woj_klucz.doc

(43 KB) Pobierz

KONKURS PRZEDMIOTOWY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

DLA UCZNIÓW GIMNAZJÓW

2009/2010

 

ETAP WOJEWÓDZKI – KLUCZ

 

Zadanie 1  Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 6 pkt )

 

1. The Beatles

2. Halloween

3. Australia

4. Canada

5. Shakespeare

6. Wales

 

Zadanie 2  Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 9 pkt ) Wymagane jest podanie odpowiedzi

w j. angielskim.

 

1. Boxing Day

2. Wellington

3. English and French

4. Vancouver

5. The White House

6. 1776

7. Las Vegas

8. World Trade Centre

9. Ireland/ The Republic of Ireland

 

Zadanie 3  Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 20 pkt )

 

1/2. F, G (in any order)

3. B

4. D

5/6. F, G (in any order)

7/8. E, F (in any order)

9. A

10/ 11. C, E (in any order)

12. B

13. C

14. D

15. G

16/17. E, F (in any order)

18. C

19/20. E, G (in any order)

 

Zadanie 4  Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 10 pkt )

 

1. bravery                                                                      6. sculpture

2. urban                                                                      7. treasure

3. house                                                                      8. utility

4. contemporary                                                        9. exhibit

5. highlights                                                                      10. villain

Zadanie 5 Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 10 pkt )

 

1. T              2.T              3. F              4. T              5. T              6. F              7. F              8. F              9. T              10. T

Zadanie 6  Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 10 pkt )

 

1. aren’t old enough

2. can’t have planned

3. has never played in /     uznajemy również odpowiedź  She has never been to a tennis tournament before

4. needn’t have bought

5. is as tall as

6. would rather you didn’t

7. we left early

8. is likely to win

9. should behave themselves

10. warned me/him/her/them not to

 

Zadanie 7  Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 10 pkt )

 

1. more and more

2. of you to invite

3. are going to have/ are about to have

4. It’s high time you did something

5. will have built

6. you won’t be able to

7. until/till she comes back

8. I wish I knew

9. how long she had been learning

10. so do I

 

Zadanie 8 Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 5 pkt )

 

1. Daisy Buchanan

2. Myrtle Wilson

3. Mr Gatsby

4. Meyer Wolfshiem

5. Tom Buchanan

 

Zadanie 9  Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt. ( 5 pkt )

 

1b              2a              3b              4a              5b

Zadanie10  Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt. (5pkt )

 

1F              2T              3T              4T              5F

Zadanie 11

 

LIST  (10 pkt)

 

 

 

TREŚĆ

 

FORMA

 

BOGACTWO

JĘZYKOWE

 

POPRAWNOŚĆ

JĘZYKOWA

 

RAZEM

 

 

Inf. 1

 

Inf. 2

 

Inf. 3

 

Inf. 4

Liczba

punktów

 

0-0,5-1

 

0 -0,5-1

 

0 -0,5-1

 

0 -0,5-1

 

0 -1 -2

 

0 -1 -2

 

0 -1- 2

 

10

 

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENIANIA

 

 

Przy ocenie tego zadania bierze się pod uwagę treść, formę, bogactwo językowe i poprawność językową.

 

Treść:

 

Przyznaje się maksymalnie po 1 punkcie za każdą informację.

1 pkt – informacja zawiera wszystkie elementy określone w poleceniu,

0,5 pkt – informacja zawiera część elementów określonych w poleceniu,

0 pkt – brak informacji lub błędy językowe uniemożliwiają jej zrozumienie.

 

 

Forma:

 

2 pkt – wypowiedź zgodna z wymaganą formą,

– układ tekstu spójny, logiczny,

– objętość pracy może przekroczyć podane granice do ± 10%,

 

1 pkt – wypowiedź częściowo zgodna z wymaganą formą,

– układ tekstu częściowo spójny, logiczny,

– objętość pracy może przekroczyć podane granice do ± 15%,

 

0 pkt – układ tekstu niespójny, chaotyczny,

– objętość pracy przekracza podane granice ponad ± 15%,

– praca jest niezgodna z wymaganą formą lub zawiera więcej niż 200 słów

 

(niezależnie od stopnia realizacji pozostałych kryteriów).

 

Bogactwo językowe:

 

2 pkt – zróżnicowane struktury gramatyczne,

– urozmaicone słownictwo i frazeologia,

1 pkt – mało zróżnicowane struktury gramatyczne,

– mało urozmaicone słownictwo i frazeologia,

 

0 pkt – niezróżnicowane struktury gramatyczne,

– bardzo ubogie słownictwo i frazeologia,

– praca liczy mniej niż 60 słów, czyli 50% wymaganego limitu (niezależnie od stopnia realizacji pozostałych kryteriów),

– zdający przekazał mniej niż połowę informacji, czyli uzyskał mniej niż 2 punkty za treść (niezależnie od stopnia realizacji pozostałych kryteriów).

Poprawność językowa:

 

2 pkt – błędy językowe (gramatyczne i/lub leksykalne) i/lub ortograficzne, stanowiące od 0 do 15% liczby wszystkich wyrazów,

1 pkt – błędy językowe (gramatyczne i/lub leksykalne) i/lub ortograficzne, stanowiące powyżej 15%, nie więcej jednak niż 25% liczby wszystkich wyrazów,

0 pkt – błędy językowe (gramatyczne i/lub leksykalne) i/lub ortograficzne, stanowiące powyżej 25% liczby wyrazów,

– praca liczy mniej niż 60 słów, czyli 50% wymaganego limitu, (niezależnie od stopnia realizacji pozostałych kryteriów).

– zdający przekazał mniej niż połowę informacji, czyli uzyskał mniej niż 2 punkty za treść (niezależnie od stopnia realizacji pozostałych kryteriów).

 

UWAGA!

W zadaniu nie uwzględnia się błędów stylistycznych i interpunkcyjnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin