skuteczny-biznesplan.pdf

(1272 KB) Pobierz
325571759 UNPDF
325571759.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
© Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Artur Jahns
rok 2009
Data: 4.01.2010
Tytuł: Skuteczny biznesplan – fragment utworu
Autor: Artur Jahns
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz-Podleś
Redakcja: Magda Wasilewska, Sylwia Fortuna
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie po-
noszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
325571759.002.png
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA . ...........................................................2
1. CZYM JEST BIZNESPLAN? . ....................................3
1.2. Biznesplan czy skuteczny biznesplan? . ..............................4
1.3. Bezpieczeństwo pomysłu . ...................................................7
1.4. Wskazówki do rozdziału . ....................................................8
2. SKUTECZNY BIZNESPLAN . .................................10
2.1. Stylistyka i wygląd dokumentu . ........................................10
2.2. Merytoryczny biznesplan . ................................................12
3.1. Streszczenie biznesplanu . .................................................16
3.2. Usługa, produkt . ...............................................................17
3.3. Kadra kierownicza . ...........................................................21
3.4. Otoczenie bliższe i dalsze . ................................................25
3.5. Plan marketingowy . .........................................................35
3.7.1. Skuteczny harmonogram realizacji, skuteczny
biznesplan . .............................................................................45
3.7.3. Wskazówki do rozdziału . ..............................................47
3.8. Plan finansowy . ................................................................48
3.8.1. Źródła finansowania . ....................................................49
3.8.2. Prognoza przychodów ze sprzedaży . ............................49
3.8.3. Rachunek zysków i strat . .............................................50
3.8.4. Rachunek przepływów pieniężnych . ............................53
3.8.5. Bilans . ...........................................................................55
3.8.6.Wskaźniki finansowe . ...................................................57
3.9. Załączniki . ........................................................................60
4. UZUPEŁNIENIE . ..................................................72
4.1. Załączniki . .........................................................................72
73
) . .....74
4.1.5. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
pośrednia (PL) . .......................................................................75
4.1.6. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
pośrednia (EN) . ......................................................................77
4.1.7. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
bezpośrednia (PL) . .................................................................78
4.1.8. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda
bezpośrednia (EN) . ................................................................79
4.1.9. Bilans — Aktywa (PL) . ..................................................81
4.1.10. Bilans — Aktywa (EN) . ...............................................82
4.1.11. Bilans — Pasywa (PL) . .................................................84
4.1.12. Bilans — Pasywa (EN) . ................................................85
4.2. Bibliografia . .....................................................................86
SKUTECZNY BIZNESPLAN — darmowy fragment — kliknij po więcej
Artur Jahns
1. Czym jest biznesplan
biznesplan?
1.1. Biznesplan to podstawa udanego
przedsięwzięcia
Adam Smith, wielka postać w historii ekonomii, liberał opo-
wiadający się za wolnym rynkiem i własnością prywatną,
mówi, że przedsiębiorca produkujący określone dobra nie robi
tego ze swoich prostych altruistycznych pobudek, lecz z czystej
egoistycznej chęci zysku. Co jest ważne, w swoim dążeniu do
zysku zaspokaja on nierzadko niezbędne potrzeby innych ludzi
poprzez dostarczanie im produkowanych przez siebie dóbr.
Mówi się, że 90% przedsiębiorstw, które startują bez bizne-
splanu, mniej więcej po roku działalności upada. Można więc
5
1. Czym jest
325571759.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin