rachunek pamięciowy.doc
(
12 KB
)
Pobierz
RACHUNEK PAMIĘCIOWY w KLJ - III
Nauczanie matematyki:
kształtuje i rozwija umysł -> poszarza horyzonty myślowe
wdraża do myślenia kucznego -> wyrabia w uczniach wartościowe cechy: -inicjatywę -samodzielność -krytycyzm
systematyczność
dokładność pracy
wytrwałość w pokonywaniu trudności
-
umiejętność zwięzłego formułowania i wyrażania myśli -> tworzy racjonalne metody organizacji własnej fjra:y^
Walory ksztalcąco-poznawcze i wychowawcze przedmiotu na poziomie nauczania początkowego muszą być starannie wykorzystane przez nauczyciela, który jest organizatorem i kierownikiem procesu nauczania i uczenia się, a jedricx2eśnie pełni obowiązki wychowawcy klasy.
{Zmodernizo\variyprogram nauczaniapoczntkmego matematyki Program nauczania początkowego klasy I-Ul., W-wal983, WSI'PA akcentuje owefunkcja nauczyciela wychowawcy w celach ksztdcerda i wychowania)
Zgodnie /założeniami programu, nauczanie matematyki powinno
-> wdrażać uczniów do rzetelnej i sumiennej pracy wfesnej
-> współdaałania w zespole
przyczyniać się do kształtowania i rozwijania pożądanych postaw i cech ogólnie akceptowanych, a w szczególności krytycznego stosunku do własnej pracy, starariności, pokonywania trudności i wyTrwałości.
-> Jednym z wyników, które są wymagane od uczniów- kl. I - HI po zrealizowaniu treści programowych matematyki jest umięjetaość wykonywania w pamięci prostych obliczań.
-> Aby kształcenie owych urniejętności było skuteczne, proces dydaktyczny musi być latrakcyjniony iwzbogacony, różnorodnością ćwiczeń mobilizujących do pracy i dających satysfakcję z jej wyników. - sprzyja temu dobra organizacja
rachunku pamięciowego
H> który wdraża do umiejętności sprawnych obliczeń pamięciowych różnymi sposobami, a jednocześnie nie jest bezmyślnym wykonywaniem szereg „słupków", których obliczenia racjonalnie stosowane maję również walory kształcąco-wychowawcze.
-> Rachunek pamięciowy w nauczaniu początkowym matematyki zajmuje bardzo ważne miejsce.
W programie nauczania początkowego czytamy:
„ Trzon programu stanowią zagadnienia arytmetyczne, które powinny być
opanowane przez uczniów tak. by stanowiły wiedzę trwale i operatywna "
Cele rachunku wynikające ściśle z zadań w zakresie kształcenia matematycznego
Plik z chomika:
listopadowy-chomik
Inne pliki z tego folderu:
Przyczyny trudnosci w uczeniau sie matmy.doc
(55 KB)
Stosunki_przestrzenne_i_ulamek zwykly.doc
(81 KB)
Taksonomia celów nauczania matematyki w klasach niższych Zabawy i gry dydaktyczne i ich wartość w edukacji matematycznej uczniów klas młodszych..doc
(46 KB)
srodki dydaktyczne i ich rola w kształtowaniu pojęc matematycznych. opisz 3 środki które będa kształtowały różne cechy w edukacji matematycznej.doc
(126 KB)
Rozwijanie uzdolnień matematycznych w klasach początkowych - referat cz II.doc
(76 KB)
Inne foldery tego chomika:
analiza rysunku dziecka
diagnoza i terapia pedagogiczna
dzienniki praktyk
edukacja plastyczna z metodyką
edukacja przyrodnicza
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin