skuteczny_email.pdf

(162 KB) Pobierz
D:\marcin\01_www\sare_01_curves1.cdr
102809074.003.png
Poczta e-mail sta³a siê dziœ podstawowym narzêdziem codziennej komunikacji.
W Polsce z Internetu korzysta ju¿ ponad 9 milionów osób - dla wiêkszoœci z nich adres
e-mail jest tak samo wa¿ny w identyfikacji, jak numer telefonu komórkowego.
Marketerzy zyskali dziêki niej doskona³y sposób na kontakt z obecnymi i potencjalnymi
klientami oraz budowanie ich lojalnoœci. Pomagaj¹c wykorzystaæ potencja³ e-mail
marketingu t³umaczymy, dlaczego warto prowadziæ takie dzia³ania i jak robiæ to
skutecznie.
Raz zbudowana baza adresowa pozostaje w Twoich rêkach na zawsze. Dziêki niej mo¿esz
dotrzeæ z informacj¹ bezpoœrednio do osób, które same wyrazi³y chêæ jej otrzymywania.
Taki przekaz jest du¿o efektywniejszy ni¿ inne formy komunikacji. Rozbudowa samej bazy
pozwala trafiaæ do coraz wiêkszej grupy odbiorców. W ten sposób obni¿asz koszty dzia³añ
reklamowych i informacyjnych.
·
Do Twojej bazy trafiaj¹ tylko odbiorcy realnie zainteresowani konkretnymi
informacjami - dziêki temu skutecznoœæ prowadzonych wysy³ek jest bardzo wysoka
·
Stworzon¹ bazê mo¿esz wykorzystywaæ w ró¿nego rodzaju dzia³aniach
·
Zyskujesz mo¿liwoœæ szybkiego kontaktu z adresatami w dowolnej chwili
·
mo¿liwoœæ dostosowania treœci i formy do odpowiedniej grupy docelowej (np. wed³ug
wieku, p³ci czy zainteresowañ)
·
Przekaz bezpoœredni przyci¹ga du¿o wiêksz¹ uwagê ni¿ informacje w mediach
·
Obni¿asz koszty - porównaj je z innymi formami dotarcia
·
Masz mo¿liwoœæ analizowania efektów swoich dzia³añ - mo¿esz obserwowaæ
ogólne
·
Budujesz lojalnoœæ Klientów i dobry wizerunek marki
promocyjnych
Twoi odbiorcy doceniaj¹ fakt, ¿e ka¿dego z nich traktujesz indywidualnie - masz
tradycyjnych
tendencje lub œledziæ, jak poszczególni adresaci odbieraj¹ Twoje informacje
102809074.004.png
·
Umieœciæ okno do subskrypcji na
stronie www.
Skorzystaj z okienka
typu pop-up - jest nawet
oœmiokrotnie skuteczniejsze
·
Jeœli nie mo¿esz wykorzystaæ pop-up'a, zaprojektuj stronê tak, by okno znalaz³o siê
w lewym górnym rogu jego skutecznoœæ te¿ bêdzie wysoka
·
Jeœli mo¿esz, umieœæ okna subskrypcyjne na kilku ró¿nych stronach (np. korporacyjnej
i produktowej)
·
Na stronie umieœæ wyraŸn¹ informacjê, co ciekawego odbiorca znajdzie w Twoim
newsletterze
·
Przygotuj kampaniê reklamow¹ (bannerow¹ lub mailingow¹) zachêcaj¹c¹ do dopisania
swojego adresu do bazy - zobaczysz, jej koszt siê zwróci, gdy taniej dotrzesz do nowej
grupy ludzi
·
ProwadŸ konkursy, badania ankietowe, programy lojalnoœciowe i rejestruj klientów,
zbieraj¹c tak¿e adresy e-mail (nawet jeœli ankiety s¹ tylko w formie papierowej)
·
Dla u¿ytkowników zarejestrowanych w Twojej bazie stosuj promocje, konkursy
i obni¿ki, aby czuli, ¿e subskrypcja przynosi im wymierne korzyœci. Bêd¹ polecali j¹
innym!
·
Odbiorcy czêsto przesy³aj¹ newslettery dalej, dlatego w wiadomoœci umieszczaj link
umo¿liwiaj¹cy dopisanie siê do subskrypcji, dziêki czemu nowi czytelnicy tak¿e bêd¹
mogli dodaæ swój adres do Twojej listy
2
102809074.005.png
Jeœli korespondencja ma odnieœæ zamierzony skutek, nale¿y zadbaæ, by by³a ona ciekawa
graficznie i merytorycznie. Na zainteresowanie odbiorcy wiadomoœci¹ mamy
w pierwszej chwili tylko parê sekund. W tym czasie podejmie on decyzjê o przeczytaniu lub
usuniêciu naszego maila.
·
Temat to pierwsze s³owa, z którymi zetknie siê
odbiorca. Postaraj siê, aby by³ intryguj¹cy i
obiecuj¹cy. To on zdecyduje o tym, czy mail w ogóle
zostanie otwarty
·
Wysy³aj mailingi zawsze z tego samego adresu –
odbiorcy mog¹ dziêki temu sortowaæ wiadomoœci
·
Wysy³aj wiadomoœci w formacie HTML – s¹ du¿o
atrakcyjniejsze i maj¹ wiêksz¹ skutecznoœæ
·
Pisz krótko, stosuj¹c leady. Poni¿ej umieœæ klawisz
„wiêcej” linkuj¹cy do ca³ego tekstu
·
Wysy³aj¹c mailing reklamowy, skup siê na
najwa¿niejszych i wyj¹tkowych ofertach (nie wiêcej
jak czterech). Umieœæ wówczas zdjêcia promowanych
produktów
·
Staraj siê, aby informacje podawane by³y w sta³ych blokach tematycznych -
u¿ytkownicy przyzwyczajaj¹ siê do uk³adu informacji i póŸniej ³atwiej je odnajduj¹
·
Pozwól w ³atwy sposób zrezygnowaæ z mailingu – daje to poczucie kontroli nad
informacjami, jakie odbiorcy otrzymuj¹, dziêki czemu rzadziej z nich rezygnuj¹
·
W stopce maila umieœæ swoje dane kontaktowe i informacjê, jak wszed³eœ w
posiadanie danego adresu e-mail
·
Waga newslettera nie powinna przekraczaæ 100 KB – odbiorca nie bêdzie czeka³
wówczas d³ugo na jego wyœwietlenie
·
Gwarancj¹ prawid³owego odczytania wiadomoœci we wszystkich programach
odbiorczych jest szerokoœæ maila nie przekraczaj¹ca 500-600 pikseli
·
Grafiki umieszczone w mailu, które bêd¹ pobierane z serwera, zwiêkszaj¹
prawdopodobieñstwo ich poprawnego wyœwietlenia
102809074.006.png 102809074.001.png
Sukces komunikacji uzale¿niony jest od jej regularnoœci. Zdaniem odbiorców dwa tygodnie
to optymalny okres, jaki powinien dzieliæ Twoje wysy³ki. Zale¿y to jednak równie¿ od typu
newslettera i przesy³anych treœci.
·
Wysy³aj informacje tylko wtedy, kiedy masz coœ do zakomunikowania
·
Wysy³aj mailingi odsy³aj¹ce na Twoj¹ stronê internetow¹, jak tylko pojawi siê tam coœ
nowego. To najlepszy sposób by zainteresowaæ ni¹ internautów. Oczywiœcie pamiêtaj
o umieszczeniu w mailu odpowiedniego linku, a najlepiej podlinkuj ca³¹ wiadomoœæ
·
Codzienne newslettery informacyjne i elektroniczne wydania dzienników
odbiorcy znaleŸli je w skrzynce tu¿ po
wysy³aj
poprzedniego dnia wieczorem lub w nocy, tak aby
jej otwarciu
·
Pozosta³e mailingi powinny dotrzeæ do odbiorcy miêdzy wtorkiem a czwartkiem
w godzinach 10-14
·
Unikaj wysy³ania mailingów w weekend. W poniedzia³ek rano skrzynki odbiorcze pe³ne
s¹ innych maili i Twoja wiadomoœæ mo¿e zgin¹æ w ich nat³oku
·
Nie wysy³aj wiadomoœci rzadziej ni¿ raz w miesi¹cu. Odbiorcy bêd¹ mieli wra¿enie, ¿e
w Twojej firmie nie dzieje siê nic ciekawego, o czym mo¿na by³oby powiedzieæ
Warto wykorzystywaæ e-mail marketing nawet w najprostszy sposób. Jeœli jednak
weŸmiesz pod uwagê nasze rady, masz szansê stworzyæ jeden z najwa¿niejszych kana³ów
komunikacji biznesowej. E-mail marketing jest skuteczny! Wykorzystaj jego potencja³.
4
102809074.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin