Gareth Hardy podręcznik projektantów logo. smashing magazine full version.pdf

(48134 KB) Pobierz
887611064.049.png
Spis tre ci
CZ I
POTGA LOGO
13
Rozdział 1.
Logo
15
Czym jest logo
16
Kto wykorzystuje logo
16
Gdzie uywane s logo
17
Rozdział 2.
Rodzaje logo
21
Znaki gra czne
22
Znaki abstrakcyjne i symboliczne
24
Emblematy
26
Postacie
28
Typogra a
30
Logotypy
30
Glify
31
Monogramy
33
7
Rozdział 3.
Klucz do sukcesu
37
Zapadanie w pami
38
Prostota
38
Element zaskoczenia
39
Ponadczasowo
39
Oryginalno
40
Wszechstronno
41
Pozostawianie miejsca na rozwój marki
41
Projektowanie dla wszystkich rodków przekazu
42
Przesłanie
43
Wizerunek marki
44
Skalowalno
45
Wykonanie
46
CZ II
PROJEKTOWANIE LOGO
47
Rozdział 4.
Komunikacja z klientem
49
Pocztek czego piknego:
komunikacja z potencjalnymi klientami
50
Odpowiadanie na pocztkowe zapytanie
50
Ustalanie ceny
51
Wyjanianie swojego procesu działania
51
Poleć książkę
Kup książkę
887611064.055.png 887611064.056.png 887611064.057.png 887611064.001.png 887611064.002.png 887611064.003.png 887611064.004.png 887611064.005.png 887611064.006.png 887611064.007.png 887611064.008.png 887611064.009.png 887611064.010.png
 
887611064.011.png 887611064.012.png 887611064.013.png
SPIS TRE CI
Pokazywanie swojej wartoci
51
Wyczuwanie niebezpieczestwa
51
Budowanie prawdziwej relacji
52
Dojcie do porozumienia
52
Uzyskanie specy kacji projektu
52
Prowadzenie klienta
53
Elementy kreatywnego briefu projektu
54
Okrelenie problemu
54
Pro l klienta
54
Cele
55
Grupa docelowa
55
Wymagane produkty
56
Budet
56
Harmonogram projektu
56
Przykład praktyczny
57
Okrelenie problemu
57
Pro l klienta
57
Cele
57
Grupa docelowa
57
Wymagane produkty
58
Budet
58
Harmonogram projektu
58
8
Rozdział 5.
Przeprowadzanie bada przygotowawczych
59
Badanie ogólne
60
Badanie dziedziny pracy klienta
60
Skupianie si na konkurencji
62
Badanie liderów rynku
63
Wykorzystywanie baz projektów logo
63
Badania polowe
65
Prowadzenie grup fokusowych
65
Rozdawanie kwestionariuszy
66
Analiza wyników bada
67
Identy kowanie powszechnych rozwiza
68
Okrelanie cech unikatowych
68
Rozdział 6.
Tworzenie koncepcji logo
69
Otwieranie umysłu
70
Rozpoczynanie od briefu
70
Wyplenianie złych pomysłów
71
Zrób co innego
72
Znajdowanie inspiracji
72
Przyroda
72
Przedmioty codziennego uytku
73
Sztuka tradycyjna
76
Wspomnienia i dowiadczenia
76
Poleć książkę
Kup książkę
887611064.014.png 887611064.015.png 887611064.016.png 887611064.017.png 887611064.018.png 887611064.019.png 887611064.020.png 887611064.021.png 887611064.022.png 887611064.023.png 887611064.024.png 887611064.025.png
SPIS TRE CI
Szkicowanie pomysłów
79
Rozpoczynanie od miniaturek
79
Rozwijanie miniaturek
81
Konsultowanie pomysłów z klientem
83
Wypróbuj swoje idee
84
Doskonalenie szkiców
84
Rozdział 7.
Przenoszenie pomysłów na ekran
87
Przygotowywanie pliku
88
Praca z wektorami
90
Uywanie narzdzia Pióro
92
Poprawianie cieki
95
Praca na czarno i biało
97
Rozdział 8.
Siganie po typogra
101
Gdzie szuka fontów
102
Dystrybutorzy i sprzedawcy fontów
102
Domy typogra czne
102
Niezaleni projektanci fontów
103
Wybieranie odpowiedniego kroju pisma
104
Przesłanie klienta
104
Styl znaku
104
Wszechstronno kroju pisma
109
9
Mody kowanie pisma
110
Tracking
110
Kerning
111
Leading
113
Wykorzystywanie wicej ni jednego kroju pisma
114
Mody kowanie krojów pisma
117
Rozdział 9.
Eksperymentowanie z układem
123
Rozmieszczanie elementów
124
Spojrzenie na popularne moliwoci rozmieszczenia
124
Eksperymenty
126
Radzenie sobie z niewygodnymi kształtami
126
Uzyskiwanie właciwej równowagi
128
Proporcje
129
Zasada trójpodziału
130
Rozdział 10.
Rozwaania nad kolorem
133
Psychologia koloru
134
Czarny
134
Biały
134
Czerwony
134
Pomaraczowy
135
ółty
135
Zielony
135
Niebieski
136
Poleć książkę
Kup książkę
887611064.026.png 887611064.027.png 887611064.028.png 887611064.029.png 887611064.030.png 887611064.031.png 887611064.032.png 887611064.033.png 887611064.034.png 887611064.035.png 887611064.036.png 887611064.037.png 887611064.038.png
 
887611064.039.png 887611064.040.png 887611064.041.png
SPIS TRE CI
Fioletowy
136
Brzowy
136
Wybór palety
137
Dopełniajce
138
Monochromatyczne
139
Tr i a d y
140
Analogiczne
141
RGB kontra CMYK, ekran kontra wydruk
143
Rozdział 11.
Przedstawianie projektów klientowi
147
Przygotowanie do wystpienia
148
Wybieranie rodka przekazu
148
Ile naley pokaza
151
Dzielenie si swoj wizj
153
Sprzedawanie swoich pomysłów
157
Radzenie sobie z informacjami zwrotnymi od klienta
158
Poprawki
158
Rozdział 12.
Przygotowywanie plików ródłowych
165
Testowanie
166
Kompensacja odwrócenia kolorów
166
Drukowanie w poszukiwaniu błdów
168
Oczyszczanie pliku
168
10
Testowanie zastosowa
170
Jakie pliki dostarczy
170
Do druku
171
Na ekran
171
Specjalne zamówienia
172
Rozdział 13.
Ustalanie zasad uywania logo
175
Cel okrelania zasad uywania logo
176
Zasadnicze składniki
177
Okładka
177
Spis treci
178
Znak marki
178
Minimalny rozmiar
180
wiatło
180
Tła
181
Kolor
182
Paleta drugorzdna
183
Niepoprawne stosowanie
183
Rozdział 14.
Unikanie powszechnych błdów w logo
187
Uywanie gra ki rastrowej
188
Korzystanie z baz obrazów
188
Projektowanie dla siebie zamiast dla klienta
189
Poleganie na trendach
190
Zbytnia złoono
190
Poleć książkę
Kup książkę
887611064.042.png 887611064.043.png 887611064.044.png 887611064.045.png 887611064.046.png 887611064.047.png 887611064.048.png 887611064.050.png 887611064.051.png 887611064.052.png 887611064.053.png 887611064.054.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin