstawienie ruchem gości przybyłych na bal (zabawy pantomimiczne)
- Czynności higieniczne w łazience
2.5
- pielęgnowanie roślin, s. 37
- wyrabia nawyk dbania o rośliny we własnym otoczeniu
Niuniu663