Odczytywanie kodĂłw błędów z komputera nexia.docx

(41 KB) Pobierz

 

Odczytywanie kodów błędów z komputera

Czyli jak zaoszczędzić na tzw. "skanowaniu komputera"

Odczytać błędy i je wykasować z komputera możemy samodzielnie, potrzebny nam do tego będzie jedynie jakiś mały drucik, może być nieizolowany spinacz biurowy :)

Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika, musisz w gnieździe diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B. następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej).Kody błędów wyświetlane są następująco:
-każdy kod błędu jest wyświetlany 3 razy
-zawsze na początku wyświetlany jest kod 12 - normalka
-czas trwanie każdego błysku l.k. wynosi 0,4 sek.
-przerwa między błyskami w ustaleniu następnej cyfry kodu błędu wynosi 1,2 sek.(czyli - kod 12 wyświetlany jest w następujący sposób
- jedno mignięcie przerwa 1,2 sek. mignięcie, przerwa 0,4 sek. mignięcie).

Kody błędów ECM typu IEFI-S:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenie przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnały z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM

Kody błędów ECM typu IEFI-6:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
32 - niesprawność zaworu EGR
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM
53 - niesprawny Immobiliser

Błędy kasuje się poprzez odłączenie akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika nr 1 na conajmniej 10 sekund.

Rząd 1 : 1 0 0 1 0 1
Rząd 2 : 1 1 0 0 0 1
A B

Są to styki AB w rzędzie drugim
Styk A - przewód czarny z białym paskiem
Styk B - przewód czerwony z żółtym paskiem

Czasem kostka może być że niektórych Neskach ta kostka jest po prostu odwrócona na odwrót.

http://images33.fotosik.pl/197/59bb9d06f692b9b8.jpg 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin