Talisman - Żniwiarz _ instrukcja.pdf

(177 KB) Pobierz
untitled
®
Karty Poszukiwaczy
Nowe karty Poszukiwaczy działają dokładnie na tych samych
zasadach, co karty z gry podstawowej, dając graczom jeszcze
większy wybór bohaterów.
Witaj
Zadania, bitwy, chwała i śmierć! Witaj z powrotem w magicznej
krainie Magii i Miecza.
Figurki Poszukiwaczy
Każdej nowej karcie Poszukiwacza odpowiada plastikowa
figurka, która będzie przedstawiać jego położenie na planszy.
Karta i figurka
Ponurego Żniwiarza
Te elementy pozwalają graczom wprowadzić do gry Ponurego
Żniwiarza. Jego obecność zwiększy niebezpieczeństwo grożące
bohaterom, podniesie napięcie i wzmocni interakcję pomiędzy
graczami. Sposób wykorzystania tych elementów opisano
poniżej, w akapicie „Ponury Żniwiarz”.
Żniwiarz to rozszerzenie gry Talisman®: Magia i Miecz .
Wewnątrz znajdziesz nowe skarby, zdarzenia, potwory, zadania
i przerażającego Ponurego Żniwiarza! Na arkuszu zasad,
który trzymasz w rękach, wyjaśniono sposób, w jaki należy
wykorzystać wszystkie te karty podczas gry.
Elementy
Poniżej zamieszczono listę elementów znajdujących się w
pudełku z rozszerzeniem Żniwiarz :
Arkusz zasad
Przygotowanie do gry
Grając z rozszerzeniem Żniwiarz podczas przygotowania do gry
należy dokonać poniższych zmian:
90 kart Przygód
26 kart Zaklęć
12 kart zadań Czarownika
1.
Wtasować nowe karty Poszukiwaczy, Przygód i Zaklęć do
4 karty Poszukiwaczy
odpowiednich talii.
4 plastikowe figurki Poszukiwaczy
2.
Jeśli gracze korzystają z opcjonalnej zasady kart zadań
1 karta Ponurego Żniwiarza
Czarownika: Karty zadań Czarownika należy umieścić
zakryte obok planszy.
1 figurka Ponurego Żniwiarza
Przegląd elementów
Poniżej znajduje się krótki opis wszystkich elementów.
3.
Jeśli gracze korzystają z opcjonalnej zasady Ponurego
Żniwiarza: Kartę Ponurego Żniwiarza należy umieścić obok
planszy, zaś jego figurkę na obszarze Tajemnych Wrót.
Zasady Opcjonalne
Wprowadzenie do gry Ponurego Żniwiarza i kart zadań
Czarownika jest całkowicie opcjonalne. Co więcej, każdy z tych
elementów może zostać wykorzystany niezależnie od drugiego.
Przed rozpoczęciem gry gracze powinni ustalić, które z tych
elementów chcą wykorzystać.
Symbol Żniwiarza
Wszystkie karty pochodzące z tego rozszerzenia zostały
oznaczone symbolem czaszki. W ten sposób będzie je można
łatwo odróżnić od kart pochodzących z gry podstawowej.
Karty Przygód i Zaklęć
Ponury Żniwiarz
Śmierć we własnej osobie podróżuje po gościńcach Krain Magii i
Miecza. To z pewnością podniesie napięcie i element rozrywkowy
gry, ale może również Poszukiwaczy drogo kosztować!
Niezbadane są ścieżki Ponurego Żniwiarza, Śmierć nie ma
też ulubieńców! Na tych, których spotka na swej drodze, jej
przerażająca obecność może mieć zarówno korzystny,
jak i śmiertelny wpływ.
Nowe karty Przygód i Zaklęć działają dokładnie w ten sam
sposób, co karty z gry podstawowej (są tu nowe Zdarzenia,
Wrogowie, Nieznajomi, Przedmioty, Przyjaciele i Miejsca).
Karty zadań Czarownika
Dwanaście kart zadań Czarownika przedstawia misje, które
gracze będą starać się wykonać po odwiedzeniu obszaru Jaskini
Czarownika.
Ponury Żniwiarz nie jest Poszukiwaczem.
1
149860482.037.png 149860482.038.png 149860482.039.png 149860482.040.png 149860482.001.png 149860482.002.png 149860482.003.png 149860482.004.png 149860482.005.png 149860482.006.png 149860482.007.png 149860482.008.png 149860482.009.png 149860482.010.png 149860482.011.png 149860482.012.png 149860482.013.png 149860482.014.png 149860482.015.png 149860482.016.png
Śmierć porusza się kiedy któryś z graczy wyrzuci „1” podczas
rzutu za swój ruch. Kiedy to nastąpi, gracz musi w normalny
sposób rozegrać swoją turę, ale po jej zakończeniu musi rzucić
kością jeszcze raz i poruszyć Ponurego Żniwiarza. Ruch Ponurego
Żniwiarza odbywa się zgodnie z normalnymi zasadami ruchu
Poszukiwacza z poniższymi wyjątkami:
Poza powyższym, do kart zadań Czarownika stosuje się
wszystkie zasady zadań Czarownika z gry podstawowej: gracz
może wykonywać tylko jedno zadanie na raz, zadanie musi być
wypełnione, kiedy tylko nadarzy się ku temu okazja itd.
Karty Zadań - zasada alternatywna
Gracze, którzy cenią sobie bardziej emocjonującą rozgrywkę i
dreszczyk niepewności, mogą wprowadzić do gry zasadę, zgodnie
z którą zadania Czarownika należy losować z zakrytej talii
(zamiast dowolnie je wybierać). Pozostałe zasady pozostają bez
zmian.
Ani Przewoźnik ani Strażnik nie śmieją odmówić
czegokolwiek Ponuremu Żniwiarzowi. W rezultacie może on
bez przeszkód przekraczać Rwącą Rzekę mostem Strażnika
lub poruszać się ze Świątyni do Gospody (i odwrotnie), na
każdy z tych manewrów wydając po jednym punkcie ruchu.
Ponury Żniwiarz nie przekroczy progu Tajemnych Wrót,
Opracowanie
Projekt i opracowanie rozszerzenia: John Goodenough
Dodatkowe opracowanie: Alessio Cavatore i Mike Mason
Redakcja: Mark O’Connor, Sam Stewart i Jeff Tidball
Opracowanie graficzne: Andrew Navaro i WiL Springer
Okładka: Ralph Horsley
Grafika: Ryan Barger, Massimiliano Bertolini, Felicia Cano, Julie
Dillon, McLean Kendree, Federico Piatti, Frank Walls i Mark Winters
Kierownictwo artystyczne: Zoë Robinson i Zoe Wedderburn
Tekst fabularny: Daniel Lovat Clark
Kierownik testów: Mike Zebrowski
Testerzy: Dave Allen, Owen Barnes, Alessio Cavatore, Rik Cooper,
Kevin Crisalli, Daniel Clark, Elliot Eastoe, Andrea
Goodenough, Mal Green, Lissa Guillet, Nathan Johnson, Morgan
Maloney, Mike Mason, Cameron Mc Cartney, Ryan McCullough, Jon
New, Mark Raynor, Rick Rettinger, Richard Tatge, Thorin Tatge, Jeff
Tidball i Barac Wiley
Kierownik produkcji: Gabe Laulunen
Producent wykonawczy: Jeff Tidball
Wydawca: Christian T. Petersen
Specjalne podziękowania dla: Elliott Eastoe, Jon New, Richard
Tatge i wszystkich z Talisman Island!
bowiem przebywa już w Krainie Wewnętrznej.
Jeśli gracz zapomni poruszyć Ponurym Żniwiarzem, a następny
gracz już rozpoczął swoją turę, okazja przepada. Gracz stracił
swoją szansę i nie może poruszyć Ponurego Żniwiarza.
Jeśli pod koniec swojego ruchu Ponury Żniwiarz trafi na obszar
zajmowany już przez jednego lub więcej Poszukiwaczy, dojdzie
do spotkania. Gracz, który przesuwał Ponurego Żniwiarza, musi
wybrać, którego z Poszukiwaczy na tym obszarze odwiedzi
Śmierć. Następnie musi wskazać Poszukiwacza i powiedzieć
(najbardziej złowieszczo jak potrafi) „Ty!”. Gracz, którego
Poszukiwacz został wskazany, rzuca jedną kością i porównuje
wynik rzutu z listą znajdującą się na karcie Ponurego Żniwiarza,
aby sprawdzić jaki los czeka jego postać.
Poszukiwacze, którzy trafią na obszar zajmowany przez
Ponurego Żniwiarza podczas własnego ruchu, nie spotykają
go. Gracze nie mogą też wpływać na Ponurego Żniwiarza
za pośrednictwem jakichkolwiek Zaklęć, kart Przygód lub
specjalnych zdolności.
Karty zadań Czarownika
Karty zadań Czarownika przedstawiają misje, których
Poszukiwacze mogą się podjąć, odwiedzając obszar Jaskini
Czarownika.
Polska wersja: Galakta
Specjalne podziękowania składamy wszystkim polskim fanom gry
Talisman: Magia i Miecz , którzy służyli nam nieocenioną pomocą
podczas prac translatorskich nad tym rozszerzeniem.
Internetową społeczność, FAQ, pomoc i dodatkowe informacje
znajdziecie w sieci pod adresem:
W podstawowej grze, kiedy któryś z Poszukiwaczy trafił na
obszar Jaskini, gracz mógł rzucić kością, aby podjąć się jednego
z sześciu dostępnych zadań. Gracz mógł wykonywać tylko jedno
zadanie na raz i musiał je wypełnić natychmiast, kiedy tylko
mógł to zrobić.
www.galakta.pl
www.fantasyflightgames.com
Games Workshop
Menedżer licencji: Owen Rees
Menedżer licencji i praw pozyskanych: Erik Mogensen
Kierownik oddziału prawnego i licencyjnego: Andy Jones
Menedżer własności intelektualnej: Alan Merrett
Talia kart zadań Czarownika zawiera nie tylko sześć
oryginalnych zadań opisanych na obszarze Jaskini Czarownika,
ale również sześć zupełnie nowych, takich jak dostarczenie
Zaklęcia albo podróż do Miasta.
Gra z kartami zadań przebiega w następujący sposób. Kiedy
Poszukiwacz trafi na obszar Jaskini, gracz wybiera dowolną
kartę z talii kart zadań Czarownika (zamiast rzucać kością, aby
określić jakie otrzymał zadanie). Wybraną kartę gracz umieszcza
odkrytą w swojej strefie. Kiedy gracz wykona swoje zadanie,
kartę zadania należy usunąć z gry. To oznacza, że dane zadanie
może zostać wykonane tylko raz podczas danej rozgrywki. Jeśli
Poszukiwacz, który posiada kartę zadania Czarownika, zostanie
zabity, kartę zadania należy odłożyć z powrotem do talii.
Talisman © Games Workshop Limited 1983, 1985, 1994, 2007. Ta
edycja © Games Workshop Limited 2009. Games Workshop,
Talisman , oznaczenia powyższych marek, a także wszystkie
związane z nimi marki, oznaczenia, postacie, produkty
i ilustracje z gry Talisman są ®, TM i/lub © Games Workshop
Limited 1983–2009, zarejestrowane w UK i/lub innych krajach
świata. Tę edycję wydaje na licencji Fantasy Flight Publishing Inc.
2008. Fantasy Flight Games i logo FFG to znaki towarowe Fantasy
Flight Publishing, Inc. Wszystkie prawa zastrzeżone należne
odpowiednim właścicielom.
2
149860482.017.png 149860482.018.png 149860482.019.png 149860482.020.png 149860482.021.png 149860482.022.png 149860482.023.png 149860482.024.png 149860482.025.png 149860482.026.png 149860482.027.png 149860482.028.png 149860482.029.png 149860482.030.png 149860482.031.png 149860482.032.png 149860482.033.png 149860482.034.png 149860482.035.png 149860482.036.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin