KOREKCJA RÓŻNYCH WAD POSTAWY Z WYKORZYSTANIEM SPRZĘTU KOREKCYJNO – REHABILITACYJNEGO W OBWODZIE STACYJNYM.doc

(43 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA KLASY 3 (I etap)

 

PLAN METODYCZNY LEKCJI GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA KLASY 3 (I etap)

 

 

 

 

Zadanie główne:

 

KOREKCJA RÓŻNYCH WAD POSTAWY Z WYKORZYSTANIEM SPRZĘTU KOREKCYJNO – REHABILITACYJNEGO W OBWODZIE STACYJNYM

 

Zadania szczegółowe:

 

Sprawność motoryczna:

·         Wzmacnianie mm. rozciągniętych,

·         Rozciąganie mm. przykurczonych,

·         Zwiększanie ruchomości stawów,

·         Doskonalenie ćwiczeń na przyrządach.

 

Umiejętności:

·         Poprawność wykonywania ćwiczeń z zastosowaniem przyrządów,

·         Prawidłowe dozowanie przerw między seriami.

 

Wiadomości:

·         Znajomość ćwiczeń wykonywanych na poszczególnych przyrządach,

·         Znajomość techniki wykonywanych ćwiczeń,

·         Wiedza na temat zasad bezpieczeństwa.

 

Usamodzielnianie:

·         Dbanie o zachowanie bezpieczeństwa,

·         Angażowanie w przygotowanie stacji,

·         Proponowanie ćwiczeń odpowiednich do przyrządów.

 

 

Miejsce: salka gimnastyczna

 

Klasa: 3

 

Liczba ćwiczących: 10

 

Czas: 45 min.

 

Przybory, przyrządy

 

 

 

Opracowanie: mgr Katarzyna Figat

 

 

Tok lekcji

 

 

Opis ćwiczenia

 

 

Czas

 

 

Uwagi

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA

 

Czynności porządkowe   

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

Ćwiczenie oddechowe

·         Zbiórka w siadzie klęcznym .

·         Podanie zadania lekcji, objaśnienie i pokaz ćwiczeń na poszczególnych stacjach.

·         Podkreślenie zalet posiadania sprzętu specjalistycznego, wywołanie pozytywnego nastawienia do ćwiczeń.

·         ,,Berek - tunel” każde dziecko dotknięte przez berka przyjmuje pozycję wysokiego podporu przodem

      (w przysiadzie podpartym podnosi  

      biodra w górę prostując NN), czyli   

      buduje tunel, wtedy inne dziecko nie 

      będące berkiem może go uwolnić 

      przechodząc pod tunelem.

·         Klęk podparty – wdech, powolny siad na pięty z naciśnięciem plecami w dół – wydech.

 

5 min.

 

 

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

 

 

 

1 min.

Kontrola poprawności

 

 

 

 

 

Nadzór nad bezpieczeństwem

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA     A

 

Przygotowanie organizmu do ćwiczeń

 

·         W pozycji stojącej bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan.

·         Pozycja j. w. krążenia RR na przemian: w przód, w tył.

·         Pozycja j.w. krążenia bioder ze zmianą kierunku.

·         Podskoki rozkroczne ,,pajacyki”.

·         Skłony w przód z pogłębianiem.

 

3 min.

 

Ustawienie w rozsypce

 

Pokaz ćwiczeń.

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA      B

 

Stacja I

 

 

 

Stacja II

 

 

 

 

 

 

Stacja III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stacja IV

 

 

 

 

 

Stacja V

 

 

 

 

 

 

Stacja VI

 

 

 

 

 

 

Stacja VII

 

 

 

 

 

 

Stacja VIII

 

 

 

 

 

 

Stacja  IX

 

 

 

 

 

 

Stacja  X

·         Klęk podparty na materacu, RR skierowane do wewnątrz, wdech obniżenie klatki piersiowej przez ugięcie łokci – wydech.

·         Siady z wyciągnięciem w górę na ławeczce zaczepionej o drabinkę.

      Dziecko leży tyłem na ławeczce, stopy  

      ma zaczepione o szczebel, pod                            

     kolanami podpórka, RR proste za głową –    wykonuje siady wyciągając w górę RR,  

      głowę i plecy.

·         Ściskanie ,,motylka” w siadzie skrzyżnym lub klęcznym.

      Dziecko w pozycji skorygowanej  

      siedzącej trzyma nad głową w/w  

      przyrząd do ćwiczeń, RR są ugięte pod  

      kątem 90 st., łokcie znajdują się na

     wysokości ramion i są skierowane w

      bok. Ćwiczenie polega na ściskaniu  

     trzymanego ,,motylka” bez zmiany

     położenia RR.

·         Ćwiczenia równoważne na ,,ufo – jeżu”.

·         Dziecko stojąc na ruchomym dysku pokrytym gumowymi kolcami stara się wykonywać różne ćwiczenia, np.: przesuwanie stóp, przysiady.

·         Rozciąganie przykurczy w stawach barkowych.

·         Dziecko leży tyłem na ławeczce, pod łopatkami znajduje się poduszka, NN ugięte, kolana przy brzuchu, RR z lekkim obciążeniem wyprostowane są przenoszone w tył i w bok.

·         Ćwiczenie RR i mięśni ściągających łopatki.

·         Dziecko leży przodem na ławeczce, RR proste trzymają za uchwyty, NN złączone, czoło nisko – podciąganie całego ciała w przód poprzez uginanie łokci.

·         Zwis czynny na drążku rehabilitacyjnym.

·         Dziecko wykonuje zwis tyłem na drążku zawieszonym na drabince, RR na szerokość ramion, kolana ugięte na wysokości brzucha, wytrzymanie, np. do10.

·         Wysuwanie ,,kółka” w przód z siadu klęcznego.

·         Dziecko w siadzie na kocyku, kółko trzymane oburącz blisko kolan wdech – wysunięcie kółka w przód z pochyleniem tułowia i naciśnięciem klatki piersiowej w dół – wydech.

·         Ćwiczenie mięśni brzucha.

·         Dziecko leży na plecach na materacu, RR z laseczką wyprostowane za głową, NN ugięte, wdech – wznos równoczesny RR i głowy w przód oraz NN w górę pod kątem 45 st. nad podłogę, wydech.

·         ,,Wahadełka”.

·         Dziecko w zwisie przodem na nakładce na drabinkę wykonuje delikatne wahania w prawo i w lewo.

3 min.

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

3 min.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin