Astra F - Wahacz przedni, wymiana tulei.pdf

(4314 KB) Pobierz
427533677 UNPDF
Wahacz przedni, wymiana tulei [F]
Poniżej przedstawiam sposób wymiany tulei wahacza przedniego.
1. Dlaczego....?
Ano, jak to bywa na polskich drogach, zawieszenie ulega z czasem zużyciu. W moim przypadku objawiało
się to dość potężnym stukaniem na wszelkich nierównościach, aby w fazie końcowej przybrać formę
"walenia" wahacza o sanki.
Wniosek - uszkodzona tylna tuleja przedniego wahacza.
A jako deser, zerwany łącznik stabilizatora:
427533677.002.png
2.Ile...?
Moje umiejetności, pozwoliły mi na wymianę tulei w czasie 2h na stronę. Zapewne można to zrobić
znacznie szybciej, ale że czasu miałem pod dostatkiem, to po co się spieszyć?
3. $$$...?
Mimo iż uszkodzeniu uległa jedna tuleja, zdecydowałem się na wymianę wszystkich.
tuleja tylna (febi) - 16,80 zł. x 2 = 33,60 zł.
tuleja przednia (febi) - 10,80 zł. x 2 = 21,60 zł.
metalowe tulejki tulei tylnej (ładnie brzmi) - 1,40 zł. x 4 szt. = 5,60 zł.
końcówka drążka stabilizatora - 20 zł.
Pozwolę sobie pominąć pewne aspekty jak - w którą stronę się odkręca lub dokręca śrubę itp.
Z racji iż posiadam garaż z kanałem, usunięcie usterki jest mniej kłopotliwe, a i satysfakcja duża, że $$$
zostały w portfelu, a naprawa Asi wykonana została we własnym zakresie.
Zatem do dzieła.
1. Wjeżdżamy na kanał.
2. Wrzucamy bieg + zaciągamy hamulec ręczny.
3. Ściągamy kołpak (tak, tak, jeżdżę na stalufelgach i mam kołpaczki).
4. Luzujemy śruby mocujące koło.
5. Podnosimy autko lewarkiem, odkręcamy śruby do końca i zrzucamy koło.
6. Z racji, iż autko będzie poddawane szarpaniu itp. zastosowałem lewarek "klockowy" wraz z
podłożeniem kostek pod tylne koła.
427533677.003.png
Auto spoczywało w 99% na klocku - lewarek pozostał jako asekuracja.
7. Teraz najprzyjemniejsze....odkręcanie śrubek. Najpierw luzujemy kolumnę McPhersona (klucz 13).
Pamiętać, aby nie odkręcić śrub, lecz tylko je poluzować!!!
427533677.004.png
8. Wchodzimy pod autko i robimy tak:
Śruby "1" i "2" luzujemy (klucz 16) , nakrętki "3" odkręcamy całkowicie (klucz 13), śruby sworznia "4"
odkręcamy całkowicie. W moim przypadku były to klucze 15 (od góry) i 17 (od dołu).
427533677.005.png
9. Wysuwamy kolumnę z wahacza.
10. Odkręcamy do końca śruby "1" i "2" i naszym oczom ukaże się taki widok
427533677.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin