Mag·Blast Third Edition.pdf

(489 KB) Pobierz
untitled
81886929.002.png
WITAMY W
Mag Blast jest szybką niczym promień lasera grą,
przedstawiającą międzygwiezdne działania wojenne.
Gracze używając okrętów, broni pokładowej, innych
technologii oraz własnych głów, starają się obronić swój
okręt dowodzenia, usiłując równocześnie zamienić swoich
wrogów w gwiezdny pył. Dyplomacja zawiodła, a wszelka
nadzieja na trwały pokój została podarta na kawałki
i wrzucona do galaktycznej śmietniczki. Czas rozmów
przeminął, a salwy z dział plazmowych przemawiają głośniej
od słów!
WPROWADZENIE
W Mag•Blast gracze wcielają się w dowódców
międzygwiezdnych flot wojennych. Każdą z nich zbudowała
i pilotuje inna rasa - niektóre wydają się znajome, inne są
całkiem obce. Z pokładu stosunkowo bezpiecznego okrętu
dowodzenia gracz dowodzi innymi okrętami swojej floty.
Flota służy zarówno do ataku, jak obrony. Ponadto, każdy
z okrętów dowodzenia dysponuje specjalną umiejętnością,
która odzwierciedla mocne strony danej rasy, a każdy
okręt floty posiada inne charakterystyki. Jednakże statki
są niewiele warte bez amunicji i możliwości manewru.
Dlatego warto mieć szczęśliwą rękę podczas dobierania
kart, aby móc odpowiednio zaopatrzyć swoją flotę! Jeśli
nie pozostało nic innego, można wykorzystać własne
zapasy i przy użyciu uzyskanych surowców wybudować
nowe okręty. Tak długo, jak będą istniały okręty floty, które
staną na linii ognia, aby przyjąć atak wymierzony w okręt
dowodzenia, będziesz żył... jeszcze jedną turę.
CEL GRY
Celem gry jest zniszczenie wrogich okrętów
dowodzenia. Jeśli w grze pozostał już tylko jeden
okręt dowodzenia, jego właściciel wygrywa!
2
Niech wszyscy w kosmosie
81886929.003.png
MAG BLAST!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
10 kart okrętów dowodzenia
54 karty okrętów floty
12 ścigaczy
12 krążowników
10 niszczycieli
8 lotniskowców
6 pancerników
3 niszczyciele min
3 kanonierki
101 kart akcji
50 salw
18 salw laserowych
22 salw jonowych
10 salw plazmowych
22 karty specjalne
13 eskadr
8 trafień bezpośrednich
8 efektów trafień bezpośrednich
AUTORZY
Projekt oryginalny: Anders M. Petersen and
Christian T. Petersen
Rozwój 3. edycji: Robert Vaughn
Rysunki na okładce i kartach: John Kovalic
Opracowanie graficzne: Brian Schomburg and Scott Nicely
Kierownik produkcji: Darrell Hardy
Kierownik projektu: Greg Benage
Wydawca: Christian T. Petersen
Testerzy: Mike Zebrowski (główny tester);
Pete Bodle, Adrianna Busick, Matt Dimmic, Dawn Evans,
Michael Evans, Rob Fosnaugh, Jon McDunn,
Jay Moore, Michael Silbey, Chris Stafford
3
usłyszą Twój krzyk!
81886929.004.png
OKRĘTY DOWODZENIA
Na początku gry, każdy z graczy losuje kartę okrętu
dowodzenia. Na jego pokładzie znajdują się najlepsi dowódcy
gwiezdnego imperium, które znalazło się na wojennej
ścieżce. Na każdej karcie zaznaczono wytrzymałość kadłuba
okrętu, cztery strefy oznaczone kolorem oraz umiejętność
dowódczą. Jeśli w regułach lub opisie kart pojawia się
określenie „okręt”, odnosi się to zarówno do okrętu
dowodzenia, jak i okrętów floty.
1. Wytrzymałość kadłuba:
Ta liczba określa wartość
uszkodzeń, jakie może otrzymać
okręt dowodzenia. Jeśli pod
okrętem znajdą się karty, których
suma wartości będzie równa,
bądź większa od wytrzymałości
kadłuba jednostki, okręt ulegnie
zniszczeniu. Gracz odpadnie
z gry, a jego cała cywilizacja
zostanie starta na proch. Luzik.
2. Strefy: Okręt dowodzenia
stanowi centrum floty, a wokół
niego znajdują się cztery strefy
oznaczone kolorami. W tych strefach gracze rozmieszczają
okręty floty. Większość okrętów floty może przemieszczać
się pomiędzy strefami, przeprowadzając śmiałe ataki lub
wykonując manewry obronne.
3. Umiejętność dowódcza: Każda nowa cywilizacja
sięgająca gwiazd, posiada unikalne zdolności. Zgadza się,
wiele z tych umiejętności to podłe oszustwa… ale skoro
wszyscy mogą oszukiwać, to jest to uczciwe, no nie?
Aktywować tajną broń! Że co? Czemu nie!?
Niektóre umiejętności dowódcze mogą być użyte tylko
trzy razy podczas gry. Można to zaznaczyć, umieszczając
na karcie okrętu dowodzenia monety, kości lub inne
znaczniki, za każdym razem, gdy używa się umiejętności.
4
81886929.005.png
OKRĘTY FLOTY
Okręty floty to potężne jednostki wojenne, które mają za
zadanie bronić okrętu dowodzenia, a jednocześnie razić
wrogów śmiertelnym ogniem z dział pokładowych. Każdy
z graczy rozpoczyna grę posiadając cztery okręty floty, po
jednym w każdej strefie. Każdy z okrętów floty posiada
określoną prędkość, wytrzymałość kadłuba oraz jedno
lub więcej dział. Niektóre z nich mają również specjalne
umiejętności. Jeśli w regułach lub opisie kart pojawia się
określenie „okręt”, to odnosi się zarówno do okrętów
floty, jak i okrętu dowodzenia.
1. Prędkość: Określa ilość
stref, o jakie może przemieścić
się okręt floty podczas fazy
ruchu.
2. Wytrzymałość kadłuba:
Przedstawia wartość
uszkodzeń, jakie może
otrzymać okręt. Okręty tego
samego typu mają zazwyczaj
tę samą wytrzymałość
kadłuba, jednak zdarza się,
że jeden pancernik posiada
wytrzymałość 10, podczas gdy
inny ma kadłuba o wartości
12. Jeśli pod okrętem leżą karty, których suma wartości jest
równa, bądź większa od wytrzymałośći kadłuba jednostki,
okręt zostaje zniszczony. Nie należy się tym przejmować.
Załoga, bez względu na rasę, z radością odda swoje życie
dla dobra międzygalaktycznego imperium.
3. Działa: Działa określają, które salwy może oddać okręt.
4. Typ okrętu: Określa klasę okrętu, a w przypadku
lotniskowców i niszczycieli min opisuje również jego
umiejętność specjalną.
5
81886929.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin