VW Polo od 1995 - Urządzenia elektryczne_diagnoza własna.PDF

(1392 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Polo 1995 >
Serwis
Instrukcja napraw
Polo 1995 2
Zeszyt Urządzenia elektryczne – diagnoza własna
Wydanie 10.99
Serwis. Informacje techniczne
165220550.027.png 165220550.028.png 165220550.029.png 165220550.030.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Polo 1995 2
Zeszyt Urzędzenia elektryczne – diagnoza własna Wydanie 10.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Komputerowa diagnoza własna
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
165220550.001.png 165220550.002.png 165220550.003.png 165220550.004.png 165220550.005.png 165220550.006.png 165220550.007.png 165220550.008.png 165220550.009.png 165220550.010.png 165220550.011.png 165220550.012.png 165220550.013.png 165220550.014.png 165220550.015.png 165220550.016.png 165220550.017.png 165220550.018.png 165220550.019.png 165220550.020.png 165220550.021.png 165220550.022.png 165220550.023.png 165220550.024.png
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna strona
Komputerowa diagnoza własna immobilisera w samochodach do 2 08.97 ................. 01–1
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................. 01–2
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–18
– Komputerowe dopasowanie kluczyków zapłonu .............................................01–20
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .......................... 01–26
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem ........01–28
– Dopasowanie w przypadku wymiany komputera sterującego silnikiem lub komputera
sterującego zaworem odcinającym dopływ paliwa (dopasowanie) ...........................01–29
– Nastawienie w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem (kodowanie
komputera sterującego) ..................................................................... 01–32
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ............ 01–35
Komputerowa diagnoza własna immobilisera w samochodach od 09.97 2 do 09.99 ...... 01–38
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................01–39
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–53
– Komputerowe dopasowanie kluczyków zapłonu .............................................01–57
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .......................... 01–63
– Dopasowanie w przypadku wymiany komputera sterującego silnikiem lub komputera
sterującego zaworem odcinającym dopływ paliwa ...........................................01–65
– Nastawienia w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem (kodowanie
komputera sterującego) ..................................................................... 01–67
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem ........01–68
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ............ 01–69
Komputerowa diagnoza własna immobilisera dla samochodów od 10.99 2 ............... 01–72
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................01–73
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–88
– Komputerowe dopasowanie kluczyków zapłonu .............................................01–96
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .........................01–102
– Dopasowanie w przypadku wymiany komputera sterującego silnikiem ..................... 01–104
– Nastawienia w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem (kodowanie
komputera sterującego) ....................................................................01–106
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ...........01–107
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy przyrządów samochodów
od 1998 do 2 09.99 ........................................................................ 01–110
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ..........................................01–112
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–123
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–128
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–132
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ...........................01–136
– Dopasowywanie danych dla przeglądów serwisowych w przypadku wymiany zestawu
wskaźników ................................................................................01–140
– Cofanie wskaźnika sygnalizacji terminów przeglądów serwisowych .........................01–145
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–149
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy przyrządów dla
samochodów od 10.99 2
................................................................... 01–154
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ..........................................01–157
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–173
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–178
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–183
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ...........................01–195
– Dopasowywanie danych dla przeglądów serwisowych w przypadku wymiany zestawu
wskaźników ................................................................................01–199
– Cofanie wskaźnika sygnalizacji terminów przeglądów serwisowych .........................01–204
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–208
Złącze interfejs magistrali danych BUS ..................................................... 01–213
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–220
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–223
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–226
Diagnoza własna układu automatycznej regulacji zasięgu działania reflektorów .......... 01–231
– Przeprowadzanie diagnozy własnej układu automatycznej regulacji zasięgu działania
reflektorów .................................................................................01–233
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–247
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–249
– Wprowadzanie nastaw podstawowych ......................................................01–251
– Kodowanie komputera sterującego systemem ..............................................01–254
Komputerowa diagnoza własna immobi-
lisera w samochodach do 2 08.97
Działanie
Elementy składowe immobilisera to:
Komputer sterujący immobiliserem.
Komputer sterujący silnikiem dopasowany do
silników benzynowych TDI i SDI lub dopaso-
wany komputer sterujący zaworem odcinającym
dopływ paliwa w wolnossących silnikach wyso-
koprężnych z katalizatorem.
Cewka czytająca w zamku wyłącznika zapłonu.
Dopasowane elektronicznie kluczyki zapłonu
(współpraca: transponder – cewka czytająca).
Wyszukiwanie usterki w działaniu systemu immobi-
lisera należy rozpocząć od wprowadzenia diagnozy
własnej i odczytania zapamiętanych informacji o
usterkach za pomocą:
testera usterek V.A.G 1551 albo
testera systemów samochodowych V.A.G 1552.
01–1
Przeprowadzanie komputerowej diagnozy
własnej immobilisera
Czynności w celu usunięcia aktualnych i specyficz-
nych dla danego typu immobilisera usterek, patrz
Komputer J362 sterujący immobiliserem znajduje
się na kolumnie kierownicy pod tablicą przyrządów,
jest wyposażony w pamięć usterek.
Jeżeli wystąpią usterki w będących pod kontrolą
czujnikach lub zespołach systemu immobilisera,
zostaną one zapamiętane wraz z opisem rodzaju
uszkodzenia w pamięci usterek komputera sterują-
cego tym systemem.
Jednocześnie mogą zostać zapamiętane max. 4
usterki.
Usterki występujące sporadycznie, takie jak prze-
rwy w ciągłości przewodów lub ruchome styki, zo-
stają skasowane po wyłączeniu zapłonu i nie będą
później odczytywane.
01–2
katalog „Handbuch Service-Technik” (Podręcz-
nik techniki serwisowej).
165220550.025.png 165220550.026.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin