CELE REKLAMY
CELE EKONOMICZNE
CELE PSYCHOGRAFICZNE
Związane ze wzrostem przychodów
Związane z obniżką kosztów
Związane z przedsiębiorstwem
Związane z nabywcą
Związane z produktem
PRZYKŁAD SZCZEGÓŁOWYCH CELÓW REKLAMOWYCH:
FIRMA NOWA
· Poinformowanie potencjalnych klientów o firmie i jej ofercie
· Wprowadzanie na rynek znaku firmowego oraz sloganu reklamowego popularyzujących obecność firmy
FIRMA WPROWADZA NOWY PRODUKT LUB USŁUGĘ
· Poinformowanie klientów o nowym produkcie
· Rozpowszechnienie informacji o nowym produkcie
· Przekonanie do nowości
· Pozyskanie ludzi wcześnie akceptujących nowości
FIRMA CHCE ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ZNANEGO PRODUKTU LUB USŁUGI
· Poinformowanie klientów o nowych , korzystnych warunkach zakupu
· Przyciąganie nowych klientów
· Przyciąganie nowych pośredników
· Wzmocnienie lojalności dotychczasowych klientów
FIRMA CHCE POWSTRZYMAĆ SPADEK SPRZEDAŻY DANEGO PRODUKTU
· Wzmocnienie lojalności klientów
· Poinformowanie klientów o dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu
· Poinformowanie klientów o ewentualnych zmianach i ulepszeniach produktu lub usługi
· Powtórne zdobycie utraconych klientów
· Uzupełnienie wiedzy klientów ofercie
· Kontrakcja w stosunku do reklamy konkurencji.
Cele i etapy działalności reklamowej
Cel ogólny: podtrzymywanie świadomości istnienia produktu, zmiana postaw odbiorców, wpływanie na motywy (intencje nabywania poprzez dotarcie najniższym kosztem do jak największej rzeszy potencjalnych konsumentów z przekazem
Cele cząstkowe I stopnia podziału
Cele cząstkowe II stopnia podziału
Osiągnięcie sprawności działań reklamowych
1. przygotowanie wstępnych założeń kampanii reklamowej
2. wyznaczanie podmiotów działań reklamowych
3. przygotowanie warunków współdziałania
4. ustalenie mechanizmów koordynacji
Przeprowadzenie badań marketingowych dla potrzeb działań reklamowych
1. analiza zachowań (reakcji) konsumenta
2. analiza marki i jej pozycji na rynku
3. analiza konkurencji
4. analiza przepisów prawnych
Opracowanie założeń kreatywnych
1. określanie celu kampanii reklamowej
2. określanie adresatów reklamy
3. opracowanie koncepcji reklamy copy strategy
Opracowanie założeń medialnych
1. określenie celu użycia mediów w kampanii
2. ustalenie mieszanki media mix
Określenie strategii kreatywnej
1. ustalenie sposobu przekazywania informacji
2. określenie treści reklamy (elementów werbalnych) oraz form reklamy (elementów strony artystycznej)
3. opracowanie szczegółowej treści dla konkretnych środków reklamy
4. testowanie reklamy w formie surowej oraz zatwierdzanie kreatywnej strategii reklamowej
Opracowanie planu mediów
1. przeprowadzenie badań rynku mediów
2. określenie ilościowych i jakościowych celów komunikacyjnych
3. wybór nośników mediów
4. ustalenie techniki ukazywania reklam w mediach
5. sporządzenie harmonogramu ukazywani reklam
6. wyznaczenie budżetu użycia mediów
Wyznaczenie budżetu kampanii
Produkcja środków reklamowych
1. analiza rynku podmiotów usługowych w zakresie produkcji reklam
2. przygotowanie spotkania przedprodukcyjnego
3. uzgadnianie elementów środka reklamy pod kątem produkcji z realizatorami
4. nadzorowanie produkcji środka reklamy
5. prezentacja, testowanie i ocena środków reklamowych
Umieszczanie środków reklamy w mediach
1. negocjowanie warunków umieszczania reklamy w mediach
2. zakup przestrzeni reklamowej w mediach
3. kierowanie środków reklamy do mediów
4. emisja / ukazywanie reklam
5. monitorowanie emisji reklamy w mediach
Badanie skuteczności i efektywności kampanii w trakcie jej trwania oraz po jej zakończenia
1. badanie efektów komunikacyjnych reklamy
2. pomiar stopnia zapamiętania reklamy
3. ocena wpływu reklamy na sprzedaż
4. kompleksowa ocena rezultatów w działaniach reklamowych
- zwraca uwagę
Reklama informuje (komunikuje) - zachęca do kupna
- określa zalety
- prezentuje produkt
Reklama przechodzi przez wszystkie stany świadomości człowieka:
- świadomość
- zrozumienie
- chęć posiadania
- działanie
Reklama – (krzyk, wykrzykiwać) – przyciąga uwagę, propaguje, reklamuje. Reklama to przede wszystkim dobry pomysł i wykonanie. Jest płatną usługą informującą.
Reklama konsumencka, handlowa, przemysłowa, polityczna, finansowa, instytucjonalna, służy do kreowania dobrego wizerunku firmy.
1. Zastanów się kto może być twoim klientem i staraj się go poznać. Ustalamy do kogo ma być skierowana reklama. Określ podstawową i wszystkie potencjalne grupy osób zainteresowanych twoim wyrobem: płeć, zasoby finansowe, wiek, wykształcenie, styl życia, status społ...
agni2602