Historia programu marketingowego Polish Prestige Hotels.doc

(30 KB) Pobierz
Historia programu marketingowego Polish Prestige Hotels

Historia programu marketingowego Polish Prestige Hotels

Ideą powstania Programu była potrzeba stworzenia na rynku polskim poważnej alternatywy wobec coraz większego udziału zagranicznych sieci hotelowych, powodujących utratę polskiej tożsamości hoteli.

Wykreowanie nowej marki "Polish Prestige Hotels" i konsekwentne jej popularyzowanie na zagranicznym i krajowym rynku turystycznym, to efekt działania hoteli uczestniczących w Programie.

Obszar współpracy w ramach Programu dotyczy tych hoteli, które:

·         nie należą do globalnych sieci hotelowych,

·         charakteryzują się wyróżniającym się standardem i jakością usług,

·         nie są konkurencyjne wobec siebie ( ze względu na różną lokalizację lub potencjał rynku),

·         mają kategorię co najmniej trzech gwiazdek.

Z inicjatywy dziewięciu hoteli - założycieli Programu, pod koniec 1997r. podpisano "Ramowe Porozumienie o Współpracy", stanowiące swoistą Konstytucję Programu, powstaje program marketingowy Polish Prestige Hotels.

Zakres i rodzaj uzgodnionych przez strony Porozumienia dobrowolnych zobowiązań świadczy, że "Polish Prestige Hotels" jest programem marketingowym. Podstawowym jego elementem jest mechanizm uruchamiający zniżki od cen podstawowych pokoi obowiązujących w hotelach PPH i prosta procedura, która premiuje tych podróżujących, którzy wybierają ofertę hoteli PPH (dla uzyskania 20 % zniżki wystarczy jeśli gość w recepcji hotelowej odda imienną kartę swojego pobytu z innego hotelu PPH).

Program adresowany jest do gości indywidualnych, jednakże w przypadku zainteresowania Programem ze strony firm, stworzono możliwość udzielania firmom rekomendacji przez poszczególne hotele. Rekomendacja otwiera drogę do dwustronnych negocjacji pomiędzy hotelem uczestniczącym w Programie i firmą w zakresie zniżek cenowych udzielanych całej firmie, a nie tylko jej poszczególnym pracownikom.

Polish Prestige Hotels nie ma charakteru kapitałowego i udziałowego, nie posiada osobowości prawnej, nie jest siecią hotelową, ale programem marketingowym, powstałym z zamiarem wspólnego działania promocyjnego w celu pozyskiwania gości i wzrostu sprzedaży. Program adresowany jest głównie do segmentu gości biznesowych, a jego hasło przewodnie to "Dbamy o Twój prestiż za rozsądną cenę".

Program PPH został zauważony przez branżę hotelarską a także przez gości hotelowych. Do końca 1998 r. w ramach Programu zrealizowano kilka tysięcy noclegów.

Oto wybrane fakty z dotychczasowej historii Programu:

1.      Zastrzeżono w Urzędzie Patentowym logo Polish Prestige Hotels oraz wydano wspólny folder reklamowy w wersji polsko-angielskiej.

2.      Hotele PPH były reprezentowane na targach turystycznych EIBTM98 w Genewie, a także na targach turystycznych TT WARSAW98 w Warszawie.

3.      W roku 1999 przyjęto czterech nowych członków: Art Hotel z Wrocławia, Elzam z Elbląga, Klimczok ze Szczyrku oraz Noma Residence z Kobioru.

4.      Z początkiem 2000 r. został zatwierdzony dokument określający minimalne wymagania standardowo -jakościowe w hotelach PPH.

5.      W celu lepszego monitorowania efektywności Programu wprowadzono statystyki sprzedaży usług noclegowych hoteli PPH.

6.      W roku 2001 przeprowadzono I Konkurs Jakości Usług PPH. Organizacją konkursu zajęła się zewnętrzna firma tworząc niezależną komisję sędziowską.

Jeszcze w tym samym roku odbyły się następujące konkursy:
- Konkurs Kulinarny PPH "Profesjonalista Roku 2001", Hotel "Klimczok" Szczyrk, 8.06.2001. W Sali Kongresowej Hotel Klimczok w Szczyrku dania konkursowe przygotowywały drużyny z 15 hoteli PPH. Organizatorami konkursu byli: Polish Prestige Hotels i Komisja Gastronomiczna Polskiego Zrzeszenia Hoteli.
- IV Konkurs Barmański Polish Prestige Hotels, "Green Hotel" Komorniki, 24.11.2001. W dniu 24 listopada 2001 r. w Green Hotel w Komornikach k/Poznania odbyła się IV edycja Konkursu Barmańskiego Polish Prestige Hotels. W konkursie startowało 26 uczestników.

7.      W 2002r. powstała inicjatywa uzupełnienia oferty hoteli biznesowych jakimi są obiekty PPH, o inne zakłady hotelarskie, atrakcyjnie zlokalizowane poza dużymi aglomeracjami, a zarazem dysponujące rozbudowaną infrastrukturą usługową o charakterze rekreacyjno - wypoczynkowym, sportowym lub leczniczym. W tym celu z inicjatywy Programu zaproszono do współpracy kilka takich obiektów i utworzona została grupa pod nazwą Polish Prestige Resorts, uzupełniająca ofertę hoteli biznesowych o usługi wypoczynkowe. Korzystający z usług hoteli PPH mają prawo do zniżek od cen pokoi w obiektach PPR w wysokości 10%. W hotelach obu grup promowane są wzajemnie usługi partnerów w tej współpracy oraz współdziałają one przy realizacji uzgodnionych przedsięwzięć.

8.      Po raz pierwszy w historii Programu wprowadzono uczestnictwo w Targach zagranicznych jako Grupa PPH, a nie jak dotąd indywidualne uczestnictwo poszczególnych hoteli, które na marginesie własnej promocji wspominają o istnieniu Grupy PPH i PPR (Grupa PPH uczestniczyła w Targach w Kownie, Kijowie i w Londynie).

9.      W 2002 roku zorganizowano po raz pierwszy Study Tour dla touroperatorów z zagranicy.

10.  Zorganizowano również cykl przedsięwzięć promujących Program z zakresu turystyki kwalifikowanej - I Ogólnopolskie Regaty PPH i PPR w Mikołajkach 21-22 IX 2002r.

11.  Od 1 kwietnia 2003r. wprowadzono Internetowy System Rezerwacji i Sprzedaży miejsc hotelowych w Hotelach uczestniczących w Programie.

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin