WIECZNY DOM LUDZKOŚCI
Dlaczego Bóg stworzył człowieka na ziemi, skoro zaplanował, żeby żył w niebie?
Biblia nigdzie nie wskazuje, że Bóg zaplanował, aby cała ludzkość żyła w niebie. Biblia pokazuje, że pierwszy człowiek został stworzony, aby zamieszkać na ziemi i panować nad nią (1 Moj. 26-28; Ps. 8:5-9; Żyd. 2:6-8). "Ziemia na wieki stoi"; Bóg "ugruntował ziemię na słupach jej, tak, że się nie poruszy na wieki wieczne"; "Niebiosa są niebiosa Pańskie; ale ziemię dał synom ludzkim" - nie wydzierżawił jedynie na kilka lat (Kaz. Sal. 1:4; Ps. 104:5; 115:16).Bóg stworzył anioły do życia w niebie, ale człowieka stworzył "z ziemi ziemskiego", przystosował go do ziemskich warunków i dał mu ziemię na jego wieczne mieszkanie (1 Kor. 15:47). Szatan przywłaszczył sobie panowanie nad tym światem, poprzez oszukanie Ewy w wyrafinowany sposób (2 Kor. 4:4; 11:3), oraz przez nią dosięgnął Adama i doprowadził go do grzechu i śmierci. "Adam nie był zwiedziony" - on zgrzeszył świadomie (1 Tym. 2:14). To dlatego przez Adama "grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć; tak też na wszystkich ludzi śmierć przyszła, ponieważ wszyscy zgrzeszyli" (Rzym. 5:12,18,19; 1 Kor. 15:22). Prawdziwa zapłata za grzechZapłatą za grzech jest śmierć, ustanie życia (Rzym. 6:23). Adam i rodzaj ludzki, który znajdował się w jego biodrach, kiedy zgrzeszył, musieliby przez śmierć przerwać swoje istnienie na wieczność, gdyby nie to, że Bóg w Swojej wielkiej litości tak "umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny" (Jana 3:14-17). Jezus opuścił chwałę, którą miał u Boga, zanim powstał świat, i stał się ciałem - istotą ludzką (Jana 17:5; 1:14). Nie przyjął natury anielskiej, lecz naturę nasienia Abrahamowego - istoty ludzkiej (Żyd. 2:16). Tak jak jedno doskonałe ludzkie życie, Adama, zostało utracone w Edenie, tak trzeba było jednego doskonałego życia, czyli Jezusa, aby na korzyść Adama zadośćuczynić Boskiej sprawiedliwości jako okup, odpowiednia cena (2 Kor. 5:21; 1 Jana 3:5). To "człowiek Chrystus Jezus, Który dał samego siebie na okup [w j. greckim: antilutron, odpowiednia cena] za wszystkich" (1 Tym. 2:5,6). Jako człowiek, Jezus nie miał swoich własnych dzieci, gdyż czytamy w Piśmie Świętym: "... jego rodzaj któż wypowie. Albowiem wycięty jest z ziemi żyjących". On "wylał na śmierć duszę swoją" (Izaj. 53:8,12). On "wydany jest [na śmierć - jako zapłatę za grzech] dla grzechów naszych, a wstał z martwych dla usprawiedliwienia naszego" (Rzym. 4:25; Żyd. 9:28; 1 Piotra 3:18). Jeżeli zapłatą za grzech jest życie wieczne w mękach, to znaczy, że wszyscy musimy ponieść taką karę, ponieważ Jezus nigdy nie zapłacił Sprawiedliwości takiej ceny dla naszego odkupienia. Utracone będzie odzyskane"Przyszedł bowiem Syn człowieczy, aby zbawił to, co było zginęło" (Mat. 18:11; Łuk. 19:10). Co zginęło? Adam utracił zarówno dla siebie, jak i dla swojego rodzaju doskonałe ludzkie życie w doskonałych ziemskich warunkach - dokładnie to, co Jezus przyszedł odnaleĽć i odzyskać dla ludzkości. On dokona tego podczas Wieku Tysiąclecia dla pełnych dobrej woli i posłusznych spośród ludzkości - w czasie "naprawienia wszystkich rzeczy", podczas Swojego Drugiego Przyjścia (Dz. Ap. 3:19-21). "Bo tak mówi Pan, który stworzył niebiosa (ten Bóg, który utworzył ziemię, i uczynił ją! Który ją utwierdził, nie na próżno stworzył ją, na mieszkanie utworzył ją)" (Izaj. 45:18). "Pokorni odziedziczą ziemię"; "sprawiedliwi odziedziczą ziemię, i będą w niej mieszkali na wieki"; ale "złośnicy będą wykorzenieni"; "po małej chwili alić nie masz niezbożnika"; "lecz przestępcy pospołu poginą, a niezbożnicy na ostatek wykorzenieni będą" (Ps. 37:9-11,20,22,29,34,38). O tym "wiecznym karaniu" (w gr. - odcięciu na wieczność) nasz Pan mówi w Mat. 25:46 i jest ono symbolizowane w w. 41 przez "ogień" - określenie użyte do zobrazowania zupełnego zniszczenia, a nie męczarni, ponieważ Bóg powiedział, że "wszystkich niepobożnych wytraci"; "aż się staną jakoby ich nie było" (Ps. 145:20; Abd. 16). "Jezioro ognia" nie jest miejscem, gdzie żyje się w mękach; jest to "druga śmierć", bezwzględne, całkowite i wieczne unicestwienie, a "piekło" (stan nieświadomości podczas snu pierwszej śmierci) będzie wrzucone w to jezioro, kiedy wszyscy umarli zostaną wzbudzeni i "wyjdą" (Jana 5:28,29; Obj. 20:12, 14,15; 21:8). WyjątekKościół Wieku Ewangelii, składający się z Nowych Stworzeń spłodzonych do Boskiej natury, miał obiecane zbawienie do wiecznego życia w niebie, przy Panu, i towarzyszenie Jemu w błogosławieniu wszystkich rodzin ziemi (Jana 14:1-3; 2 Kor. 5:17; 2 Piotra 1:4). To był wyjątek w odniesieniu do ogólnego zbawienia ludzkości na "nowej ziemi", w której "sprawiedliwość mieszka" (2 Piotra 3:13; Obj. 21:1-4). Ci spośród ludzkości, którzy w restytucji będą pełni dobrej woli, posłuszeństwa, podobieństwa do owcy, będą mieli swój wieczny dom na ziemi, ale każda jednostka niechętna, nieposłuszna, podobna do kozła "będzie wygładzona z ludu" (Dz.Ap. 3:22,23).
SB '04,170; BS '04,170-171
mateuszsokol12