PLAN PRACY WRZESIEŃ.doc

(64 KB) Pobierz
PLAN PRACY

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY

 

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2003 DLA DZIECI

5 -6 LETNICH

 

 

 

 

              TEMATYKA:

 

1.      PO WAKACJACH WITAMY PRZEDSZKOLE – 01.09. – 12.09.2003r.

 

2.      ULICA BEZPIECZNA... – 15.09 – 26.09. 2003 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁA: Izabela Frankowska


 

PO WAKACJACH WITAMY PRZEDSKOLE.

 

CEL OGÓLNY: Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „Ja” i zaspokajaniu poczucia bezpieczeństwa; uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami oraz kontrolowania zachowań.

 

CEL KSZTAŁCĄCY: Kształcenie orientacja w pomieszczeniach przedszkola, zapoznanie dzieci z pomieszczeniami, z których najczęściej będą korzystały; kształtowanie postawy współgospodarza i współodpowiedzialności za atmosferę i porządek w czasie zabaw i zajęć.

 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

2. Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom III p. 1,4,14,16; s.19; poziom IV p.1,3,4,5,7,13  s.20;

3.       Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom III p.1,2,8,9 s.23 poziom IV p 1,3,9, s.24

4.       Poznaję moje najbliższe otoczenie - poziom III p.1,2  s.25; poziom IV p.1,2,3;  s.25;

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

1.       Dbam o swoje bezpieczeństwo – poziom III p.1,4, s.32; poziom IV p.1,2,3; s.32;

2.       Dbam o swoje zdrowie – poziom III p.1,3; s.35; poziom IV p.1,3; s.36; 

3.  Doświadczam samodzielności i przyswajam nawyki higieniczno – kulturalne – poziom III p.1,2,3; s.39; poziom IV p.1,2,3; s.39; 

III. EDUKACJA RUCHOWA

1.       Rozwijam swoją sprawność ruchową poprzez gry i zabawy ruchowe s.41

2.       Doskonalę sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne(zabawy) s. 47

IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA

2    Obserwuję, eksperymentuje  i odkrywam przyrodę w okresie jesieni –poziom III p.1,4, s.55; poziom IV p.1, s.56;

6.   Jestem częścią przyrody – poznaję siebie i innych - poziom III p.2; s.67 poziom IV p.1,2, s.67;

V. EDUKACJA W ZAKRESIE MOWY I MYŚLENIA

1.              Uczę się rozumienia informacji przekazywanych w sposób niewerbalny - poziom III p.1, s.73; poziom IV p.1, s.74;

2. Uczę się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć – poziom III p.1,2,4,7,8,9 s.76; poziom IV p.1,2,3,5,6,9; s.77;

3.  Mam zawsze kontakt z książką – poziom III p.1,2,4,7; s.80; poziom IV p.1,2,3,6,8,10; s.81;

4.  Poznaję literaturę i bawię się w teatr – poziom III p.1,2,5; s.83; poziom IV p.1,2,4,5; s.84;

5. Potrafię opowiadać treść obrazków i historyjek obrazkowych – poziom III p. 1,2,4, s.86; poziom IV p. 1,2,9; s.87;

6.  Doskonalę swoją wymowę - poziom III p. 1,2,3,9; s.90; poziom IV p.1,2,3,4,5; s.91;

VI.  EDUKACJA W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA DO PISANIA I CZYTANIA

1.       Doskonalę spostrzegawczość wzrokową - poziom III p. 5,9; s.97; poziom IV p.5,7,9; s.98;

2.       Doskonalę wrażliwość słuchową - poziom III p.1,3,5; s.100; poziom IV p.1,3,4; s.101;

3.       Przygotowuję się do pisania - poziom III p.2,3; s.103; poziom IV p.1,2,3; s.104;

4.       Przygotowuję się do czytania i zaczynam czytać - poziom III p.2,4,5,10,12,13;  s.108; poziom IV p. 2,3,5,6,8,11,  s.110

VII. EDUKACJA MATEMATYCZNA

VIII. EDUKACJA KULTUROWO – ESTETYCZNA

1.       Odbieram piękno świata wszystkimi zmysłami – poziom III p.6,7,11; s.130; poziom IV p.6,13; s.131;

3.   Poznaję sztukę plastyczną i sam jestem twórcą – poziom III p.2,4,9; s.136;  poziom IV p.2,4,5;  s.136;

IX. EDUKACJA MUZYCZNA

1.       Słucham muzyki i uczę się jej rozumienia - poziom III p.1,5,6; s.139;  poziom IV p.1,3;  s. 139;

3.               Śpiewam piosenki i bawię się przy muzyce – poziom III p.1,2,5,9; s.143; poziom IV p.1,2,3,9;  s.143;

X. EDUKACJA TECHNICZNA

2.  Podejmuje własne działania konstrukcyjno – techniczne – poziom III p.1; s.148; poziom IV p.1,4; s.148;

 

ZADANIA EDUKACYJNE:

 

       „Poznajmy się”- zabawy integrujące- dzieci powinny: czynnie uczestniczyć w życiu grupy i przedszkola, stwarzać przyjazną atmosferę w grupie umożliwiającej wzajemne poznanie się dzieci.

              „Wakacyjna przygoda”- słuchanie opowiadania n-ki – dzieci powinny: swobodnie wypowiadać się podczas dzielenia się swoimi przeżyciami.

              „Nasze kąciki zabawy.”- rozmowa z całą grupą- dzieci powinny: wprowadzenie umów korzystania z zabawek, wdrażanie do wypowiedzi wielozdaniowej.

      „Gałgankowa laleczka” J. Porazińska- słuchanie wiersza- dzieci powinny: uważne wysłuchać tekst mówiony podjąć próbę recytacji.

       „Wspomnienia z wakacji.”- rysowanie- dzieci powinny: rozbudzić inwencję twórczą oraz sprawności manualne.

       „Pocztówka z wakacji.”- wycinanka płaska – dzieci powinny: właściwie rozmieścić elementy na określonej powierzchni.

        „Łódki”- wykonanie łódek z różnego materiału: z papieru (5 l.), z kory (6 l) – dzieci powinny: doskonalić umiejętność łączenia różnorodnego tworzywa, obserwować pływanie i tonięcie ciał w trakcie zabawy z wodą.

        „Papierowa strzała.”- składanie papieru met. origami – dzieci powinny: wyrabiać precyzję drobnych ruchów ręki.

        „Wesołe przedszkole.”- słuchanie piosenki- dzieci powinny: zwrócić uwagę na linię melodyczną, zapoznać się z treścią i melodią piosenki.

         „Wesołe przedszkole.”- zabawa rytmiczna z piosenką – dzieci powinny: rozwijać wrażliwość muzyczną, kształcić poczucie rytmu.

         „Marsz przedszkolaków.”- śpiewanie zbiorowe i indywidualne- dzieci powinny: zapoznać się z treścią i melodią piosenki.

         „Marsz przedszkolaków.”- zabawa inscenizowana oparta na treści piosenki, dzieci powinny:  rozwijać wrażliwość muzyczną, utrwalić  krok marszowy.

         „Kształtowanie świadomości własnego ciała: nazywanie różnych części, dostrzeganie osi symetrii swojej sylwetki- różnicowanie lewej i prawej strony (6 l.), wprowadzenie umów typu: lewa, prawa, wprowadzenie kierunków od osi własnego ciała (6 l.).

         „Prezentowanie w rysunku wiedzy o relacjach \ Ja i moje otoczenie./ ( 5 l.), dbałość o szczegóły. (6 l.)

                                     

I i III  CZĘŚĆ DNIA

- „Znaczek rozpoznawczy” -wyrabianie samodzielności w zakresie sprawnego ubierania, wieszania okrycia na wyznaczone miejsce (w szatni)

-    „W naszym przedszkolu” – rozmowa -szanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności, rozwijanie postawy współgospodarza i współodpowiedzialności za atmosferę i porządek w czasie zabawy i zajęć..

-    „Jestem dyżurnym” – prace społeczno użyteczne - odpowiednie pełnienie dyżurów przy posiłkach, w szatni i umywalni.

-    Utrwalenie nawyków kulturalnego zachowania się przy jedzeniu  i poznanie zasad racjonalnego odżywiania się.

-    „Trzymaj się Kamil” – słuchanie opowiadania W. Chotomskiej – rozumienie przez dzieci, że należy pomagać nowym kolegom w adaptacji do przedszkola

-    „Wracamy z wakacji.”- zabawa ortofoniczna, wyrabianie sprawności narządów mowy.

-    „Dokończ obrazek.”- doskonalenie sprawności manualnych.

-    Zapoznanie z budynkiem , salą, łazienką i szatnią.

-    „Łabędzie” , „Zajączek”- zabawa taneczna. – wyrabianie radosnej atmosfery.

-    „Zgadnij jak mam na imię?”, „Znamy swoje imiona” – zabawy integrujące grupę – stworzenie przyjaznej atmosfery w grupie umożliwiającej wzajemne poznawanie się dzieci.

-    „Moja ulubiona zabawka” – zagadki pantomimiczne  i słowne – rozwijanie pomysłowości i spostrzegawczości.

-    Praca z książką „Rysuję, czytam i liczę” H.Czarniawskiej


ULICA BEZPIECZNA...

 

CEL GŁÓWNY: Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka

 

CEL KSZTAŁCĄCY: Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa poza terenem przedszkola, poznanie elementarnych przepisów ruchu drogowego.

 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

2. Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom III p. 1,2,3,13 s.19; poziom IV p. 3,5,6,9, s.20;

3. Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom III p. 4,6,8 s.23; poziom IV p.3,4,6,8 s.23

4.              Poznaję moje najbliższe otoczenie - poziom III p.1,2 s.25; poziom IV p.1,2,3 s.25

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

1.       Dbam o swoje bezpieczeństwo – poziom III p. 2,3,4 s.32; poziom IV p. 2,3,4,5,6 s.32

2.       Dbam o swoje zdrowie – poziom III p.1 s.35  poziom IV p.1, s.36 

3.   Doświadczam samodzielności i przyswajam nawyki higieniczno – kulturalne – poziom III p. 1,2, 3 s.39; poziom IV p. 1,2,3 s.39

III. EDUKACJA RUCHOWA

3.       Rozwijam swoją sprawność ruchową poprzez gry i zabawy ruchowe s.41

4.       Doskonalę sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne(zabawy) s. 47

IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA

2.  Obserwuję, eksperymentuje  i odkrywam przyrodę w okresie jesieni –poziom III p.1,2,3 s.55; poziom IV p. 1,2,3, s.56

V. EDUKACJA W ZAKRESIE MOWY I MYŚLENIA

1.       Uczę się rozumienia informacji przekazywanych w sposób niewerbalny - poziom III p.2c s.73 poziom IV p. 1, s.74

2.       Uczę się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć – poziom III p. 2,4,5,6,7,8 s.76; poziom IV p. 2,3,5,6,7,9,10 s.77

3.  Mam zawsze kontakt z książką – poziom III p. 1,2,3,9 s.80; poziom IV p.1,2,3,4,6, s.81

4.  Poznaję literaturę i bawię się w teatr – poziom III p. 1, 2, 4,5 s. 83; poziom IV p. 1,4,6, 8 s. 84

5. Potrafię opowiadać treść obrazków i historyjek obrazkowych – poziom III p.1,2,3,5 s.86; poziom IV p.1,2,3,9 s. 87

VII. EDUKACJA MATEMATYCZNA

VIII. EDUKACJA KULTUROWO – ESTETYCZNA

      1.  Odbieram piękno świata wszystkimi zmysłami – poziom III p. 2,3,6,10 s.130; poziom IV p.5,7,12 s.131

3.       Poznaję sztukę plastyczną i sam jestem twórcą – poziom III p. 2,6,7,8,9 s. 136; poziom IV p. 2,,3,4,5,8, s. 136

IX. EDUKACJA MUZYCZNA

1.       Słucham muzyki i uczę się jej rozumienia - poziom III p. 2,4,8,10 s.139 poziom IV p.2,4,5 s.139

2.       Poznaję instrumenty muzyczne i próbuje na nich grać – poziom III p. 1,2,5 s. 141; poziom IV p.1,2,5, s. 141

3.       Śpiewam piosenki i bawię się przy muzyce – poziom III p. 2,3,4,7,8 s.143; poziom IV p. 2,3,4,7,9 s. 143

X. EDUKACJA TECHNICZNA

2.  Podejmuje własne działania konstrukcyjno – techniczne ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin