Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc Luty 2010r.
15.02.2010 – 26.02.2010
Tematyka: Zabawy doświadczalne i zabawy kolorami
Podstawa programowa
- obszar
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Sytuacje edukacyjne
15.02.2010
Dziecko:
Poniedziałek
Ranek
6.00 – 9.00
4.1.
8.1.
2.1.
- udział w zabawach ze śpiewem, s. 45
- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26
- uprzejmie wita kolegów i koleżanki z przedszkola, bierze czynny udział w zabawie
- ćwiczy napięcie mięśniowe palców dłoni
- dba o higienę osobistą
- „Witaj Marto. Witaj Marto” – zabawa ze śpiewem w kole, integrowanie dzieci , wspólne powitanie w przedszkolu
- „Witajcie się rączki” – zabawa paluszkowa (K. Sąsiadek)
- „Bańki mydlane” – przypomnienie o myciu rąk przed posiłkiem
Do dyspozycji nauczyciela
9.00 – 9.30
4.2.
5.4.
- wypełnia obowiązki wynikające z roli współgospodarza sali, s. 26
- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47
- segreguje i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
- ćwiczy sprawność ruchową
- „Gdzie to było?” – porządkowanie i segregowanie zabawek w sali po skończonej zabawie
- Zestaw zabaw porannych nr 24 s. 195 (K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”) - zabawy ilustrowane ruchem
Zajęcia dydaktyczne
9.30 -10.30
3.3.
9.2.
- rozwijanie ekspresji werbalnej, s. 30
- określa i porównuje wielkości, s. 34
- rozumie dlaczego nie wolno jeść śniegu
- potrafi ulepić kształt kuli
- ćwiczy sprawność rzutu, celowania i toczenia
- „Czy śnieg jest czysty?” – opowiadanie nauczyciela na podstawie utworu H. Zdzitowieckiej (H. Kruk str. 85) połączone z doświadczeniem – obserwacja przyniesionego śniegu
- „Bałwanek” – lepienie z masy solnej, formowanie kształtu kuli, porównywanie wielkości: duża, mała, najmniejsza, przeliczanie w zakresie trzech lub w zakresie możliwości dziecka
- zestaw zabaw ruchowych nr s.195 (W. Gniewkowski, K. Wlaźnik) „Wychowanie fizyczne” – zabawy z elementem rzutu, celowania i toczenia
Zajęcia na powietrzu
10.30 – 11.30
6.2.
- przestrzega zakazu samodzielnego poruszania się po drogach, s. 41
- poprawianie chodzi w parze, nie odłącza się od grupy, idzie prawą stroną chodnika
- Spacer ulicami osiedla – wdrażanie do bezpiecznego chodzenia parach, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po chodniku
Do dyspozycji nauczyciela, 0,5 zabawy dowolnej, praca indywidualna z dzieckiem
11.30 – 13.30
14.5.
7.2.
5.1.
- uczestnictwo w zabawach, s. 24
- rozwijanie zainteresowania słowem pisanym, s. 31
- prawidłowe posługiwanie się przyborami plastycznymi, do pisania, s. 32
- ilustruje ruchem
- słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami
- utrwala nazwę car- samochód
- rozwija wyobraźnie pomysłowość w działaniu
- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności manualnej
- „Zima” – zabawa ruchowa (K. Wlaźnik) „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” s. 127
- Czytanie dzieciom wierszy z ksiązki J. Brzechwa dla najmłodszych” – wdrażanie do uważnego słuchania, uwrażliwienie dzieci na sytuacje humorystyczne
- „My car” – zabawa ruchowa – utrwalenie nazwy samochód w języku angielskim
- „Na niby” – zabawa w role w kącikach zainteresowań wg pomysłów dzieci
- „Umiem sam” – czynności higieniczne przed i po posiłku
- Praca z dzieckiem zdolnym – dorysowuje drugą połowę i koloruje obrazek
Zabawa dowolna
13.30 – 14.00
10.1./ 6.5.
- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27
- przestrzega zasad zgodnej, bezkonfliktowej zabawy
- zabawy manipulacyjne dzieci wg własnego wyboru
Popołudnie
14.00- 17.00
- śpiewanie piosenek, s. 45
- poznanie różnych technik plastycznych, s. 42
- dostrzega zmiany i dynamikę utworów muzycznych
- wykonuje z zaangażowaniem zdania i ćwiczenia
- Zabawy rytmiczne przy utworach znanych dzieciom: „Buli”, „Krasnoludki”
- Praca indywidualna – wydzieranie kawałków z papieru kolorowego i przyklejanie ich na papier
16.02.2010
Wtorek
14.3.
5.1./ 2.3.
- korzystanie z układanek, s. 32
- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s.26
- chętnie bierze udział w zabawie
- układa puzzle, domino obrazkowe
- Zabawy w kole ze śpiewem: Stary niedźwiedź, Balonik
- Gry i zabawy stolikowe typu puzzle, domino obrazkowe
- Czynności higieniczne w łazience
Niuniu663