KARTA WSTĘPNEJ DIAGNOZY UCZNIA KLASY I
......................................................................... .............................................
( imię i nazwisko ucznia) (data badania)
1. Znajomość imienia i nazwiska:
c zna imię i nazwisko, c zna tylko imię, c nie wie.
2. Znajomość swojego wieku:
c wie, c nie wie.
3. Znajomość miejsca zamieszkania:
c podaje dokładny adres, c zna miejscowość bez numeru, c nie wie gdzie mieszka.
4. Znajomość członków rodziny:
c potrafi wymienić członków rodziny, c nie potrafi.
5. Znajomość miejsca pracy rodziców:
c podaje zawód rodziców i określa rodzaj ich pracy, c podaje zawód, ale nic nie wie o ich pracy
c nie potrafi odpowiedzieć.
6. Znajomość dni tygodnia:
c wie jaki jest dzień i podaje nazwy pozostałych, c zna aktualny dzień, ale nie wymienia w kolejności pozostałych, c nie wie.
7. Znajomość pór roku:
c potrafi wymienić wszystkie pory roku i zna aktualną, c zna aktualną, ale nie potrafi wymienić pozostałych, c nie wie.
8. Znajomość owoców i warzyw:
c poprawnie klasyfikuje owoce i warzywa, c myli, c nie układa.
9. Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów na obrazkach:
c rozpoznaje i nazywa, c myli, c nie rozpoznaje i nie nazywa.
1. Umiejętność nawiązywania kontaktu:
c łatwo nawiązuje kontakty, c trudno nawiązuje kontakty, c nie nawiązuje kontaktów.
2. Samodzielność w działaniu:
c pracuje samodzielnie, c musi być kierowane, c nie potrafi poprawnie pracować mimo pomocy.
3. Tempo pracy:
c pracuje szybko i dobrze, c pracuje wolno, ale dokładnie, c pracuje szybko, ale niedokładnie,
c pracuje wolno i niedokładnie.
4. Rozumienie poleceń:
c rozumie zadania i wykonuje je, c wymaga dodatkowych wyjaśnień, c nie wykonuje zadań, mimo powtórzeń i naprowadzania.
5. Umiejętność skupienia uwagi:
c skupione przy pracy, c nie potrafi skupić się przy pracy:
6. Stosunek do badania i motywacja do osiągania pozytywnych ocen:
c stosunek pozytywny, wysoka motywacja, c stosunek obojętny, niska motywacja, c stosunek negatywny, brak motywacji.
1. Rozróżnianie znaków graficznych:
c rozróżnia bezbłędnie, c myli, c nie rozróżnia.
2. Rozpoznawanie i klasyfikacja symboli graficznych:
c potrafi, c myli, c nie potrafi.
3. Wyróżnianie braków w znakach:
c wyróżnia, c popełnia błędy, c nie wyróżnia.
4. Składanie obrazka z części:
c składa obrazki wieloczęściowe, c składa obrazki 3-4 częściowe, c nie potrafi złożyć.
5. Dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych w historyjce obrazkowej:
c układa bezbłędnie, c myli kolejność, c brak próby ułożenia.
6. Wypowiadanie się na temat obrazka, historyjki obrazkowej:
c wypowiada się zdaniami, c wylicza elementy, c nie wypowiada się.
7. Odgadywanie zagadek:
c odgaduje z łatwością, c nie zawsze odgaduje, c nie odgaduje wcale.
8. Wymowa:
c prawidłowa, c trudności z wymówieniem 2-3 głosek ( jakich .............................................................),
c wada wymowy (jaka ?..........................................................................).
9. Odwzorowywanie znaków:
c odwzorowuje bezbłędnie, c ma trudności, c nie potrafi odwzorować.
10. Odwzorowywanie szlaczków:
11. Malowanie powierzchni:
c maluje dokładnie, c czasami wychodzi za linie i maluje niezbyt dokładnie, c maluje bardzo niestarannie.
12. Odtwarzanie prostego układu rytmicznego:
c bezbłędnie odtwarza, c odtwarza po kilku powtórzeniach, c nie potrafi odtworzyć.
1. Wyróżnianie głosek w nagłosie:
c wyróżnia bezbłędnie, c popełnia błędy, c nie wyróżnia.
2. Analiza słuchowa wyrazów:
3. Rozpoznawanie liter drukowanych:
c rozpoznaje, c myli, c nie potrafi.
4. Odczytywanie prostych wyrazów:
c odczytuje biegle, c ma trudności, c nie potrafi czytać ( z powodu................................................).
5. Czytanie ze zrozumieniem:
c rozumie znaczenie słów i zdań, c popełnia błędy, c nie rozumie ( z powodu.................................).
1. Umiejętność liczenia w zakresie 10:
c przelicza prawidłowo, c myli, c nie przelicza.
2. Umiejętność posługiwania się liczebnikami:
c przyporządkowuje prawidłowo, c myli, c nie przyporządkowuje.
3. Znajomość i zastosowanie znaków matematycznych >, =, <:
c zna i prawidłowo stosuje, c zna, ale nie potrafi zastosować, c nie zna, nie stosuje.
4. Znajomość i zastosowanie znaków matematycznych +:
c zna i prawidłowo stosuje, c oblicza, ale nie układa działań, c nie wykonuje działań.
5. Znajomość i zastosowanie znaków matematycznych -:
6. Różnicowanie figur geometrycznych:
c zna i nazywa, c myli, c nie zna.
7. Orientacja przestrzenna.
c poprawnie i we wskazanym miejscu rysuje podane figury, c rysuje poprawnie, ale w innym miejscu, c źle wykonuje zadanie.
Opracowała:
Anna Gościniak
„Dorysuj brakujące części w znakach”
„Narysuj tak samo”
„Dokończ szlaczki”
Załącznik nr 4
daga1229