Scenariusz ukończenia szkoły podstawowej przez uczniów klasy szóstej.doc

(44 KB) Pobierz
Scenariusz ukończenia szkoły podstawowej przez uczniów klasy szóstej

Scenariusz  ukończenia szkoły podstawowej przez uczniów klasy szóstej

Uczeń klasy VI:
Po raz ostatni zadźwięczał dzwonek -
Śpiew, oklaski i wrzawa.
A potem nagle wszystko zapada
W ciszę tak wielką,
Że tylko słychać, jak brzęczy za szybą
Samotnej muchy skrzydełko.
I już po wszystkim. I już składamy
pióra, zeszyty i książki.
Więc żegnaj, szkoło! Już milczy teraz
Klasa i pusty korytarz.
Szkoło! Już nigdy nas nie powitasz!


Pani dyrektor! Drodzy nauczyciele, pracownicy szkoły i zaproszeni goście, Kochani Rodzice, koleżanki i koledzy. W imieniu uczniów klas VI witam wszystkich na dzisiejszej akademii. Ma ona wyjątkowy charakter. Jest to nasz ostatni dzień w szkole podstawowej. W szkole, która autentycznie była naszym drugim domem, w której czuliśmy się potrzebni, ważni, doceniani, a u Was - drodzy nauczyciele- znajdowaliśmy życzliwość i zrozumienie.


 

PROSZĘ WSZYSTKICH O POWSTANIE. BACZNOŚĆ !  POCZET SZTANDAROWY FLAGĘ PAŃSTWOWĄ  WPROWADZIĆ

( po wejściu pocztu sztandarowego )

 

DO… HYMNU PAŃSTWOWEGO ( hymn )……………………

Komenda: po… hymnie.

 

POLONEZ UCZNIÓW KLASY SZÓSTEJ ( bez zapowiedzi )

 

(Po zakończeniu poloneza uczniowie klasy VI siadają na miejsca

 

UCZNIOWIE KLASY SZÓSTEJ, ABSOLWENCI NASZEJ SZKOŁY ZŁOŻĄ  TERAZ  UROCZYSTE  ŚLUBOWANIE

 

KOMENDA –  DO… ŚLUBOWANIA

 

ŚLUBUJEMY CI SZKOŁO STRZEC WIERNIE TWEGO HONORU

A DALSZĄ NAUKĄ I PRACĄ ROZSŁAWIAĆ TWOJE IMIĘ

(  ŚLUBUJEMY )

 

ŚLUBUJEMY, ŻE NAUKA, KTÓREJ PODSTAWY ZDOBYLIŚMY

W TEJ SZKOLE BĘDZIE SŁUŻYŁA DOBRU NASZEJ OJCZYZNY

( ŚLUBUJEMY )

 

KOMENDA – PO… ŚLUBOWANIU

 

Uczniowie klasy VI siadają na wyznaczone miejsca

 

PROSZĘ PANIĄ DYREKTOR O WRĘCZENIE ŚWIADECTW ORAZ NAGRÓD KOLEŻANKOM I KOLEGOM Z KLASY SZÓSTEJ

 

KOMENDA: PROSZĘ  WSZYSTKICH O POWSTANIE…POCZET SZTANDAROWY… FLAGĘ PAŃSTWOWĄ WYPROWADZIĆ

Po wyprowadzeniu …SPOCZNIJ                                                                   

 

Po wyprowadzeniu pocztu na scenę wchodzą uczniowie klasy szóstej i ustawiają się do części artystycznej.

 

 

 

Uczeń I:
Było to sześć lat temu. Mali, ciekawi i nieco wystraszeni przyszliśmy z rodzicami zapisać się w do pierwszej klasy. Z niecierpliwością czekaliśmy wtedy na rozpoczęcie roku szkolnego. Niezapomniany pierwszy dzień w szkole, potem kolejne, pierwsze sukcesy i porażki i tak już zostało. Czas płynął bardzo szybko. Z roku na rok z wielką radością mówiliśmy "do widzenia szkoło", by po wakacjach znów się z Tobą spotkać. Dzisiaj nadszedł czas, aby nasze usta powiedziały: "Żegnaj, dziękujemy. Już nie zobaczymy się w jesieni". Nasze spotkanie w twoich murach jest ostatnie. Już za chwilę otrzymamy świadectwa i ostatecznie zamknie się rozdział naszego życia zatytułowany "SZKOŁA PODSTAWOWA"

Uczeń II:
DRODZY NAUCZYCIELE! To dzięki Wam dopłynęliśmy do portu "Absolwent" W dniu dzisiejszym pragniemy serdecznie podziękować Wam za Waszą pracę, za przygotowanie fundamentów do dalszego kształcenia
Nauczycielom, którzy rozbudzali w nas duszę humanistów i ciekawość życia tym którzy ukazywali nam piękno ojczystego języka, głębię poezji i wielkość miłości do ojczyzny naszych przodków.- dziękujemy
Nauczycielom przyrody i historii, za to, że często wbrew naszej woli - uparcie udowadniali nam, że wiedza jest wielka, ciekawa i nieskończona.- dziękujemy
Dziękujemy tym, którzy rozbudzili w nas miłość do sztuki, prowadząc nas przez świat plastyki i muzyki.
Pragniemy też podziękować wszystkim za sprawą których jesteśmy sprawni, silni i zdrowi.
Serdecznie dziękujemy również pracownikom administracji za cierpliwość i wyrozumiałość. Postarajcie się zapomnieć o wszystkim tym, co było złe z naszej strony.

( wręczanie kwiatów )…..
Wam kochani rodzice należą się szczególne słowa podziękowania. Dziękujemy za miłość i troskę, za to, że byliście z nami w chwilach radosnych i smutnych. Zapewniamy, że uczynimy wszystko, by nie zawieść Waszych oczekiwań.

( Piosenka dla rodziców Dzięki Wam- Preludium )

Uczeń III:
W tym tak uroczystym dla nas dniu nasze myśli i serca kierujemy ku tym, którzy wytrwale i cierpliwie prowadzili nas po labiryncie szkolnego życia. "W podzięce za dar najpiękniejszy, za wiedzę i serce" dyrektorowi, wychowawcom, Radzie Pedagogicznej, wszystkim pracownikom szkoły i rodzicom dedykujemy nasz program artystyczny.
Mamy nadzieję, że uda się nam was rozweselić.


Uczeń IV:
Dzisiaj, kiedy wrócę ze szkoły, rodzicom świadectwo pokażę
I zaraz odpłynę w krainę wspomnień i marzeń.
Zapadnę w wielki sen uczniowski
I przywołam wszystkie radości i troski.

Uczeń V:
A ja straty i zyski podsumuję,
Przecież świadectwo ukończenia szkoły podstawowej dzisiaj otrzymuję.

Uczeń IV:
Masz kolego rację,
Krótki rachunek sumienia i na wakacje.

Uczeń VI:
Oj chyba tego rachunku tak szybko nikt z nas nie odwali.
Przypomnijmy, cośmy narozrabiali.

Uczeń VII:
Ja nauczycielom szpileczki w krzesło wbijałem
I na efekt z niecierpliwością czekałem.

Uczeń VIII:
Zamiast się uczyć - sypiałem
Z książką pod poduszką.

Uczeń III:
A później za złe wyniki
Winiłeś swoje łóżko.

Uczeń IV:
Naukę na pływalni

dosyć często zarywałem
lecz za to przy tablicy
bardzo dobrze pływałem.

Uczeń V:
"Mowa jest srebrem, a milczenie złotem"
ten morał był dla mnie święty.
Kiedy mnie pytano
milczałem jak zaklęty.

Uczeń I:
Gdzie woda nawet wniknąć nie chciała,
Ja zawsze swój nos wciskałam.

Uczeń II:
Czy słoneczko grzało,
Czy też wietrzyk chłodził
kolega zawsze ostatni na lekcje przychodził.

Uczeń III:
Mnie przed klasówką
zawsze szwankowało zdrówko.

Uczeń IX:
Patrzcie, jak się te nasze dziewczyny ładnie uśmiechają....

Uczeń X:
Widzisz coś w tym dziwnego?
My nie rozrabiałyśmy kolego.

Uczeń XI:
One nie rozrabiały,
Tylko sprawdziany i klasówki ciągle przekładały.

Nauczyciel:
Dzisiejszego niestety, nie uda się im przełożyć. Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej jest złożenie egzaminu końcowego przed wszystkimi, którzy zgromadzili się na tej sali, aby Was pożegnać. Wolicie egzamin ustny, czy pisemny?

Uczniowie:
Żadnego!

Uczeń XII:
Dzisiaj? Przecież świadectwa już wypisane.

Nauczyciel:
Nie szkodzi, w każdej chwili mogą być zatrzymane.

Uczeń XII:
Nauczyciele -dręczyciele.

Nauczyciel:
Powtórz, bo nie zrozumiałam.

Uczeń XII:
Przepraszam, ja tylko głośno rozmyślałam.

Nauczyciel:
Wyciągnijcie, więc moje dziateczki po raz ostatni swoje karteczki.

Uczniowie:
Nieeee! Prosimy, w gimnazjum na pewno wszystko nadrobimy.

Nauczyciel:
Zrozumcie, to jest zarządzenie i ja go już nie zmienię

Uczniowie (chłopcy):
Wolimy odpowiadać ustnie.

Uczniowie (dziewczęta)
Nieee! Pisemnie.

Uczeń XIII:
Cicho, samolubne kujony! Ustnie zawsze coś nawiniemy, a pisemnie, bez ściągawek - zginiemy.

Nauczyciel:
Co to jest węglowodan?

Uczeń XIII:
Węgiel zamoczony w wodzie

Nauczyciel:
Jakie znasz środki piorące?

Uczeń XIV:
Pasek mojego taty

Nauczyciel:
Gdzie leży Kanał Sueski?

Uczeń XV:
Nie wiem. W naszej telewizji kablowej takiego kanału nie mamy.

Nauczyciel:
Kiedy była bitwa pod Grunwaldem?

Uczeń I:
Na pewno jeszcze przed moim urodzeniem...

Nauczyciel:
Jedynka

Uczeń I:
Nie zasłużyłem na jedynkę!

Nauczyciel:
Masz rację, ale niższych ocen nie ma!

Nauczyciel:
Co wiesz o jaskółkach

Uczeń III:
To bardzo mądre ptaki.
Odlatują, gdy tylko rozpocznie się rok szkolny

Nauczyciel:
Kim chciałbyś zostać w przyszłości?

Uczeń IV:
Żyrafą, żeby mnie tata nie mógł targać za uszy.
 

Uczeń I

Klasa szósta zaskoczyła nas ogromem wiadomości i umiejętności, które trzeba było zdobyć. W drugim półroczu zmobilizowaliśmy jednak wszystkie siły, by świadectwo ukończenia szkoły podstawowej było jak najlepsze.

Bywało, że chcieliśmy podkreślić swoją dorosłość.

 

Piosenka „ Trzynastolatki

 

Nasze młodsze koleżanki i kolegów, którym dzisiaj ustąpiliśmy zaszczytnego miejsca najstarszej klasy w szkole, przestrzegamy przed złym zachowaniem i brakiem systematyczności. Walczcie z tym. Nie zawsze to się udaje, ale przynajmniej próbujcie.

Na Wasze ręce przekazujemy projekt nowości opracowany przez nasz zespół klasowy


- Narrator 2:
- Chcemy Was poinformować, że oto nadchodzi koniec ery nagród książkowych za całoroczne wyniki w nauce dla najlepszych uczniów. W przyszłym roku szkolnym wszyscy uczniowie naszej szkoły otrzymywać będą odznaczenia w poszczególnych kategoriach:
Uczeń 1

- Order Orła Białego - za bujanie w obłokach w czasie lekcji;
- Tytuł Króla Pichacu - za bogaty zbiór i uwielbienie Pokemonów;
- Nagrodę Fryderyka - za namiętne oglądanie serialu "Świat według Kiepskich;"
- Złotą Palmę - za codzienne zmagania w celu zachowania odpowiedniego kształtu swojej fryzury;
- Krzyż Walecznych - za zachęcanie kolegów do treningu w wadze koguciej na korytarzach naszej szkoły;
- Order Kawalera Uśmiechu - za słoneczny uśmiech nawet w pochmurne dni;
- Order Złotych Butów - za wytrwałość w testowaniu coraz to dłuższych butów firmy "Trampek";
- Kryształowy Globus - za systematyczne wietrzenie szarych komórek w czasie drogi do domu.

- Wszystkie powyższe odznaczenia będą miały jednakową rangę.

Uczeń 2
- Uczniowski zespół powołany do opracowania nowych programów z języka polskiego w ramach reformy oświatowej proponuje od następnego roku szkolnego nowe znaczenie alfabetu.

- Recytatorzy:
- A jak ananas: Dawniej nazwa owocu. Współcześnie osoba, która urozmaica szare życie klasy. Bohater snów dyrektora szkoły.
- B jak bałwan: Rodzaj komplementu, którym nauczyciel może obdarzyć ucznia nie tylko w okresie zimowym.
- C jak ciało pedagogiczne: Grupa poważnych osób zwanych potocznie nauczycielami. Ich celem życiowym jest walka z wiatrakami, czyli edukacja wychowanków.
- D jak dyrektor: Wykonawca władzy absolutnej. Szef całej budy. Osoba, przed którą czuje się respekt. Właściciel najładniej urządzonego lokum w szkole.
- E jak energia: Potocznie power. Rozpiera uczniów. Najbardziej widoczna na przerwach lekcyjnych. Jej wymiernymi oznakami są sińce pod oczami i zwichnięte nogi w kostce.
- F jak fanaberie: Szeroki wachlarz metod pedagogicznych stosowany przez belfrów. Zjawisko, którego nie potrafią zrozumieć uczniowie.
- G jak gimnazjum: trzyletnie więzienie dla nastolatków zakończone małą maturą. Miejsce walki o uzyskanie wstępu do liceum. Najmniej atrakcyjna forma spędzania czasu.
- H jak hobby: Słowo ponadczasowe. Kiedyś określano nim proces zbierania zużytych znaczków pocztowych lub pudełek po zapałkach. Obecnie oznacza spędzanie czasu z komputerem.
- I jak imbecyl: Inaczej antytalent. Osoba sprawna intelektualnie inaczej. Pracuje na całościową ocenę klasy.
- J jak jazgot: Odpowiednik przerwy lekcyjnej. Mieszanka przeróżnych dźwięków. Miły pogłos dla ucha ucznia.
- K jak korepetycje: Znienawidzony przez uczniów rodzaj przyswajania wiedzy. Pożeracz pieniędzy dla rodzica.
- L jak lektury: Wymagają opanowania umiejętności czytania w podstawowym stopniu. Grube tomy nudnych książek, które uczeń musi przeczytać. Typowy przerost formy nad treścią.
- Ł jak łacina: Ulubione środek komunikacji wśród uczniów. Doskonałe rezultaty w nauce tego języka przynoszą ćwiczenia wymowy już od dzieciństwa.
- M jak miłość: Cudowna odskocznia od szkolnych obowiązków. Stan emocjonalnego zauroczenia, najczęściej płcią przeciwną. Okres wzmożonej dbałości o swój wygląd.
- N jak nauczyciel: Męczydusza. Człowiek, który lubi dużo mówić. Sprawca uczniowskich stresów. Użytkownik długopisu z czerwonym wkładem.
- O jak ocena: Wskaźnik wiedzy ucznia. Obiekt znacznych zainteresowań rodziców. Przyczyna kradzieży dzienników klasowych.
- P jak przyjaciel: Fajny gostek. Osoba, która zawsze chodzi z tobą na wagary. W szkolnej stołówce zjada znienawidzoną przez Ciebie zupę. Kasa pożyczkowa w razie finansowego dołka.
- R jak rok szkolny: Okres niewoli ucznia. Temat tabu w czasie wakacyjnym.
- S jak samorząd: Wybrańcy losu. Szkolny parlament. Grupa ludzi, która walczy ze szkolnymi stereotypami.
- T jak test: Słowo- klucz. Wśród większości uczniów może wywoływać stan napięcia nerwowego. Męki Tantala. Wyznacznik dalszych losów ucznia.
- U jak układ: Niespełnione marzenie. Rodzaj cichej umowy zawartej z nauczycielem: uczeń się nie uczy, a nauczyciel nie pyta.
- W jak wagary: Przerwa w mozolnej pracy ucznia. Najprzyjemniejszy fragment życia szkolnego. Wycieczki krajoznawcze po okolicy bez przewodnika. Element integrujący klasę.
- Z jak zeszyt: Kartki papieru do zapisania. Miejsce na twórczą pracę ucznia. W razie potrzeby łatwo wymienialny.


KONIEC

Na tym zakończyliśmy część artystyczną naszej akademii. Żegnając się z Wami piosenką wakacyjną, życzymy Wam pogodnych, radosnych i słonecznych wakacji.
(piosenka wakacyjna)

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin