marzec 2010.doc

(102 KB) Pobierz

 

                                                 Marzec  2010

 

        Ośrodki zainteresowań 

                              

1.    Będę malarzem;         

2.    Poznajemy zawody kobiet;

3.    Przyroda budzi się do życia ;

4.    Żegnaj zimo – witaj wiosno;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                       Będę malarzem   

                                     01.03.2010 – 05.03.2010

 

 

 

 

1. (14, 15) Malarze – słuchanie wiersza  D. Dziatełowskiej ,interpretacja ruchowa do wiersza. Poznanie pracy malarza pokojowego.

·   z uwagą słuch wiersza

·   interpretuje ruchem tekst-

·   wie  czym się rożni praca malarza pokojowego i malarza artysty

2. ( 8) Kolorowe kredki – osłuchanie z  piosenką ,nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu. Śpiew w grupie, indywidualny lub w parach. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence. Rozwijanie zamiłowania do śpiewu

·   śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi

·   śpiewa indywidualnie lub w parze

·   porusza się przy rytm muzyki

3.( 4) Znam kolory- zabawa dydaktyczna. Poznawanie i utrwalanie kolorów podstawowych*

·     określa kolory różnych przedmiotów

·     klasyfikuje przedmioty   według kolorów

4 ( 5,6) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą wyścigu drużyn. Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole

·     ćwiczy  w zespole

·     zachowuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń

·     wie , że nie zawsze można wygrywać

5.( 9, 8) Malujemy muzykę –malowanie farbami plakatowymi przy muzyce A.Vivaldiego  cz.III „Zima”

·     z uwagą słucha utworu muzyki klasycznej

·     rozwija ekspresje twórczą

·     wypowiada się na temat wykonanej pracy

 

Ø      (13) Idź tam gdzie ci powiem  -dwa kroki do przodu, jeden do tyłu....- zabawa dydaktyczna

Ø      ( 3 ) Za oknem widzę.....- kończenie rozpoczętego zdania

 

Ø      ( 4 ) Dotknij-szukanie przedmiotów w wybranym kolorze - utrwalanie kolorów

 

Ø      ( 9 ) Obrazki- rysowanie na plecach kolegi  wybranego wzoru-kółko, linie poziome, faliste

 

Ø      (10) Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne - różnego rodzaju klockami-budowanie bram,  . Zabawy zręcznościowe - nawlekanie koralików, wyszywanie bez igły,

 

Ø      ( 9 ) Oglądanie reprodukcji obrazów malarzy 

 

Ø      ( 7, 1 ) Zabawy w kącikach tematycznych –,podejmowanie prostych zabaw tematycznych – kuchnia, dom lalek-zgodna zabawa w zespole,

 

Ø      (14) Układanie puzzli, układanek, gry w loteryjki doskonalenie percepcji wzrokowej

 

Ø      (2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne –  stosowanie kolejnych czynności podczas załatwiania potrzeb fizjologicznych używanie papieru toaletowego, spuszczanie wody  

 

Ø      Posiłki- zachowuje czystość podczas jedzenia, nie bawi się zabawkami podczas jedzeni , nie kładzie się na stole 

( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 ,6 )   Zabawy ruchowe

Malarze malują, malarze odpoczywają  –orien. –porz.

Zaprzęgi –z el. biegu

Kreciki–z el  czworakowania

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                       Poznajemy zawody kobiet 

                           08.03.2010 – 12.03.2010

 

 

 

 

1.( 9)„Tulipan w doniczce”- wykonanie przestrzennej pracy plastycznej dla mamy

·         doskonalenie umiejętności wycinania i składania wg wzoru.

 

2.(   )„Tyle kobiet dookoła” – słuchanie wiersza H. Łochockiej. zainteresowanie dzieci pracą zawodową kobiet

·         uważnie słucha i śledzi akcję wiersza

·         odpowiada na pytania dotyczące treści

 

3. (    )„Niespodzianka”- opowiadanie związane z zagadkami nt- różne zawody wykonywane przez kobiety

·         zna zawód swojej mamy, potrafi o nim opowiedzieć

 

4. (  15  )Wycieczka do zakładu fryzjerskiego-poznanie pracy fryzjerki .

·         stworzenie sytuacji inspirujących do zadawania pytań.

 

5. ( 4, 13) Guzikowe zabawy- podział guzików według dwóch cech koloru i wielkości. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania

·         rozdziela według wielkości –duży, mały,

·         klasyfikuje według dwóch  powyższych cech

 

Ø      (    )Praca kobiet – rozmowy na temat pracy mamy, babci i cioci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń ;

 

Ø      ( 2,3)Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce) ;

 

Ø      (7)Improwizacja ruchowa „Poznajemy zawody kobiet”;

 

Ø      (14)Zabawa dydaktyczna „Czego brakuje”-ćw percepcji wzrokowej ;

 

Ø      ( 5,6) Zabawy ruchowe na holu przedszkola z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego.

 

Ø      (12/6)Wiosenny spacer-dostrzeganie budzących się do życia roślin(pierwsze pączki, forsycje) ,określanie pogody i zj. atmosferycznych

Ø       

( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 ,6 )   Zabawy ruchowe

z el równowagi „Długa linka”

-z el skłonu „Winda”

-z el skoku „Wyszywanie”

-orient- porząd. „Deszczyk”

- z el  czworakowania „Tunel”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                         

 

 

 

 

1.(11/12) „Czy już idzie wiosna” -na podst. opow.

H.  Zdzitowieckiej

·         dostrzeganie jak zmieniają się rośliny w miarę

jak słonko mocniej grzeje.

 

2. .(8) Rytmika –zabawy przy muzyce

Nauka piosenki „Wiosna tuż tuż”

·         śpiewa piosenkę wspólnie z rówieś.,

·         wesoło bawi się przy piosence

·          

3. (9) „Gałązki z baziami” -ozdabianie gałązek

Kulkami z waty, kulkami z gazety

·         wycinanie ,naklejanie ,tworzenie kompozycji

 

4.

5.(12, 5,6 )W poszukiwaniu śladów wiosny-spacer do parku

·         obserwacja pogody

·         szukanie oznak wiosny

·         nagrywanie odgłosów ptaków.

 

6.(9)

 

Ø      (1, 3, 10)Zabawy konstrukcyjne w grupach-wyrabianie umiejętności planowania pracy i umiej. komunikowania z kolegą.

 

Ø      (3)Zabawy z przysłowiem „W marcu jak w garncu” .Wypowiadanie przysłowia: szybko ,wolno śpiewająco, jak roboty-prawidłowa regulacja oddechu.

 

Ø      (14) „Pada deszcz” -ćwiczenia graficzne .

 

Ø      .(4)Zagadki Beatki-kojarzenie przedmiotu z jego nazwą .

 

Ø      (14)Strącamy kręgle-zbijanie kręgli piłką -ćw. koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

Ø...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin