test_slabo_widzacy_diagnoza_na_wejsciu.doc

(87 KB) Pobierz

____________________________

nazwa szkoły

____________________________

kod ucznia/uczennicy – numer pesel

____________________________

klasa

 

Płeć (zaznaczyć krzyżykiem):

a)      chłopiec

b)     dziewczynka

 

Test oceniający umiejętności z matematyki, przyrody                            

i informatyki dla uczniów klas IV, V i VI szkoły podstawowej

(Test przeznaczony dla dzieci słabo widzących – diagnoza na wejściu)

 

 

DROGI UCZNIU!

 

Test i polecenia czytaj zawsze dokładnie, powoli i ze zrozumieniem. Pamiętaj, zanim udzielisz odpowiedzi przeczytaj zadanie jeszcze raz.

Życzymy przyjemnej pracy i jak najwięcej poprawnych odpowiedzi!

INSTRUKCJA:

1. Wybierz jedną poprawną odpowiedź i postaw krzyżyk na odpowiedniej literze.

   np.

A

B

C

D

 

2. Jeśli się pomylisz, błędną odpowiedź zamaluj i zaznacz prawidłową.

 

   np.

 

B

C

D

 

3. Pomyłki w zadaniach otwartych  przekreślaj!

 

 

Czas pracy 45 minut.

Park miejski

 

              Namiastką lasu w środku miasta są parki. Najbardziej typowymi roślinami są tutaj drzewa. Najczęstszymi drzewami w parkach są: klony, dęby i topole.

              Poza drzewami w parkach miejskich sadzi się wiele różnego rodzaju krzewów. Najbardziej znane krzewy parkowe to tawuła, bez i forsycja.

              W parkach miejskich żyje wiele zwierząt. Najczęściej spotykane ptaki               w parku to: wróble, szpaki, kawki i dzięcioły. Dzięcioła nazywamy „lekarzem drzew, bo oczyszcza je z owadów – szkodników.

Częste przebywanie w parku sprzyja pozbyciu się zmęczenia psychicznego i fizycznego. O wartości wypoczynkowej parku decyduje                      w dużym stopniu liczba drzew. Drzewa chronią przed hałasem, spalinami                       i wyziewami z kominów, zwiększają ilość tlenu i wilgoci w powietrzu, a także wydzielają wonne olejki.

              Przy wejściu często jest plan parku, na którym możemy znaleźć informacje o ciekawych obiektach: altanach, pomnikach czy interesujących okazach przyrodniczych.

 

(na podstawie podręcznika „Przyroda dla klasy czwartej” M. Marko-Worłowska, F. Szlajfer)

 

1. Przeczytaj tekst Park miejski wybierz i zaznacz właściwą odpowiedź.

 

Najczęściej spotykane ptaki w parku to:

 

A.   gołąb, jaskółka, sokół;

B.    wróbel, szpak, kawka, dzięcioł;

C.    gawron, wróbel, sikorka;

D.   kanarek, papuga, gęś.

 

2. Odpowiedz na podstawie przeczytanego tekstu.

 

W jaki sposób na samopoczucie ludzi wpływa częste przebywanie w parku?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3. Plan parku zawiera informacje o:

 

A.   rozkładzie jazdy autobusów miejskich;

B.    prognozie pogody;

C.    programie telewizyjnym;

D.   ciekawych obiektach na terenie parku;

 

4. Badania wykazały, że w minionym roku mieszkańcy pewnego miasta spędzali w parku średnio 9 godzin miesięcznie. Oblicz i zapisz, ile wynosi:

 

A.   ½ z 9 godzin_________________________________________________

B.    ⅓ z 9 godzin_________________________________________________

 

5. Podczas wakacji Kamila prowadziła obserwacje przyrody w parku miejskim. Przez tydzień zapisywała w tabeli, ile czasu spędza w parku.

 

Odpowiedz na pytanie i zaznacz odpowiedź:

W którym dniu tygodnia Kamila najkrócej przebywała w parku?

 

Dzień

Czas spędzony w parku

Poniedziałek

1 godz. i 10 min.

Wtorek

1/6 godz.

Środa

1 godz.

Czwartek

godz.

Piątek

1 godz. i 15 min.

Sobota

45 min.

Niedziela

2 godz.

 

A.   we wtorek

B.    we czwartek

C.    w piątek

D.   w sobotę

6. Korzystając z tabeli zaznacz właściwą odpowiedź:

 

Dzień

Czas spędzony w parku

Poniedziałek

1 godz. i 10 min.

Wtorek

1/6 godz.

Środa

1 godz.

Czwartek

godz.

Piątek

1 godz. i 15 min.

Sobota

45 min.

Niedziela

2 godz.

 

Ile czasu w tygodniu Kamila spędziła w parku?

             

A.   6 godz. 5 min.

B.    6 godz. 40 min.

C.    5 godz. 35 min.

D.   5 godz. 45 min.

 

7. Na podstawie tabeli uzupełnij diagram słupkowy pokazujący, ile godzin dziennie Kamila spędziła w parku. Zaznacz w dowolny sposób.

 

 

Czas (w godzinach)

 

 

 

2godz.

 

 

 

 

 

1godz.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin