ABC Mądrego Rodzica – Inteligencja Twojego dziecka.pdf
(
776 KB
)
Pobierz
107134545 UNPDF
Niniejsza
darmowa publikacja
zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji
kliknij tutaj
.
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora
sklepu na którym mo¿na
nabyæ niniejszy tytuł w pełnej wersji
. Zabronione s¹
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z
regulaminem serwisu
.
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
internetowym
e-booksweb.pl - Audiobooki, ksi¹zki audio,
e-booki
.
Niniejszy ebook jest
własnością prywatną
.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 12.11.2008
Tytuł: ABC Mądrego Rodzica – Inteligencja Twjego Dziecka
Autor: Jolanta Gajda
Wydanie III
ISBN: 978-83-7582-722-4
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
Część I
................................................................................................6
Dziecko – cud istnienia
......................................................................7
To i owo na temat dziecięcego mózgu
...............................................18
Istota inteligencji
...............................................................................................18
Rola bodźców
.....................................................................................................21
Inteligencja wrodzona czy nabyta?
...................................................................23
Przyswajanie nowych informacji
......................................................................24
Prawa i lewa półkula
..........................................................................................27
Rola odżywiania
................................................................................................30
Inne czynniki wspierające pracę mózgu
...........................................................33
Ruch i tlen
.....................................................................................................33
Zmysły
...........................................................................................................34
Śmiech
...........................................................................................................34
Efekt Mozarta
................................................................................................35
Rodzaje inteligencji
..........................................................................37
Dziecko w wieku 0 do 3 lat
...............................................................55
Okres ciąży jest bardzo ważny
...........................................................................55
Stymulacja noworodka poprzez zmysły
............................................................56
Stymulacja słuchowa
.....................................................................................59
Stymulacja wzrokowa
...................................................................................60
Inne zmysły
...................................................................................................63
Inteligencja językowa
........................................................................................64
Inteligencja kinestetyczna
.................................................................................67
Inteligencja emocjonalna
..................................................................................72
Zaspokajanie dziecięcej ciekawości
...................................................................75
Wiek przedszkolny i wczesnoszkolny
..............................................80
Geny, zdrowie, czynniki kulturowe
...................................................................82
Na co TY masz wpływ?
......................................................................................83
Miłość i bezpieczeństwo
....................................................................................85
Akceptacja
..........................................................................................................85
Poczucie własnej wartości
.................................................................................87
Wszechstronny rozwój
......................................................................................90
Dziecku potrzebna będzie odwaga
....................................................................92
Rozwijanie samodzielności i niezależności
......................................................94
Dbałość o rozwój umysłu
...................................................................................97
Telewizja i komputer
.........................................................................................98
Wsparcie emocjonalne
.....................................................................................101
Twoje oczekiwania wobec dziecka
..................................................................103
Motywacja
........................................................................................................107
Nauka i zabawa
.................................................................................................116
Część II
...........................................................................................128
Wstęp
.............................................................................................127
Istota inteligencji językowej
............................................................131
Podstawowe zasady
..........................................................................................136
Niezbędne są bodźce
...................................................................................136
Łączyć nowe z tym, co znane i lubiane
........................................................137
Zadawanie pytań
.........................................................................................139
Rozwój języka mówionego
i wzbogacanie słownictwa
................................................................................141
Reguły językowe
...............................................................................................150
Rymowanki i wyliczanki
...................................................................................151
Język receptywny (słuchanie i czytanie)
.........................................................152
Nauka liter i alfabetu
.......................................................................................160
Nauka pisania
...................................................................................................161
Nauka języka obcego
........................................................................................165
Ćwiczenia i zabawy
..........................................................................................166
Właściwa ocena rozwoju dziecka
....................................................................169
Inteligencja logiczno-matematyczna
..............................................173
Istota inteligencji logiczno-matematycznej
....................................................173
Odpowiednie nastawienie
................................................................................176
Trening czyni mistrza
......................................................................................178
Gry i zabawy matematyczne
............................................................................182
Jak rozwijać matematyczne myślenie
.............................................................189
Przykładowe zadania
...................................................................................191
Inne wybrane rodzaje inteligencji
..................................................194
Inteligencja wizualno-przestrzenna
................................................................194
Ćwiczenia i zabawy
......................................................................................195
Inteligencja naukowa
......................................................................................200
Ćwiczenia i zabawy
......................................................................................201
Inteligencja emocjonalna
................................................................................206
Ćwiczenia i zabawy
.....................................................................................208
Kreatywność, czyli twórcze myślenie
..............................................211
Istota kreatywności
..........................................................................................211
Jak wspierać twórcze myślenie
.......................................................................212
Ćwiczenia i zabawy
..........................................................................................214
Zakończenie,
czyli o...
obieraniu ziemniaków słów kilka ;-)
...............................................217
Bibliografia
....................................................................................224
Plik z chomika:
marys_1984
Inne pliki z tego folderu:
Leman Kelvin - Jak wychowac dziecko i nie oszalec.pdf
(989 KB)
5 błędów... idealnej mamy.pdf
(294 KB)
ABC Mądrego Rodzica - Droga do Sukcesu.pdf
(1238 KB)
ABC Mądrego Rodzica – Inteligencja Twojego dziecka.pdf
(776 KB)
ABC Mądrego Rodzica. Spraw aby Twoje dziecko odniosło w życiu sukces! Wychowanie dziecka. Praktyczne porady. Dzieci. SuperNiania.pdf
(836 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ani Mru Mru - Czerń czy biel 2011
Aparat
Asterx pdf
audiobooki
Bajki Pixar
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin