7 PRZYKAZAŃ.doc

(30 KB) Pobierz

CECHY SKUTECZNYCH UŻYTKOWNIKÓW WŁADZY

SKUTECZNI KIEROWNICY :

B                                               Są wrażliwi na źródło swojej władzy i dbają o jej trwałość.

B                                               Rozumieją podstawy swojej władzy i wiedzą, z której w danej chwili korzystać.

B                                               Mają świadomość zalet tej władzy w określonych warunkach.

B         Mają osobiste cele pozwalające im na rozszerzanie i stosowanie władzy.

B         Tonują władzę dojrzałością i opanowaniem. Nie demonstrują jej.

B                                               Rozumieją, że władza jest konieczna, aby być skutecznym

SIEDEM   PRZYKAZAŃ

BERNARDA TAPIE

1.        ANALIZOWAĆ SAMEGO SIEBIE.

2.        DOWIEŚĆ SIŁY WOLI.

3.        UMIEĆ SIĘ DOSTOSOWAĆ.

4.        BYĆ WSZECHSTRONNYM.

5.        DZIAŁAĆ Z TUPETEM.

6.        OKREŚLIĆ MOTYWACJE.

7.        BYĆ LIDEREM.

WZÓR IDEALNEGO SZEFA

1.  Być lojalnym, inspirować i kontaktować się z pracownikami.

2.  Być twórczym, optować za innowacjami, zachęcać do tego pracowników.

3.  Interesować się kwalifikacjami ludzi i pomagać przy ich podnoszeniu.

4.  Systematycznie sprawdzać, czy pracownicy wykonują polecenia.

5.  Starać się zrozumieć ich intencje i decyzje.

6.  Stawiać potrzeby pracowników ponad swoje własne.

7.  Umieć decydować i wybierać szybko najwłaściwszy wariant bez jałowych dyskusji i pytania wszystkich o zdanie.

8.  słuchać, co mówią pracownicy, nie lekceważyć ich sądów i decyzji.

9.  Skłaniać ludzi do maksymalnego wysiłku, ale bez przesadnych nacisków.

10.     Interesować się osobistymi problemami pracowników, na pierwszym miejscu stawiać jednak pracę

11.     Być reformowalnym, elastycznym, iść z duchem czasu.

12.     Zabiegać o szacunek podwładnych, bo szef bez autorytetu to żaden szef.

WZÓR KOBIETY BIZNESU                            

1.            Będzie dobrze zorganizowana w pracy, przygotowuje się przed każdym spotkaniem ze współpracownikami.

2.            Nie gestykuluje bez potrzeby.

3.            Nie wyobraża sobie, że musi lubić wszystkich swoich pracowników.

4.            Nie boi się zadawać pytań lub prosić o radę.

5.            Zachowuje w każdej sytuacji poczucie humoru.

6.            Zachowuje dyskrecję co do swojego życia osobistego.

7.            Stroni od flirtów i niepotrzebnej kokieterii.

8.            Zachowuje zawsze obiektywizm w ocenie innych i ich pracy.

9.            Nie stara się za wszelką cenę sprawiać  wrażenia, że jest „jedną z nich”.

10.          Zwraca uwagę na wygląd zewnętrzny.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin