RELIGIA aneks do wymagań.doc

(27 KB) Pobierz
RELIGIA

RELIGIA

 

ANEKS DO WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W ROKU SZKOLNYM 2005/2006

 

FORMY I METODY PRACY, OCENIANIE:

 

dla:

1. Uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną

 

v    stosowanie różnego rodzaju wzmocnień (pochwał, zachęta),

v    indywidualne podejscie w czasie lekcji,

v    dodatkowe wyjaśnianie treści zadań,

v    odczytywanie na głos poleceń, tekstów podczas sprawdzianów

v    aktywizacja,

v    dostosowanie wymagań, tempa pracy, liczby zadań do praktycznych moż1iwości dziecka,

v    wydłużanie czasu pisania sprawdzianów, testów,

v    ograniczanie i1ości zadań do wykonania na rzecz ich jakości,

v    tworzenie atmosfery życz1iwości i zrozumienia.

v    powierzanie uczniowi roli możliwych do spełnienia,

v    stosowame indywidualnych wymagań w zakresie podawanego nowego materiału,

 

 

 

2. Uczniów z dysleksją rozwojową

 

v    indywidualne podejście w czasie lekcji,

v    ocenianie głównie odpowiedzi ustnych,

v    dostosowanie wymagań, tempa pracy, liczby zadań do praktycznych moż1iwości dziecka,

v    wydłużanie limitu czasowego na odpowiedź ustną,

v    ograniczanie i1ości zadań do wykonania na rzecz ich jakości,

v    tworzenie atmosfery życz1iwości i zrozumienia.

v    częste powtarzanie poleceń

v    ocenianie prac pisemnych tylko pod względem treści,

v    przy wystawianiu oceny nie będzie brany pod uwagę poziom graficzny i  ortograficzny  pracy,

v    umożliwianie pisania pracy domowej na komputerze,

v    umoż1iwienie pisania pismem drukowanym w wypadku, gdy pismo jest mało czytelne,

v    głośne odczytywanie pytań na testach i sprawdzianach

v    wydłużanie czasu pracy podczas sprawdzianów, testów, samodzielnych prac pisemnych

v    częste sprawdzanie zeszytów przedmiotowych pod względem treści i estetyki a nie kaligrafii i błędów

 

 

 

3. Uczniów niedowidzących

 

 

v    sadzanie ucznia w pierwszej ławce,

v    wydłużanie czasu pracy na zadania angażujące percepcję wzrokową,

v    różnicowanie kryterium ocen do wszelkich prac pisemnych,

v    sprawdzanie wiadomości  w formie ustnej,

v    zróżnicowanie wymagań do możliwości psychoficznych,

v    indywidualne podejscie w czasie lekcji,

v    sprawdzanie zeszytu przedmiotowego pod względem treści i estetyki,

v    organizacja pomocy koleżeńskiej

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała: mgr Anna Schroeder

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin