SEQUENT_1_3_PL.pdf

(9085 KB) Pobierz
SEQUENT_1_3_PL
CZAKRAM
Opis dla instalatorów - 1/1
Typy instalacji - 2/3
Opis programowania - 3/3
Jacek Okoñski
39317783.013.png 39317783.014.png 39317783.015.png
CZAKRAM
SPIS TREŒCI
INFORMACJE PRZYDATNE
1. PREZENTACJA
2. DLACZEGO SEQUENT?
3. INFORMACJE NA TEMAT SYSTEMU SEQUENT
3.1 BUDOWA
3.2 ZASADY DZIA£ANIA
3.3 PRZE£¥CZANIE
3.3.1 Dzia³anie na benzynê
3.3.2 Dzia³anie na gaz
3.3.3 WskaŸnik paliwa: jazda na GPL
3.3.4 WskaŸnik paliwa: jazda na metan
4. SZCZEGÓ£OWY OPIS KOMPONENTÓW
4.1 REDUKTOR GENIUS SEQUENT (WERSJA GPL)
4.2 REDUKTOR GENIUS.M SEQUENT (WERSJA na metan)
4.3 CZUJNIK TEMPERATURY
4.4 FILTR „FJ1”
4.5 KOLEKTOR GAZU WTRYSKOWEGO „RAIL”
4.6 WTRYSKIWACZE
4.6.1 Wtryskiwacz KEIHIN
4.6.2 Wtryskiwacz BRC
4.7 CZUJNIK CIŒNIENIA GAZU I CIŒNIENIA ABSOLUTNEGO KOLEKTORA (MAP)
4.8 CENTRALKA „FLY SF”
4.9 PRZE£¥CZNIK ZE WSKANIKIEM POZIOMU PALIWA
4.10 CZUJNIK POZIOMU
4.11 EMULACJA WTRYSKIWACZY
4.12 OKABLOWANIE
4.13 ELEKTROZAWÓR GPL „ET98”
4.14 ELEKTROZAWÓR METANU ODCINAJ¥CY DOP£YW PALIWA „VM A3/E”
5. MONTA¯ CZÊŒCI MECHANICZNYCH
5.2 FILTR FAZY LOTNEJ „FJ1”
5.3 ZESPÓ£ KOLEKTORA GAZU WTRYSKOWEGO I WTRYSKIWACZY
5.3.1 Monta¿ wtryskiwaczy Keihin do kolektora gazu
5.3.2 Monta¿ wtryskiwaczy BRC do kolektora gazu
5.3.3 monta¿ kolektora gazu z wtryskiwaczami do samochodu
5.4 CZUJNIK CIŒNIENIA (P1-MAP, P1-MAP TURBO)
5.5 PRZEWODY (WʯE)
2
39317783.016.png 39317783.001.png 39317783.002.png
CZAKRAM
5.6 DYSZE
5.7 CENTRALKA
5.8 PRZE£¥CZNIK
5.9 OKABLOWANIE
5.10 TYPOLOGIA MONTA¯U
6. PO£¥CZENIA ELEKTRYCZNE
6.1 SYSTEMY WCZEŒNIEJSZE UWAGI I RÓ¯NICE
6.1.1 POD£¥CZENIE ELEKTROZAWORÓW
6.1.2 Z£¥CZE 56 STYKOWE
6.1.3 GENIUS SEQUENT I CZUJNIK TEMPERATURY GAZU
6.2 OPIS G£ÓWNEGO OKABLOWANIA
6.2.1 ZASILANIE I MASA AKUMULATORA
6.2.2 BEZPIECZNIKI I PRZEKANIK
6.2.3 PRZE£¥CZNIK
6.2.4 WTYCZKA DIAGNOSTYCZNA
6.2.5 CZUJNIK POZIOMU PALIWA
6.2.6 ELEKTROZAWORY
6.2.7 CZUJNIK TEMPERATURY GAZU
6.2.8 CZUJNIK CIŒNIENIA KOLEKTORA GAZU WTRYSKOWEGO RAIL „P1” I
CZU JNIK CIŒNIENIA ABSOLUTNEGO MAP
6.2.9 WTRYSKIWACZE GAZOWE
6.2.11 SYGNA£ TPS
6.2.12 SYGNA£ +12 PO KLUCZYKU
6.2.13 W£¥CZONY ZAP£ON
6.2.14 10 STYKOWE Z£¥CZE OKABLOWANIA WTRYSKIWACZ BENZYNOWYCH
6.2.14 A BIEGUNOWOή WTRYSKIWACZY
6.2.14 B MODULATOR LD
6.2.15 10 STYKOWE Z£¥CZE OKABLOWANIA DODATKOWEGO
6.2.15.A SYGNA£ PO£O¯ENIA WA£U KORBOWEGO
6.2.15.B SYGNA£Y PRZYSPIESZENIA ZAP£ONU
6.2.15.C SYGNA£ TEMPERATURY WODY SILNIKA
6.2.15.D SYGNA£ TEMPERATURY GAZU
6.2.15.E SYGNA£ SONDY LAMBDA
6.3 OPIS OKABLOWANIA DO SILNIKÓW 5,6 i 8 cylindrowych
6.3.1 MASA AKUMULATORA
6.3.2 ZASILANIE
6.3.3 CZUJNIK CIŒNIENIA KOLEKTORA GAZU WTRYSKOWEGO RAIL „P1” I CZUJ-
NIK CIŒNIENIA ABSOLUTNEGO MAP
6.3.4 WTRYSKIWACZE GAZOWE
6.3.5 SONDA LAMBDA
6.3.6 10 STYKOWE Z£¥CZE OKABLOWANIA WTRYSKIWACZY
7. GLOSARIUSZ TERMINÓW I SKRÓTÓW U¯YWANYCH NINIEJSZYM W PODRÊCZNIKU
3
39317783.003.png 39317783.004.png 39317783.005.png
CZAKRAM
INFORMACJE
PRZYDATNE
samochodowych opracowano
zestawy dedykowane ze
specjalnymi uchwytami do
mocowania, a niekiedy
specjalny prze³¹cznik dedy-
kowany dla danego typu
samochodu. Kit podstawowy i
standardowy dobiera siê
zgodnie z zaleceniami
instrukcji.
Zaleca siê zapoznanie z
innymi publikacjami BRC na temat
systemu SEQUENT (2/3 I 3/3).
Typologia monta¿u.
Obejmuje ogólne schematy
elektryczne i monta¿owe z jakimi
mo¿e siê spotkaæ instalator.
Zale¿¹ one od iloœci cylindrów, ich
rozmieszczenia oraz mocy silnika.
Stanowi¹ cenne Ÿród³o informacji
w przypadku zak³adania instalacji
gazowej do samochodu bez
zestawu dedykowanego.
Podrêcznik do programu.
Jest niezbêdnym przewodnikiem
wszystkich tych, którzy pragn¹
nauczyæ siê korzystaæ z systemu
SEQUENT za pomoc¹ peceta.
Zawiera miêdzy innymi informacje
na temat tworzenia map,
programowania centralki,
diagnostyki, konfigurowania
funkcjonalnych parametrów
systemu. Opisuje dzia³anie
zainstalowanego w komputerze
programu SEQUENT, który
prowadzi u¿ytkownika krok po
kroku po poszczególnych jego
funkcjach.
Common Rail modu³ dla gazu
Specjalistyczne instrukcje.
S¹ to instrukcje mechaniczne oraz
schematy elektryczne konkretnych
samochodów opracowanych w
siedzibie BRC. Zawieraj¹
szczegó³owe informacje zarówno
o po³¹czeniach elektrycznych, jak i
o rozmieszczeniu poszczególnych
komponentów mechanicznych.
4
39317783.006.png 39317783.007.png 39317783.008.png 39317783.009.png
CZAKRAM
1. PREZENTACJA
klasy wtryskiwaczy;
autodiagnostyka wejϾ/ wyjϾ
centralki;
zabezpieczeniem przed
zwarciem wejϾ/ wyjϾ
centralki;
komunikacj¹ na linii K i CAN
bus.
Wyj¹tkowoœæ systemu
SEQUENT nie ogranicza siê
tylko do wy¿ej wymienionej
charakterystyki. Radykalnej
zmianie uleg³y równie¿
niektóre konwencje, do których
byliœmy przyzwyczajeni,
szcze-gólnie te dotycz¹ce
instalacji elektrycznej. Dlatego
konie-cznie zalecamy
wszystkim (nawet prawdziwym
ekspertom ds. monta¿u
instalacji gazo-wych) uwa¿nie
zapoznaæ siê z podrêcznikiem
monta¿u oraz ze
specjalistycznymi instru-kcjami
monta¿u ka¿dego samochodu.
Przygotowano nastêpuj¹ce
rodzaje zestawów:
- zestawy do samochodów ju¿
opracowanych w BRC, bêd¹ce
w normalnej w sprzeda¿y,
udostêpnione na stronie
internetowej www.brc.it tj.
zestaw podstawowy, zestaw
standardowy i zestaw
dedykowany.
- zestawy do samochodów
jeszcze NIE opracowanych w
BRC. Monta¿ysta mo¿e zam-
ontowaæ instalacjê gazow¹
wykorzystuj¹c zestaw podsta-
wowy i zestaw standardowy. W
tym przypadku musi jednak
pamiêtaæ o zakupieniu dwupo-
zycyjnego prze³¹cznika do
zabudowy oraz zamontowaæ
poszczególne komponenty
zestawu w przedziale silnika
zgodnie z ogólnymi normami
monta¿u i zaleceniami
niniejszego podrêcznika, musi
równie¿ samodzielnie przygo-
towaæ odpowiednie uchwyty do
mocowania.
Szanowny Monta¿ysto, gratuluj¹c
dokonanego wyboru,równoczeœnie
pragniemy zwróciæ Twoj¹ uwagê,
na niektóre aspekty dotycz¹ce
wtrysku sekwencyjnego fazy lotnej
GPL oraz metanu w fazie lotnej.
System wtrysku gazu SEQUENT
jest najbardziej rozwiniêtym
systemem, powsta³ym w wyniku
wieloletniego doœwiadczenia oraz
nieustannych badañ i poszukiwañ
prowadzonych przez BRC w
dziedzinie wtrysku fazy lotnej.
System jest przeznaczony do
samochodów z wielopunktowym
sekwencyjnym uk³adem wtrysku
benzyny. Dziêki doskona³ej inte-
gracji system SEQUENT zapewnia
uzyskanie wiêkszych osi¹gów, przy
czym jest ³atwy w monta¿u.
Centralka z bardzo rozbudowanymi
funkcjami, w wiêkszoœci przypa-
dków, pozwala unikn¹æ montowa-
nia „k³opotliwych”, zajmuj¹cych
miejsce, lecz niezbêdnych urz¹-
dzeñ, takich jak Modular, Modulator
Zap³onu, Adaptator Routa Fonica,
Memory, itp.
System SEQUENT z punktu
widzenia pe³nionych funkcji i
uzyskiwanych osi¹gów ca³kowicie
spe³nia wszystkie wymogi stawiane
systemom z wtryskiem paliwa BRC,
zatem charakteryzuje siê minimal-
n¹ utrat¹ mocy, brakiem mieszal-
nika, reduktorem - odparowy-
waczem o zmniejszonych gabary-
tach, ca³kowitym wyeliminowaniem
cofania p³omienia zwrotnego w
kolektorze tzw. „strza³ów”.
Charakteryzuje siê ponadto bardzo
wa¿nymi nowymi elementami,
takimi jak:
zasilaniem wtryskowym typu
sekwencyjnego, w wyniku
zastosowania elektro-wtrysku do
ka¿dego cylindra;
bardzo precyzyjnym dozowaniem
Zestaw podstawowy GPL sk³ada
siê z:
*1 centralki FLY SF, bez kartografii
*1 kompletu okablowania
*1 zwoju rurki miedzianej 6 lub 8
*1reduktora ciœnienia GENIUS
SEQUENT GPL z termistorowym
czujnikiem temperatury gazu
*1 filtru” FJ1”
*1 czujnika ciœnienia P1 MAP lub P1
MAP Turbo
* przewodu wodnego 16x23
*1 elektrozaworu GPL „ET98”
*1 woreczka ze œrubami, nakrêtkami i
ró¿nymi z³¹czkami.
Zestaw podstawowy do metanu
sk³ada siê z:
*1 centralki FLY SF, bez kartografii
*1 kompletu okablowania
*1 zwoju stalowej rurki
*1 reduktora GENIUS SEQUENT
Metan z termistorowym czujnikiem
temperatury gazu
*1 filtru „FJ1”
*1 czujnika ciœnienia P1 MAP Metan
* przewodu wodnego 8x15
* 1 zaworu odcinaj¹cego dop³yw
paliwa VM A3/E „WP
*1 woreczka ze œrubami, nakrê-tkami i
ró¿nymi z³¹czkami.
Zestaw standartowy GPL sk³ada
siê z:
od 4 do 6 wtryskiwaczy (w zale¿noœci
od iloœci cylindrów silnika) z
odpowiednimi dyszami kolektora
gazu wtryskowego (Rail) z drobnymi
komponentami przewodu gazowego
10 x 17.
Przewodu gazowego 4 x 10 do
wtryskiwaczy przewodu gazowego 4
x 10 do z³¹czek ciœnieniowych
woreczek zawieraj¹cy: dyszê
wtryskow¹ kolektora, nylonowe
rozga³êzienie, zestaw nakrêtek,
opasek i uchwytów do przewodów
Gazowych 4 x 10 i 10 x 17, opaski
zaciskow do z³¹czy ciœnieniowych,
korek M8 x 1 do ewentualnego
zatkania kolektora gazu wtrysko-
wego RAIL.
5
39317783.010.png 39317783.011.png 39317783.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin