Przeznaczenie dusz t2.pdf

(1264 KB) Pobierz
Przeznaczenie dusz 2
B
B
Tytuł oryginału
Destiny of Souls
New Case Studies of Life Between Lives
Copyright © 2000 Michael Newton, Ph.D.
Published by Llewellyn Publications St. Paul, MN 55164 USA
www.llewellyn.com
Copyright O 2004 for the Polish edition b yBM G
ISBN 83-88585-65-7
Projekt okładki Bartosz Głowacki
W projekcie okładki wykorzystano:
- zdjęcie mgławicy Spirograf wykonane przez teleskop Hubble'a
NASA and The Hubble Heritage Team (STScI/AURA) Dr. R. Sahai (JPL) & Dr. A.R. Hajian (USNO).
Mgławica Spirograf IC418 jest mgławicą planetarną położoną w odległości około 2 tysięcy lat świetlnych od Ziemi w kierunku
gwiazdozbioru Zająca (Lepus).
Wydawca: BMG
Biuro Redakcji Retkińska 98/20 94-004 Łódź
www.tuiteraz.com listy@tuiteraz.com
Dla Aleksandra Majewskiego
Pragniemy wyrazić swoją wdzięczność Aleksandrowi, dzięki któremu książki Michaela Newtona zostały
wydane w języku polskim. Aleksander pragnął by Polacy mogli odnaleźć w tych książkach pocieszenie i
inspirację. Oszedł od nas wkrótce po tym, jak "Wędrówka dusz" opuściła drukarnię. Dziękujemy Tobie z
całego serca...
Wydawca
181296558.003.png
B
B
SPIS TREŚCI
6. Rada Starszych ... 7
Ludzkie obawy przed sądem i karą, 7
Miejsce oceny dusz, 10
Wygląd i skład Rady, 17
Znaki i symbole, 29
Obecność,45
Łańcuch boskiego wpływu, 51
Spotkania Rady, 53
7. Dynamika społeczności ... 59
Bratnie dusze, 59
Najważniejsze bratnie dusze, 63 Bratnie dusze jako bliscy towarzysze, 65
Dusze stowarzyszone, 65
Związki między duchowymi i ziemskimi rodzinami, 75 Ponowne spotkanie z duszami,
które nas zraniły, 80 Interakcje między grupami dusz, 87 Rekreacja w świecie dusz, 91
Czas wolny, 91
Przerwa wakacyjna, 91
Wybór odosobnienia, 92
Powrót na Ziemią, 93
Tworzenie ziemskiego środowiska, 95
Dusze zwierzęce, 97
Przestrzeń Transformacji, 103
Tańce, gry i muzyka, 105
Cztery ogólne typy dusz, 116
8. Dusza czyniąca postęp ... 117
Promocja, 117
Przechodzenie na poziomy pośrednie, 120
Specjalizacje, 123
Nauczyciele Najmłodszych Dusz, 123
Etycy, 126
Dusze Harmonizujące, 131 Mistrzowie Projektowania, 134
Poszukiwacze, 144
9. Krąg Przeznaczenia ... 156
Pomieszczenie do oglądania przyszłych wcieleń, 156
Linie czasu i wybór ciał, 161
Mistrzowie czasu, 166
Wolna wola, 172
Dusze najmłodszych, 183
Strata dziecka, 186
Nowe partnerstwo ciała i duszy, 186
10. Duchowa ścieżka ... 197
181296558.004.png
B
B
Płacz, drżenie i wstrząs! Bob Olson... 205 Doświadczenie życia pomiędzy wcieleniami, Bob
Olson ... 213
Indeks... 221
181296558.005.png
B
B
R ADA S TARSZYCH
R OZDZIAŁ 6
Ludzkie obawy przed sądem i karą
Dusze wzywane są przed zgromadzenie mędrców wkrótce po powrocie do świata dusz . To wzniośli
mistrzowie, stojący o stopień czy dwa wyżej od przewodników, należą do najbardziej zaawansowanych
istot, jakie moi nadal inkarnujący pacjenci napotykają w świecie dusz. Badani nadają im rozmaite nazwy,
na przykład Starsi, Święci Mistrzowie, Szacowni Starcy, oraz pragmatyczne tytuły - Egzaminatorzy lub
Członkowie Komitetu. Najczęściej jednak pojawia się nazwa Rada lub Starsi, zatem takiego właśnie
terminu używam dla określenia tego ciała.
Ponieważ Rada Starszych istotnie reprezentuje władzę w świecie dusz, niektórzy słuchacze moich
wykładów natychmiast nabierają podejrzeń, skoro tylko usłyszą o ubranych w uroczyste szaty istotach,
które wypytują dusze o ich zachowanie w minionym życiu. Pewien mężczyzna z Toronto nie mógł się
powstrzymać i głośno wykrzyknął: „Aha, wiedziałem! Sala sądowa, sędziowie i kara!" Skąd w umysłach
tak wielu ludzi bierze się strach i obawa przed życiem po śmierci?
Instytucje religijne, sądy cywilne i trybunały wojskowe narzucają nam kodeksy moralności i
sprawiedliwości, które wywierają wpływ na zachowania milionów ludzi. Już od czasów plemiennych
towarzyszą nam, zakorzenione w naszej kulturze, pojęcia zbrodni i kary oraz surowego osądu ludzkich
występków. Trudno przecenić pozytywne oddziaływanie kodeksu zachowania i systemów etycznych
związanych z wszystkimi historycznymi religiami. Argumentowano, że to właśnie strach przed bożą
karą trzyma masy ludzkie w ryzach i czyni je lepszymi, niż byłyby w innym wypadku. Sądzę jednakże,
iż istnieje również druga, ciemna strona wszystkich doktryn religijnych, wzbudzająca w ludziach
rozpaczliwy lęk przed perspektywą stawienia po śmierci czoła surowemu najwyższemu bóstwu i
złowrogim duchom.
Zorganizowane religie stanowią element naszego życia zaledwie od pięciu tysięcy lat.
Antropolodzy twierdzą, iż we wcześniejszych tysiącleciach ludzie byli czcicielami natury i wierzyli,
że we wszystkich bytach ożywionych i nieożywionych mieszkają dobre i złe duchy. Pod tym
względem dawne praktyki plemienne nie różniły się zbytnio od bałwochwalstwa historycznych
religii, na gruncie których istnieli liczni bogowie źli i bezlitośni, podczas gdy inni okazywali
ludziom życzliwość i pomoc. Ludzie zawsze czuli się niepewnie w obliczu wyższych od siebie sił,
zwłaszcza zaś wobec bóstw, które mogłyby decydować o ich pośmiertnych losach.
Ponieważ obawa o życie towarzyszy nam stale, wobec tego skłonni jesteśmy postrzegać śmierć
jako najwyższe zagrożenie. Okrucieństwo całej naszej długiej historii oznaczało dla nas, iż po śmierci
prawdopodobnie również w ten czy inny sposób doświadczymy osądu, kary i cierpienia. Liczne
kultury na całym świecie w imię swych własnych celów forowały ten pogląd. Ludziom wmawiano, że
tuż po śmierci wszystkie dusze, dobre i złe, muszą przejść przez ciemność podziemnego świata,
pełnego prób i niebezpieczeństw.
W kulturze Zachodu od dawna przedstawiano czyściec jako samotną stację dla dusz uwięzionych
między piekłem a niebem. W ostatnich dziesięcioleciach kościoły nieewangelickie wypracowały bar-
dziej liberalną definicję czyśćca jako stanu odosobnienia, niezbędnego dla oczyszczenia duszy z
grzechów i niedoskonałości, zanim będzie mogła wstąpić do niebios. W filozofii Wschodu, zwłaszcza
w doktrynach sekt hinduistycznych i buddyzmu Mahayana, istnieje długa tradycja wiary w duchowe
więzienie na niższych poziomach egzystencji, która ostatnio również ulega liberalizacji. Istnienie tej
181296558.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin