KONSPEKT ZABAW DLA DZIECI
Z REUMATOIDALNYM ZAPALENIEM STAWÓW
Miejsce: sala gimnastyczna.
Czas: 45 min.
Wiek ćwiczących: 7-8 lat.
Przybory i przyrządy: woreczki, piłki siatkowe i do koszykówki, laski gimnastyczne, krążki,
ławeczki gimnastyczne, kocyki, drabinki.
Tok lekcji
Opis zabaw, gier ćwiczeń
Czas
Uwagi
Część wstępna – 7 min.
Czynności
organizacyjno-
porządkowe
Zbiórka w szeregu, powitanie
2’
Przyjmowanie prawidłowej postawy
Przyjmowanie prawidłowej postawy: stanie tyłem do drabinki, pięty, pośladki i głowa dotykają drabinki(stopy na szerokość pięści, ustawione równolegle, pośladki napięte, brzuch wciągnięty, barki cofnięte do tyłu, szyja wyciągnięta, wzrok skierowany przed siebie. Krok do przodu, próba samodzielnej korekcji postawy. Powrót do pozycji
wyjściowej.
Powtórzenie
próby
(dwukrotnie).
Zabawa
ożywiająca.
„Berek słupek”
Wyznaczony berek biega za uciekającymi dziećmi, starając się dotknąć kogoś, tym samym przekazać mu swoją rolę. Uciekający, aby uchronić się przed
schwytaniem przyjmuje pozycję „słupka”, czyli właściwej postawy.
Uciekający
nie może
oczekiwać w
pozycji
słupka wtedy,
gdy nic mu
nie grozi.
Ćwiczenie
oddechowe.
W pozycji stojącej głębokie wdechy i wydechy z unoszeniem rak w górę.
1’
Utrzymanie
prawidłowej
postawy.
Część główna – 33min.
elongacyjne.
„Dotknij laski w staniu”
Dzieci ustawione jedno za drugim w odstępie
jednego kroku. Nauczyciel trzyma laskę w górze na
takiej wysokości, aby dziecko, wyciągając się w
Nie wolno
sięgać do
laski jedną
ręka i
m.wisniowska1