„Lubimy owoce i warzywa”
Obszar edukacyjny
POZNAWANIE I ROZUMIENIE SIEBIE I ŚWIATA
„Bogacenie słownictwa dzieci w kontaktach z przyrodą”, str. 15/3.
„Przyzwyczajanie do swobodnego wyrażania swoich spostrzeżeń, myśli, przeżyć”, str. 15/4.1).
„Ćw. oddechowe zwiększające pojemność płuc polegające na wydychaniu powietrza nosem i jego powolnym wydychaniu”, str. 15/4.3).
„Ćw. artykulacyjne wzmacniające mięśnie narządów mowy”, str. 16/ 4.3).
„Oglądanie kolorowych obrazków i nazywanie rysunków przedstawiających znane dzieciom przedmioty”, str. 16/5.
„Rozumienie i posługiwanie się słowami określającymi położenie przedmiotów i przestrzeni”, str. 16/6.1).
„Rozróżnianie i nazywanie spożywanych owoców i warzyw, określanie ich smaku, zapachu, koloru prostych gładkości skóry”, str. 17/8.
„Zwracanie uwagi na konieczność spożywania owoców i warzyw”, str. 18/11.
NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRZRZ DZIAŁANIE
„Zapewnienie dzieciom możliwości samodzielnego wyboru roli w zabawie oraz zabawek i materiałów umożliwiających odtwarzanie treści najbliższego środowiska społecznego wyrażania siebie”, str. 19/1.
„Słuchanie i oglądanie opowiadań n-lki …inscenizowanych za pomocą…lalek”, str. 19/1.
„Dowolna ruchowa interpretacja słuchanej muzyki”, str. 19/2.1).
„Słuchanie krótkich ilustrowanych piosenek, śpiewanych przez n-la”, str. 20/3.
„Malowanie farbami plakatowymi”,str. 21/4.
„Swobodne wyrażanie swoich spostrzeżeń i przeżyć w formach płaskich”, str. 21/4.
„Odżywianie”, str. 21/5.1).
„Korzystanie ze świeżego powietrza i słońca”, str. 21/5.2).
„Ochrona narządów zmysłowych i układu nerwowego”, str. 22/5.4).
„Przestrzeganie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo”, str. 22/6.
„Dbanie o czystość osobistą”, str. 22/ 5.3).
ODNAJDYWANIE SWOJEGO MIEJSCA W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ, WSPÓLNOCIE
„Uczenie samoobsługi…”, str. 23/1.1).
„Udział w dekorowaniu własnej sali”, str. 23/1.1).
BUDOWANIE SYSTEMU WARTOŚCI
„Wykorzystanie naturalnych sytuacji wychowawczych nacechowanych życzliwością, dobrocią, przejawami koleżeństwa”, str. 24/1.
„Wyrażanie …dezaprobaty w sytuacjach niszczenia przyrody”, str. 25/4.
v Rozmowy nt. zgromadzonych okazów w kąciku przyrody z wykorzystaniem pacynki.
v Układanie darów z sadu i ogrodu połączone ze swobodnymi wypowiedziami dzieci.
v Ćw. oddechowe „Bibułka”.
v Zab. ortofoniczna „Wiatr” .
v Rozmowa nt. ilustracji „W sadzie”.
v Zab. dydakt. „Poszukaj jabłuszka”.
v Zab. dydaktyczna „Jaki to owoc?”
v Rozwiązywanie zagadek o warzywach i owocach.
v Słuchanie opowiadania I. Salach pt. „Co lubi jeść Zosia?”.
v Nauka zab. tematycznej „Na straganie”.
v Teatrzyk kukiełkowy pt. „Warzywa na straganie” wg opowiadania n-lki..
v Zabawa taneczna z okazji Dnia Chłopca.
v Słuchanie piosenki pt. „Jabłuszko”.
v Malowanie warzyw.
v Naklejanie owoców.
v Przyzwyczajanie dzieci do umiejętnego i kulturalnego jedzenia.
v Codzienne zabawy na świeżym powietrzu.
v Wdrażanie dzieci do zgodnej i przyjemnej zabawy w ogródku przedszkolnym..
v Przyzwyczajanie dzieci do nie oddalania się od n-lki.
v Dalsza nauka zabiegów higieniczno-sanitarnych w łazience.
v Dalsze wdrażanie do samoobsługi w szatni.
v Pomoc w przygotowaniu gazetki nt. owoców i warzyw.
v Wykonanie przez dziewczynek upominków dla chłopców z okazji ich święta.
v Rozmowa nt. szanowania zieleni.
DZIECKO POTRAFI:
] nazwać większość owoców i warzyw,
] brać udział w rozmowie określającej barwę i kształt owoców i warzyw,
] oczekiwać na swoją kolej podczas wypowiadania się,
] zadbać o estetyczny wygląd kącika,
] swobodnie wyrażać myśli,
] zdmuchiwać bibułkę z dłoni nie nadymając policzków,
] dążyć do poprawnego wymawiania zgłosek „szu-szu” i wyrazu „pac”,
] przestrzegać zwartych umów,
] podać nazwę miejsca na ilustracji,
] opowiedzieć co się dzieje na ilustracji,
] określić położenie jabłka: „na, pod, za obok”,
] dokładnie gryźć owoce,
] rozpoznać jabłko, banan, śliwka po smaku,
] przezwyciężyć niechęć do smakowania owoców,
] rozwiązać proste zagadki dotyczące wyglądu owoców i warzyw,
] zgłaszać się do odpowiedzi,
] podać argumenty przemawiające za potrzebą codziennego zjadania owoców i warzyw oraz mycia ich przed spożyciem,
] posegregować towar w koszyczkach,
] wczuć się w rolę sprzedawcy lub kupca,
] oczekiwać na własną kolej,
] nazwać większość warzyw,
] określić wygląd i kolor,
] ...
gunia2409