NJwSz_Plan_wynikowy_kl2sem2.doc

(193 KB) Pobierz

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA W KLASIE DRUGIEJ, SEMESTR DRUGI

Nowe Już w szkole

 

TEMATY DNI

WYMAGANIA PODSTAWOWE

(zawarte w podstawie programowej)

WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE

(wykraczające poza podstawę programową)

Krąg tematyczny: ZIMA, ZIMA, ZIMA…

Wspominamy ferie zimowe

Obserwujemy zimowy las

Organizujemy zimowe zabawy

Opowiadamy o zwyczajach zwierząt z Antarktydy

Opowiadamy o przygodach pingwina Elegancika

 

 

 

Uczeń:

·  czyta poprawnie krótkie teksty z podziałem na role, płynnie fragmenty opowiadania, samodzielnie krótką książkę z listy lektur

·  opowiada o miejscach zimowego wypoczynku, o przygodach bohaterów lektury

·  wymienia niektóre zwyczaje mieszkańców Antarktydy

·  numeruje ilustracje zgodnie z kolejnością wydarzeń w opowiadaniu; ustala kolejność wydarzeń w lekturze; odpowiada na pytania do przeczytanej lektury; ocenia bohatera opowiadania, wskazuje podobne przykłady własnego zachowania

·  układa i pisze zdania, rozmowę między bohaterami opowiadania z wykorzystaniem podanego słownictwa

·  nazywa kolejne dni tygodnia, wyszukuje na mapie Polski różne miejscowości

·  odgrywa scenki inspirowane utworem poetyckim

·  rozpoznaje zwierzęta żyjące w lesie; wie, jaki jest ich tryb życia w czasie zimy; podaje konkretne propozycje udzielania pomocy zwierzętom leśnym zimą

·  zna i stosuje pojęcia: tydzień, miesiąc, rok; wykonuje proste obliczenia kalendarzowe; odczytuje pełne godziny na zegarze; dodaje i odejmuje w zakresie 30 z przekroczeniem drugiej dziesiątki

·  dokładnie i zgodnie z instrukcją wykonuje rekwizyt do inscenizacji; tnie, zagina, modeluje karton – wykonuje zabawkę pingwiny kiwaczki

·  dopasowuje rytm do właściwych fragmentów piosenki

·  swobodnie wykonuje ćwiczenia, współpracuje z partnerem podczas zabaw z mocowaniem, zabaw na śniegu, przestrzega zasad bezpieczeństwa, sprawnie biega, skacze, naśladuje ruchy różnych zwierząt leśnych, pokonuje tory przeszkód

Uczeń:

·  czyta płynnie i wyraziście teksty o podwyższonym stopniu trudności, w tym z podziałem na role

·  samodzielnie wyszukuje w lekturze wybrane fragmenty i ciekawe informacje

·  buduje i zapisuje spójną, logiczną kilkuzdaniową wypowiedź o feriach zimowych, na temat przeczytanej lektury

·  układa samodzielnie dialog między bohaterami opowiadania i prawidłowo zapisuje go w zeszycie

·  dostrzega podobieństwa i różnice między różnymi gatunkami zajęcy

·  zna kierunki na mapie, pojęcia: dekada, kwartał

·  rozwiązuje kwadrat magiczny; wie, ile godzin ma doba

·  układa akompaniament do melodii

 

Krąg tematyczny: RODZINNE PORTRETY Z SERDUSZKIEM W TLE

Chcemy, by nasi bliscy byli szczęśliwi

Wiem, jak być dobrym synem, dobrą córką

Nie nudzimy się z rodzeństwem

Jesteśmy rycerzami kuchennego stołu

Mamy złote ręce i złote serca

 

 

Uczeń:

·  czyta tekst i dobiera odpowiedni fragment do ilustracji; czyta wiersz z naturalną intonacją; wyodrębnia zdarzenia i bohaterów w utworze literackim

·  z szacunkiem i miłością opowiada o swojej rodzinie, relacjach między jej członkami, pomaganiu rodzicom w pracach domowych

·  podaje propozycje niematerialnych prezentów dla najbliższych

·  podczas zabawy w teatr prezentuje, jak zachowywać się, bawić, aby być dobrym bratem, siostrą

·  uzupełnia zdania z lukami wyrazami we właściwej formie; tworzy rodzinę wyrazów, zdrobnienia od podanych wyrazów, znajduje wyrazy o znaczeniu przeciwnym

·  układa i pisze „przepis” na dobre rodzeństwo, wykorzystując zgromadzone słownictwo

·  ze zrozumieniem porządkuje zdania z rozsypanki, korzystając z wcześniejszych wyjaśnień i informacji; ustala kolejne czynności w przepisach na sałatki; wykonuje deser zgodnie z przepisem, dbając o bezpieczeństwo i higienę pracy

·  dodaje jednakowe składniki, wykonuje działania, wykorzystując konkrety i ilustracje, dodaje w zakresie 30, wykonuje obliczenia pieniężne

·  wykonuje obliczenia działań przedstawione za pomocą dodawania jednakowych składników oraz mnożenia

·  dopasowuje iloczyn do sytuacji graficznej

·  rozwiązuje zadania tekstowe

·  wykonuje na instrumencie perkusyjnym rytm, jednocześnie recytując rymowankę

·  twórczo rozwiązuje problem plastyczny, odwołując się do swojej wyobraźni i marzeń

·  wycina określone kształty z kolorowego papieru

·  bez problemów wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne, rzuca, łapie pił, pokonuje tor przeszkód z piłką lekarską

Uczeń:

·  pięknie czyta wybrany fragment nowego tekstu prozą i wiersza

·  prowadzi swobodnie rozmowę inspirowaną wysłuchanym tekstem, posługując się zdaniami rozwiniętymi i logicznie spójnymi

·  zna i stosuje w praktyce zasady pisowni spółgłosek miękkich, wyjaśnia pisownię wyrazów z rz wymiennym

·  przedstawia graficznie poznane działania matematyczne

·  rozwiązuje złożone zadania tekstowe, ujmuje rozwiązanie w dwóch zapisach lub w jednym zapisie

·  zna i rozumie pojęcia: partytura, solo, duet, tercet; umie zestawić zapis wielogłosowy z pojedynczych głosów

 

Krąg tematyczny: LUBIMY NASZYCH CZWORONOŻNYCH PRZYJACIÓŁ

Dlaczego hodujemy różne zwierzęta?

Potrafimy opiekować się zwierzętami

Pomagamy zwierzętom w ich kłopotach

Organizujemy naszym pupilom wesołe zabawy

Znamy zagrożenia ze strony zwierząt dzikich i chorych

Poznajemy parki narodowe

Uczeń:

·  słucha uważnie opowiadania czytanego przez nauczyciela

·  wyszukuje i czyta wskazane fragmenty tekstu; odpowiada na pytania do tekstu

·  wypowiada się zdaniami na podane tematy na podstawie własnych doświadczeń i wysłuchanego tekstu

·  rozpoznaje i nazywa wybrane ssaki i ptaki hodowane w gospodarstwie wiejskim, wymienia ich charakterystyczne cechy; zna produkty pochodzenia zwierzęcego

·  podaje przykłady zwierząt mięsożernych, roślinożernych i wszystkożernych

·  zna zagrożenia ze stronny zwierząt dzikich i chorych; dostrzega w otoczeniu bezpańskie zwierzęta, które potrzebują pomocy ze strony ludzi i odpowiednich instytucji

·  wymienia niektóre parki narodowe

·  wie, jak należy zachowywać się w parku narodowym

·  przekształca, uzupełnia zdania z lukami; układa i pisze zdania opisujące wybrane zwierzę, układa i pisze ogłoszenie, wykorzystując zgromadzone słownictwo

·  przestrzega ustalonych zasad zachowania podczas wycieczki

·  rozwiązuje proste zadania tekstowe, układa treść zadania do ilustracji; wykonuje proste ilustracje do działań matematycznych; odmierza szklankami płyny, używa pojęcia: litr; oblicza iloczyny liczb

·  ilustruje ruchem piosenkę

·  tnie, zagina, modeluje, klei karton i kolorowy papier

zgodnie z instrukcją

·  sprawnie wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne, układy ćwiczeń z przyborem i bez przyboru, rzuca, toczy piłkę do celu

 

 

Uczeń:

·         czyta głośno, z właściwą intonacją teksty o różnej długości i różnym stopniu trudności

·         buduje spójne, logiczne dłuższe wypowiedzi związane z treścią wysłuchanego opowiadania

·         podaje propozycje, co można robić na co dzień, aby było jak najmniej bezpańskich i chorych zwierząt

·         tłumaczy, dlaczego ludzie tworzą parki narodowe

·         zna zasadę pisowni nie z wyrazami oznaczającymi czynności i stosuje ją w praktyce

·         rozwiązuje zadania złożone; rozwiązuje kwadrat magiczny

·         uzupełnia tabelki funkcyjne

·         bawi się słowem i muzyką; samodzielnie proponuje różne zabawy zespołowe inspirowane wierszem i piosenką

 

Krąg tematyczny: BĄDŹMY BEZPIECZNI

Korzystamy z różnych środków komunikacji

Wiemy, czego nie wolno robić pieszemu

Wiemy, jak się zachować, gdy zdarzy się wypadek

Bezpiecznie spędzamy wolny czas

 

Uczeń:

·  czyta ze zrozumieniem różne teksty

·  w skupieniu słucha tekstu czytanego przez nauczyciela; wypowiada się na temat zachowania bohaterów opowiadania

·  układa wyrazy z sylab, zdania oznajmujące, rozkazujące na określony temat, przekształca zdania oznajmujące w zdania rozkazujące;

·  uzupełnia zdania na temat historii roweru na podstawie ilustracji

·  wyjaśnia pisownię wyrazów z rz, zna pisownię wybranych wyrazów z ż

·  zna zasady przechodzenia przez jezdnię, zasady, których muszą przestrzegać kierowca i pasażer w czasie jazdy samochodem; wie, dlaczego należy je...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin