Plan Luty II 2010.doc

(255 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc Luty 2010r

Plan  pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc Luty  2010r.

15.02.2010 – 26.02.2010

                                                                                                                                                                                                   

 

Tematyka: Zabawy doświadczalne i zabawy kolorami

 

 

Podstawa programowa

- obszar

Cele ogólne

Cele szczegółowe

Sytuacje edukacyjne

15.02.2010

 

 

Dziecko:

Poniedziałek

Ranek

6.00 – 9.00

4.1.

 

 

8.1.

 

2.1.

 

 

-  udział w zabawach ze śpiewem, s. 45

 

 

 

- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26

- uprzejmie wita kolegów i koleżanki z przedszkola, bierze czynny udział w zabawie

- ćwiczy napięcie mięśniowe palców dłoni

- dba o higienę osobistą

 

-  „Witaj Marto. Witaj Marto” – zabawa ze śpiewem w kole, integrowanie dzieci , wspólne powitanie w przedszkolu

- „Witajcie się rączki” – zabawa paluszkowa (K. Sąsiadek)

- „Bańki mydlane” – przypomnienie o myciu rąk przed posiłkiem

 

Do dyspozycji nauczyciela

9.00 – 9.30

4.2.

 

 

5.4.

 

- wypełnia obowiązki wynikające z roli współgospodarza sali, s. 26

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- segreguje i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

 

- ćwiczy sprawność ruchową

 

- „Gdzie to było?” – porządkowanie i segregowanie zabawek w sali po skończonej zabawie

- Zestaw zabaw porannych nr 24  s. 195   (K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”) - zabawy  ilustrowane ruchem

Zajęcia dydaktyczne

9.30 -10.30

3.3.

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

5.4.

 

 

 

- rozwijanie ekspresji werbalnej, s. 30

 

 

 

określa i porównuje wielkości, s. 34

 

 

 

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- rozumie dlaczego nie wolno jeść śniegu

 

 

 

- potrafi ulepić kształt kuli

 

 

 

 

- ćwiczy sprawność rzutu, celowania i toczenia

 

 

- „Czy śnieg jest czysty?” – opowiadanie nauczyciela na podstawie utworu H. Zdzitowieckiej (H. Kruk str. 85) połączone z doświadczeniem – obserwacja przyniesionego śniegu

- „Bałwanek” – lepienie z masy solnej, formowanie kształtu kuli, porównywanie wielkości: duża, mała, najmniejsza, przeliczanie w zakresie trzech lub w zakresie możliwości dziecka

- zestaw zabaw ruchowych nr  s.195 (W. Gniewkowski, K. Wlaźnik) „Wychowanie fizyczne” – zabawy z elementem rzutu, celowania i toczenia

Zajęcia na powietrzu

10.30 – 11.30

6.2.

- przestrzega zakazu samodzielnego poruszania się po drogach, s. 41

- poprawianie chodzi w parze, nie odłącza się od grupy, idzie prawą stroną chodnika

- Spacer ulicami osiedla – wdrażanie do bezpiecznego chodzenia  parach, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po chodniku

Do dyspozycji nauczyciela, 0,5 zabawy dowolnej, praca indywidualna z dzieckiem

11.30 – 13.30

 

5.4.

 

14.5.

 

 

 

 

 

7.2.

 

5.1.

 

 

- uczestnictwo w zabawach, s. 24

- rozwijanie zainteresowania słowem pisanym, s. 31

 

 

- uczestnictwo w zabawach, s. 24

- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26

- prawidłowe posługiwanie się przyborami plastycznymi, do pisania, s. 32

- ilustruje ruchem

 

- słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami

- utrwala nazwę car- samochód

- rozwija wyobraźnie pomysłowość w działaniu

- dba o higienę osobistą

- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności manualnej

- „Zima” – zabawa ruchowa (K. Wlaźnik) „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” s. 127

- Czytanie dzieciom wierszy z ksiązki J. Brzechwa dla najmłodszych” – wdrażanie do uważnego słuchania, uwrażliwienie dzieci na sytuacje humorystyczne

- „My car” – zabawa ruchowa – utrwalenie nazwy samochód w języku angielskim

- „Na niby” – zabawa w role w kącikach zainteresowań wg pomysłów dzieci

- „Umiem sam” – czynności higieniczne przed i po posiłku

- Praca z dzieckiem zdolnym – dorysowuje drugą połowę i koloruje obrazek

 

Zabawa dowolna

13.30 – 14.00

10.1./ 6.5.

- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27

- przestrzega zasad zgodnej, bezkonfliktowej zabawy

- zabawy manipulacyjne dzieci wg własnego wyboru

Popołudnie

14.00- 17.00

 

 

8.1.

 

9.2.

- śpiewanie piosenek, s. 45

- poznanie różnych technik plastycznych, s. 42

- dostrzega zmiany i dynamikę utworów muzycznych

- wykonuje z zaangażowaniem zdania i ćwiczenia

- Zabawy rytmiczne przy utworach znanych dzieciom: „Buli”, „Krasnoludki”

 

- Praca indywidualna – wydzieranie kawałków z papieru kolorowego i przyklejanie ich na papier

16.02.2010

 

 

Dziecko:

Wtorek

Ranek

6.00 – 9.00

8.1.

 

14.3.

 

5.1./ 2.3.

-  udział w zabawach ze śpiewem, s. 45

- korzystanie z układanek, s. 32

- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s.26

- chętnie bierze udział w zabawie

- układa puzzle, domino obrazkowe

- dba o higienę osobistą

- Zabawy w kole ze śpiewem: Stary niedźwiedź, Balonik

- Gry i zabawy stolikowe typu puzzle, domino obrazkowe

- Czynności higieniczne w łazience

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin