Biznesplan_salonu_fryzjerskiego_Afrodyta.doc

(464 KB) Pobierz

BIZNES PLAN

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     Opracowały:

                                                                                               Izabela ................

Ewa .....................

 

 

 

 

Białystok 9.06.2009

 

Streszczenie projektu

 

Przedmiotem analizy niniejszego biznes planu jest branża usług fryzjerskich. Głównym celem pracy jest przeprowadzenie analizy tego sektora, która pomoże ocenić czy inwestycja okaże się opłacalna i rentowna. Na rozpoczęcie działalności planowana jest inwestycja w wysokości około 55 tys. zł finansowana zarówno ze środków unijnych jak i własnych wspólników, których zwrot przewidywany jest po roku czasu. Rynek usług fryzjerskich charakteryzuje się dużą konkurencją wewnątrz branży, lecz intensywna kampania reklamowa, badanie potrzeb klientów oraz ich zaspokajanie pozwoli na wykształtowanie odpowiedniej jakości usług oraz wyrobienie renomy salonu. W ciągu najbliższych lat salon będzie wzbogacał się o innowacyjne usługi i urządzenia, nowych pracowników oraz będzie  rozszerzał swoją działalność o usługi kosmetyczne, co pozwoli osiągnąć przewagę konkurencyjna w tej branży. Salon również będzie posiadał odpowiednią kadrę zarządzającą, która dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu stworzy odpowiednią atmosferę pracy, a także zadba o odpowiedni poziom efektywności działalności.

Na początku projektu została przedstawiona ogólna charakterystyka firmy i branży. Następnie  znajduje się zakres inwestycji i źródła jej finansowania, w którym zostały przedstawione koszty rozpoczęcia działalności oraz sposoby pozyskiwania funduszy. Potem został przedstawiony szczegółowy plan sprzedaży i marketingu, który zawiera analizę oferowanych usług, klientów oraz potencjalnych konkurentów w danej branży, a także strategię marketingową obejmującą cenę, promocje i dystrybucję oferowanych produktów. W następnej części projektu znajduje się plan zarządzania i działania obejmujący główne zagadnienia związane z zarządzaniem firmą, a także harmonogram działań. Na koniec został sporządzony szczegółowy plan finansowy przedsiębiorstwa, w którym zostały zawarte informacje na temat nakładów inwestycyjnych i ich źródeł finansowania, aktualnych i prognozowanych danych finansowych sporządzonych w postaci rachunku zysków i strat, zestawienia przepływów pieniężnych, bilansu, określenia punktu rentowności, a także analizy wskaźnikowej oraz oceny efektywności. W konkluzji znajduje się podsumowanie oraz ocena ryzyka planowanego przedsięwzięcia.

Spis treści

 

1.      Firma i branża

a.      Historia i obecna sytuacja firmy

b.      Wizja, misja i cele do osiągnięcia

c.      Charakterystyka branży

d.      Analiza strategiczna SWOT

 

2.      Inwestycja

a.      Zakres inwestycji

b.      Źródło finansowania

 

3.      Plan sprzedaży i marketingu

a.      Oferowany produkt lub usługa

b.      Analiza rynku

c.      Strategia marketingowa

-         Cena

-         Promocja

-         Dystrybucja

 

4.      Plan zarządzania i działania

a.      Działalność produkcyjna lub usługowa

b.      Zarządzanie firmą

c.      Harmonogram działań

 

5.      Plan finansowy

a.      Nakłady inwestycyjne i źródła finansowania

b.      Aktualne dane finansowe

c.      Prognozy finansowe

-         Rachunek zysków i strat

-         Przepływy pieniężne - cash flow

-         Bilans

-         Punkt rentowności (BEP)

-         Analiza wskaźnikowa

-         Ocena efektywności

 

6.      Podsumowanie i ocena ryzyka przedsięwzięcia

 

 

 

 

 

 

1.    Firma i branża

 

a.      Historia i obecna sytuacja firmy

 

Zamierzeniem naszym jest stworzenie nowoczesnego salonu fryzjerskiego o nazwie Afrodyta, który będzie świadczył kompleksowe usługi fryzjerskie, takie jak: strzyżenie, modelowanie, farbowanie, pasemka, baleyage, trwała, przedłużanie włosów oraz doradztwo i sprzedaż kosmetyków do włosów. Założycielami i właścicielami spółki będą Izabela Stefańska i Ewa Wieremiejuk. Firma będzie mieściła się na ulicy Malmeda 5 w Białymstoku, tel.7890987.

Formą prawną naszego przedsiębiorstwa będzie spółka cywilna.

Głównym celem salonu będzie wypracowanie zysku i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad innymi zakładami fryzjerskimi poprzez pozyskanie nowych klientów oraz ich utrzymanie dzięki spełnianiu oczekiwań nawet najbardziej wymagających klientów.

Kapitał na rozpoczęcie działalności wyniesie 70 tys. w głównej mierze będzie pochodził ze źródeł zewnętrznych, który zostanie zwrócony gdy firma zacznie przynosić zyski i osiągnie stabilną sytuację na rynku.

Nasza firma będzie korzystać z usług księgowych świadczonych przez biuro E.N. Sznurkowska Sp. z o.o., które znajduje się w Białystoku przy ul. Hetmańska 40, tel. 085 6519745.

 

 

b.      Wizja, misja i cele do osiągnięcia

 

Wizja

Wizją salonu fryzjerskiego Afrodyta jest oferowanie najwyższej jakości usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów po preferencyjnych cenach. Firma w głównej mierze stawia na wykwalifikowany personel, odpowiednie podejście do klientów, przyjazną atmosferę, estetyczną aranżację wnętrza oraz dogodną lokalizację w centrum miasta co pozwala na utrzymanie stałych klientów oraz przewagi konkurencyjnej w danej branży. Oferta salonu będzie systematycznie wzbogacana o najnowsze trendy mody.

 

 

Misja

Misją salonu fryzjerskiego Afrodyta jest kompleksowe świadczenie wysokiej jakości usług fryzjerskich damskich i męskich. Salon Afrodyta pracuje tylko na profesjonalnych środkach fryzjerskich takich firm jak L’oreal, Goldwell, Wella, Kadus dbając zarówno o swój wizerunek jak i swoich klientów.

 

Cele strategiczne:

ü     Dążenie do osiągania jak najlepszego wyniku finansowego firmy w ciągu najbliższych 5 lat

ü     Wprowadzenie systemów motywacyjnych, na podstawie wyników osiąganych przez pracowników w 2009-2012.

ü     Modernizacja lokalu 2011-2014.

 

Cele taktyczne:

ü     Dbanie o odpowiednie warunki pracy, zapewnienie rozwoju pracowników oraz uporządkowany system organizacji pracy w ciągu 1,5 roku

ü     Systematyczne kontrolowanie sytuacji finansowej firmy oraz dbanie o utrzymanie płynności finansowej w ciągu 1,5roku

ü     Stwarzanie sprzyjających warunków do kreatywności pracowników oraz otwartości ich na nowe wyzwania w ciągu1,5 roku

ü     Rozwój firmy w dziedzinie obsługi klienta w ciągu 1,5roku

 

Cele operacyjne:

ü     Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników w dziedzinie obsługi w ciągu roku

ü     Zapewnienie klimatyzacji w salonie w ciągu roku

ü     Zapewnienie klientom dobrej jakości obsługi, dużego asortymentu usług, łatwości kontaktu bezpośredniego i telefonicznego w ciągu roku

ü     Stworzenie strony internetowej salonu w ciągu roku

ü     Przeprowadzenie intensywnej kampanii reklamowej przy wejściu firmy na rynek w ciągu roku

ü     Zapewnienie środków finansowych na bieżącą działalność i rozwój firmy w ciągu pół roku

 

c.      Charakterystyka branży

 

W branży fryzjerskiej w Białymstoku działa około 604 salonów. Największymi dla nas konkurentami są takie salony jak: Kameleon, Onoszko Katarzyna Zakład Fryzjerski, Viva Studio Gabriel, Kudłaty Raj, które znajdują się w pobliżu naszego lokalu, a także inne Ellafryz, Jean Louis, DEHAG, które odznaczają się dużą popularnością.

Poprzez dużą konkurencję świadczonych usług fryzjerskich na terenie Białegostoku trudno się utrzymać na rynku. Głównymi przyczynami bankructwa są m.in.: brak wykwalifikowanej kadry, trudności w finansowaniu w okresie mniejszego popytu, trudności w pozyskaniu klientów.

Na początku swojej działalności salon fryzjerski Afrodyta będzie świadczył standardowe usługi np. strzyżenie, modelowanie, czesanie, farbowanie. Wraz z biegiem czasu będzie rozwijał swój asortyment o bardziej innowacyjne i wyszukane usługi takie jak przedłużanie włosów, indywidualne dobieranie fryzur, badanie struktury włosa oraz dobieranie i sprzedaż odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji włosów, co pozwoli na osiągnięcie mocniejszej pozycji konkurencyjnej. W dalszej przyszłości wraz ze swoim rozwojem firma będzie mogła otworzyć nowe placówki co pozwoli na zwiększenie udziału w rynku.

 

 

d.      Analiza strategiczna SWOT

 

Silne strony firmy:

1) Wykształcenie właścicieli związane z zarządzaniem firmą

2) Atrakcyjna lokalizacja - centrum

3) Dobre połączenie komunikacyjne

4) Atrakcyjne, konkurencyjne ceny

5) Liczne promocje

6) Kontakty z dealerami wiodących firm fryzjerskich

7) Profesjonalna obsługa

8) Indywidualne podejście do każdego klienta

9) Doradztwo w dziedzinie usług fryzjerskich i doborze produktów pielęgnacyjnych

10) Profesjonalne i nowoczesne wyposażenie salonu

11) Estetyczna i przytulna aranżacja wnętrza

12) Intensywna działalność reklamowa

13) Organizowanie szkoleń pracowniczych w celu podniesienia jakości świadczonych usług

 

Słabe strony firmy:

1) Brak dostępu do niskoprocentowych kredytów,

2) Konieczność zatrudnienia profesjonalnej obsługi, co znacznie podwyższy koszty      rozwoju działalności,

3) Duże koszty związane z uruchomieniem działalności.

4) Konieczność pozyskiwania i utrzymania klientów

5) Wysoki czynsz za lokal

6) Brak doświadczenia w prowadzeniu tej działalności

7) Trudności w utrzymaniu płynności finansowej

 

Szanse otoczenia rynkowego:

1) Duże zapotrzebowanie na usługi fryzjerskie wysokiej jakości

2) Przejęcie części klienteli od droższych konkurentów

3) Przejęcie części klienteli zakładów z uboższą ofertą

4) Nawiązywanie współpracy z nowymi dostawcami profesjonalnych kosmetyków fryzjerskich w celu rozszerzenia asortymentu.

 

 

 

Zagrożenia otoczenia rynkowego:

1) Trudności w znalezieniu wykwalifikowanych pracowników

2) Duża konkurencja w danej branży

3) Silna lojalność konsumentów

4) Nadmierna fluktuacja kadr w branży

5) Możliwość poszerzenia oferty przez zakłady konkurencyjne

6) Możliwość zmian w przepisach prawnych np. wprowadzenie kas fiskalnych

 

Pozycja strategiczna firmy:

Salon fryzjerski Afrodyta mimo dużej konkurencji na rynku oraz wysokich kosztów wejścia na rynek ma duże szanse na powodzenie, ponieważ istnieje wysokie zapotrzebowanie na dobrej jakości usługi fryzjerskie, które zyskują coraz większe zainteresowanie.

 

2.    Inwestycja

 

a.                  Zakres inwestycji

 

Na początek działalności planujemy zainwestować w nowo otwierany salon fryzjerski „Afrodyta” około 33 000zł, który zamierzamy otworzyć w ciągu pół roku. Inwestycja ta polegałaby na przeznaczeniu środków pieniężnych zarówno na wynajęcie lokalu, jak i potrzebnego wyposażenia wraz  z wszystkimi kosmetykami na rozruch biznesu. Posiadając środki pieniężne będziemy mogli zakupić środki trwałe oraz obrotowe takie jak:
• meble tworzące stanowiska pracy 10 000 zł 
• suszarki ręczne (2szt.) 1 000 zł
• suszarki stojące (2 szt.) 4 000 zł
• fotele fryzjerskie (2 szt.) 6 000 zł
• stanowisko do mycia głowy 3 000 zł
• lustra 4 000 zł
• kasa fiskalna 3 500 zł 
• wyposażenie pomocnicze 1000 zł

• kosmetyki do włosów 1500 zł

 

Razem: 34 000 zł

 

Dzięki tak dużemu zamówieniu oraz deklaracji zapłaty gotówką, kierownictwo hurtowni „Fryzela” przyzna naszej firmie rabat w wysokości 3%, czyli wyniesie to nas:
34 000 zł – 1020 zł = 32 980zł

Zaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby w Białymstoku: Fryzela, Polfryz oraz za pośrednictwem regionalnych  przedstawicieli handlowych w produkty takich firm jak: Kadus, L’oreal, Wella, Goldwell.



* Hurtownia Fryzela ul. Młynowa 21, 15-404 Białystok
   

   Tel. 085 744 48 22, 085 745 56 20
           

   fryzela@grupa.polwell.pl

 

* "Pol-Fryz" Sprzedaż Artykułów Fryzjersko-Kosmetycznych,

    15-424 Białystok, Lipowa 19 /21



* Kadus - ul. Kościuszki 27, 85-079 Bydgoszcz
           

     tel. 52 325 20 02, fax. 52 325 20 03
              Regionalny opiekun marki Kadus – Tomasz Mieleszkiewicz

              tel. 691-487-506,  

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin