funkcje i cele reklmay.doc

(90 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


CELE REKLAMY





 

CELE EKONOMICZNE





 

 







CELE PSYCHOGRAFICZNE

 

Związane ze wzrostem przychodów

 

Związane z obniżką kosztów

 

Związane z przedsiębiorstwem

 

Związane z nabywcą

 

Związane z produktem

 

 

 

 


PRZYKŁAD SZCZEGÓŁOWYCH CELÓW REKLAMOWYCH:

 

FIRMA NOWA

·        Poinformowanie potencjalnych klientów o firmie i jej ofercie

·        Wprowadzanie na rynek znaku firmowego oraz sloganu reklamowego popularyzujących obecność firmy

FIRMA WPROWADZA NOWY PRODUKT LUB USŁUGĘ

·        Poinformowanie klientów o nowym produkcie

·        Rozpowszechnienie informacji o nowym produkcie

·        Przekonanie do nowości

·        Pozyskanie ludzi wcześnie akceptujących nowości

FIRMA CHCE ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ZNANEGO PRODUKTU LUB USŁUGI

·        Poinformowanie klientów o nowych , korzystnych warunkach zakupu

·        Przyciąganie nowych klientów

·        Przyciąganie nowych pośredników

·        Wzmocnienie lojalności dotychczasowych klientów

 

FIRMA CHCE POWSTRZYMAĆ SPADEK SPRZEDAŻY DANEGO PRODUKTU

·        Wzmocnienie lojalności klientów

·        Poinformowanie klientów o dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu

·        Poinformowanie klientów o ewentualnych zmianach i ulepszeniach produktu lub usługi

·        Powtórne zdobycie utraconych klientów

·        Uzupełnienie wiedzy klientów ofercie

·        Kontrakcja w stosunku do reklamy konkurencji.

 


Cele i etapy działalności reklamowej

 

Cel ogólny: podtrzymywanie świadomości istnienia produktu, zmiana postaw odbiorców, wpływanie na motywy (intencje nabywania poprzez dotarcie najniższym kosztem do jak największej rzeszy potencjalnych konsumentów z przekazem

 

Cele cząstkowe I stopnia podziału

 

Cele cząstkowe II stopnia podziału

Osiągnięcie sprawności działań reklamowych

1.     przygotowanie wstępnych założeń kampanii reklamowej

2.     wyznaczanie podmiotów działań reklamowych

3.     przygotowanie warunków współdziałania

4.     ustalenie mechanizmów koordynacji

 

Przeprowadzenie badań marketingowych dla potrzeb działań reklamowych

1.     analiza zachowań (reakcji) konsumenta

2.     analiza marki i jej pozycji na rynku

3.     analiza konkurencji

4.     analiza przepisów prawnych

 

Opracowanie założeń kreatywnych

1.     określanie celu kampanii reklamowej

2.     określanie adresatów reklamy

3.     opracowanie koncepcji reklamy copy strategy

 

Opracowanie założeń medialnych

1.     określenie celu użycia mediów w kampanii

2.     ustalenie mieszanki media mix

 

Określenie strategii kreatywnej

1.     ustalenie sposobu przekazywania informacji

2.     określenie treści reklamy (elementów werbalnych) oraz form reklamy (elementów strony artystycznej)

3.     opracowanie szczegółowej treści dla konkretnych środków reklamy

4.     testowanie reklamy w formie surowej oraz zatwierdzanie kreatywnej strategii reklamowej

 

Opracowanie planu mediów

1.     przeprowadzenie badań rynku  mediów

2.     określenie ilościowych i jakościowych celów komunikacyjnych

3.     wybór nośników mediów

4.     ustalenie techniki ukazywania reklam w mediach

5.     sporządzenie harmonogramu ukazywani reklam

6.     wyznaczenie budżetu użycia mediów

Wyznaczenie budżetu kampanii

 

 

Produkcja środków reklamowych

1.     analiza rynku podmiotów usługowych w zakresie produkcji reklam

2.     przygotowanie spotkania przedprodukcyjnego

3.     uzgadnianie elementów środka reklamy pod kątem produkcji z realizatorami

4.     nadzorowanie produkcji środka reklamy

5.     prezentacja, testowanie i ocena środków reklamowych

Umieszczanie środków reklamy w mediach

1.     negocjowanie warunków umieszczania reklamy w mediach

2.     zakup przestrzeni reklamowej w mediach

3.     kierowanie środków reklamy do mediów

4.     emisja / ukazywanie reklam

5.     monitorowanie emisji reklamy w mediach

Badanie skuteczności i efektywności kampanii w trakcie jej trwania oraz po jej zakończenia

1.     badanie efektów komunikacyjnych reklamy

2.     pomiar stopnia zapamiętania reklamy

3.     ocena wpływu reklamy na sprzedaż

4.     kompleksowa ocena rezultatów w działaniach reklamowych

 




                                                                                                  - zwraca uwagę

Reklama informuje (komunikuje)                            - zachęca do kupna

                                                        - określa zalety

                                                                                                  - prezentuje produkt

 

 

Reklama przechodzi przez wszystkie stany świadomości człowieka:

-                      świadomość

-                      zrozumienie

-                      chęć posiadania

-                      działanie

 

 

Reklama – (krzyk, wykrzykiwać) – przyciąga uwagę, propaguje, reklamuje. Reklama to przede wszystkim dobry pomysł i wykonanie. Jest płatną usługą informującą.

Reklama konsumencka, handlowa, przemysłowa, polityczna, finansowa, instytucjonalna, służy do kreowania dobrego wizerunku firmy.

 

 

14    
ZASAD  DOBREJ  I  SKUTECZNEJ  REKLAMY

 

1.      Zastanów się kto może być twoim klientem i staraj się go poznać. Ustalamy do kogo ma być skierowana reklama. Określ podstawową i wszystkie potencjalne grupy osób zainteresowanych twoim wyrobem: płeć, zasoby finansowe, wiek, wykształcenie, styl życia, status społ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin