Wzór oceny opisowej dla rodziców
Wzór oceny opisowej dla rodzicówNazwisko i imię...........................................................kl. .........EDUKACJA POLONISTYCZNAMówienie:- Wypowiada się:zdaniami złożonymi,prostymi zdaniami,pojedynczymi słowami- Zasób słownictwa:bogaty,na poziomie wieku,ubogi- Tworzy wypowiedzi:zrozumiałe i poprawne gramatycznie,mało zrozumiałe- Aktywność na zajęciach:wysoka,średnia,słabaSłuchanie:- Słucha poleceń i czytanych tekstów:uważnie,raczej uważnie,nie zawsze uważnie,słaba koncentracja uwagiCzytanie:- Technika czytania:czyta zdaniami,wyrazami,dłuższe i trudniejsze wyrazy sylabizuje lub głoskuje- Popełnia błędy:opuszcza litery,wyrazy,przestawia litery,zniekształca głoski,zmienia końcówki wyrazów,przekręca wyrazy- Tempo czytania:szybkie,średnie,wolne- Czyta z podziałem na role:samodzielnie,z pomocą nauczyciela- Czytanie ze zrozumieniem:rozumie samodzielnie czytany tekst,rozumie go częściowo, ma trudności ze zrozumieniem tekstu - Czyta:z właściwą intonacją,nie zawsze zwraca uwagę na znaki interpunkcyjne,nie zwraca uwagi na znaki interpunkcyjnePisanie:- Pisze:starannie,czytelnie,nie zawsze starannie,średnio starannie,niestarannie- Przepisywanie:poprawnie odwzorowuje tekst,popełnia nieliczne(liczne) błędy- Popełnia błędy:ortograficzne,opuszcza litery,sylaby,wyrazy,znaki interpunkcyjne,przestawia litery,opuszcza "ogonki" - Z pamięci pisze:bezbłędnie,popełnia nieliczne błędy,popełnia dużo błędów- Tempo pisania:szybkie,średnie,wolneInne wiadomości i umiejętności polonistyczne:- Wyróżnia zdania,wyrazy,sylaby,głoski:poprawnie,czasem popełnia błędy,nie wyróżnia- Dzieli wyrazy na sylaby:poprawnie,myli się,nie dzieli- Rozpoznaje samogłoski i spółgłoski:poprawnie,myli,nie rozpoznaje- Układa wyrazy i zdania z rozsypanek:poprawnie,popełnia pomyłki,nie potrafi- Rozpoznaje(nie rozpoznaje) zdania oznajmujące,pytające,rozkazujące- Rozpoznaje rzeczowniki i czasowniki:bezbłędnie,popełnia błędy,nie rozpoznaje- Kolejność liter w alfabecie:zna,myli,nie znaEDUKACJA SPOŁECZNO - PRZYRODNICZA- Posiada wiedzę o otaczającym środowisku:rozległą,ogólną,wycinkową- Zdobyte wiadomości i umiejętności:potrafi(nie zawsze potrafi) wykorzystać w praktyceEDUKACJA MATEMATYCZNA- Dodaje i odejmuje w zakresie 20:biegle,czasem(często)popełnia błędy,słabo- Liczy:pamięciowo,na konkretach,sposobem mieszanym- Porównuje liczby:prawidłowo,myli znaki,nie potrafi- Rozwiązuje proste zadania tekstowe:samodzielnie,czasem oczekuje pomocy- Rozpoznaje figury geometryczne:bardzo dobrze,nie zawsze poprawnie- Układanie zadań tekstowych do działania lub ilustracji:radzi sobie doskonale,czasem ma trudności,nie potrafiEDUKACJA PLASTYCZNO - TECHNICZNA- Sprawność manualna rozwinięta:bardzo dobrze,dobrze,słabo- Prace wykonuje:starannie,średnio starannie,niestarannie- Prace:bogate w szczegóły,schematyczne,ubogie w szczegóły,z zastosowaniem pełnej gamy barw,ubogie kolorystycznieEDUKACJA MUZYCZNO - RUCHOWA- Śpiewa grupowo:chętnie,nie zawsze chętnie,niechętnie- Wartości rytmiczne nut:rozpoznaje,popełnia błędy,nie rozpoznaje- Sprawność ruchowa:bardzo dobra,dobra,słaba- Ćwiczenia wykonuje:precyzyjnie,średnio dokładnie,niedbale- Zaangażowanie w zajęcia ruchowe:bardzo dobre,dobre,słabeROZWÓJ SPOŁECZNO - EMOCJONALNY- Przestrzega norm obowiązujących w szkole i w klasie:tak,nie zawsze,nie- Wykazuje się aktywnością w różnych sytuacjach:często,czasami,wcale- Dba o porządek na swoim miejscu pracy:tak,nie zawsze,nie- Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny na przerwach:tak,nie zawsze,nie- Systematycznie przygotowuje się do zajęć:tak,nie zawsze,nie- Tempo pracy na zajęciach:bardzo dobre,dobre,wolne- ..............................................................................JĘZYK ANGIELSKI:.............................................................. WYCHOWAWCA .......................
masssage