Zasady Sabacca.pdf

(76 KB) Pobierz
393400442 UNPDF
1
Sabacc
AcardgameoftheStarWarsGalaxy
ZASADYGRY
Sabaccjestmieszank¡PokerazBlackJackiem.
Graprzeznaczonajestdlagraczyod2do6(najlepiejgrasi¦przy
4-osobowymstoliku).Ka»dystolikmaswojegorozdaj¡cego.
Karty
Sabaccskładasi¦z76kart.Mo»najepodzieli¢natrzygrupy:
1.Kolory -podobniejakwzwykłychkartachpik,karoitd.,tylkotu
oznaczaj¡jeprzedmioty,s¡to:
•Coins(monety)
•Flasks(manierki)
•Sabers(szable)
•Staves(klepki)
S¡tokartynumerowaneod1do11np:1coins,2coins,itd.-tak¡jak¡
maj¡warto±¢,zatylepunktóws¡liczonenp:5sabers=5punktów.
2.Karty"Rankingowane" to:
•Commander(dowódca)[liczonyza12]
•Mistress(pani)[liczonaza13]
•Master(mistrz)[liczonyza14]
•Ace(as)[liczonyza15]
Wyst¦puj¡onewczterechkolorachinazywamyjenp:
MistressofSabers(paniszabel),
CommanderofStaves(dowódcaklepek)itd.
Bezwzgl¦dunakolor,karty„rankingowane"maj¡zgóryustalonewar-
to±ci.
ZasadydoSabacc’aopracowanieitłumaczenie-
Katarzyna„ceta"Cetkowska.
393400442.004.png 393400442.005.png
 
2
3.Karty"Postaci" -jestich16wtympodwiekartyz:
•Idiot(idiota)=przyjmujezawszewarto±¢0
•JediKnight(rycerzJedi)=3
•JediMaster(mistrzJedi)=3
•Rancor(rankor)=9
•BountyHunter(łowcanagród)=9
•LordoftheSith(lordSith)=10
•Smuggler(przemytnik,b¡d¹szmugler)=10
•DarkJedi(ciemnyJedi)=-14
Jestkilkawariantówgry,dlategokarty„postaci"przyjmuj¡ró»ne
warto±ci.Jednakzastandardprzyj¦to zasadyStarejRepubliki[Old
RepublicRules] inatychzasadachb¦dziemygra¢.
Celgry
Celemgryjestzdobycieb¡d¹zbli»eniesi¦doliczby+23.Liczba23
oznaczaCzystegoSabacc’a(„PureSabacc").
Przekroczenietejliczbypowodujeodj¦ciewarto±ci23np:zdobyli±my
29punktów,odejmujemyodnichwarto±¢„czystegosabacc’a",czyli23
(29-23=6),wtymrozdaniuzdobyli±my6punktów.
Zasady
Graczeotrzymuj¡ potrzykarty .
Dobieraniekartzaczynasi¦odosobysiedz¡cejpolewejstronieroz-
daj¡cego(pozako«czeniutejrundyzaczynamyodnast¦pnej-drugiej
osobyodrozdaj¡cego).Graczepokoleideklaruj¡czychc¡dobra¢kar-
t¦,je±linietoprzechodzinakolejn¡osob¦.Popierwszejkolejce
rozdaj¡cypytaczykto±chcejeszczekart¦ije±lijesttowi¦cej
ni»jednaosoba,rozdajemywkolejno±cianalogicznejjakpoprzed-
nio(tzn.odlewej).
Porozdaniuwszystkichkart( maksymalniemo»namie¢5kartwr¦ce ),
graczedecyduj¡si¦,czychc¡co±wymieni¢;je±linietograczekład¡
odsłoni¦tewszystkiekartynastółisumuj¡swoj¡liczb¦punktów.
ZasadydoSabacc’aopracowanieitłumaczenie-
Katarzyna„ceta"Cetkowska.
393400442.006.png
 
3
Wymieni¢mo»nadodwóchkartywł¡cznie. Je±liposiadamy JediMaster ,
mo»emywymieni¢doczterechkartwł¡cznie,alemusimywcze±niejpo-
kaza¢kart¦JediMaster,pozostałymzawodnikom.[wg. zasadStarej
Republiki ].
Czylipodsumowuj¡c,graprzebiegatak:
-rozdaniepo3karty
-2razydobórkart
-1wymianakart
Kiedysi¦wygrywa
1. Maj¡cSabacc’a(mo»nagouzyska¢napar¦sposobów):
•zdobywaj¡c23punktyczylitzw."CzystySabacc"(„PureSabacc")
•zdobywaj¡cminus-23punktytzw.„Sabacc"(„FoolSabacc")
•zdobywaj¡c46punktów"PodwójnySabacc"(„DoubleSabacc")(46-
23=sabacc)
•maj¡ckombinacj¦Idiotytzn.dowoln¡dwójk¦,trójk¦ikart¦Idiot
•specjalnezasadyStaroRepublika«skie:kombinacjaJedi-je±li
maszJediMaster,JediKnightidowoln¡kart¦zSabers
Wygrywawkolejno±ci:
-czystySabacc[23P]
-kombinacjaIdioty
-kombinacjaJedi
-podwójnySabacc[46P]
-Sabacc[-23P]
Je»elikilkugraczy uzyskat¦sam¡ilo±¢punktów iwygrananiejest
jasna,otrzymuj¡onipododatkowejkarcie.Tenktoterazmanajlepszy
układkart-tenwygrywa.
KombinacjaIdiotymo»epokona¢"czystegoSabacca" ,je»elidwóchgra-
czymatakiesamekarty.
ZasadydoSabacc’aopracowanieitłumaczenie-
Katarzyna„ceta"Cetkowska.
393400442.001.png
 
4
Zasadadowolnej5:
-gdymaszwr¦kudowoln¡pi¡tk¦tomo»eonaprzyjmowa¢dowolnewarto-
±ciplusoweb¡d¹minusowe(od1do11,od{1do-11).Np.mamyDowódc¦
Szabli(12pkt),dwójk¦klepek(2pkt)ipi¡tk¦manierek(przyjmuje
warto±¢9pkt).
12+2+9=23czyli"CzystySabacc".
2. Maj¡cnajwi¦ksz¡ilo±¢punktów:
•najbli»sz¡23punktom.Jednakmaj¡cwy»sz¡warto±¢ni»23punkty
nale»yprzelicza¢odejmuj¡c.
Np:zdobyli±my29punkty.Odejmujemyodnichwarto±¢„czyste-
gosabacc’a",czyli23(29-23=6)wtymrozdaniuzdobyli±my6
punktów,coniejestnajwi¦ksz¡lokat¡.
•najbli»sz¡-23punktom.
Przegrywamygr¦,gdy
•mamypowy»ej46punktów
•mamyni»ej-23punktów(np.maj¡c-26punktów)
•jeste±myniewypłacalni,zapo»yczyli±mysi¦3razyiniemo»emy
zwróci¢pieni¦dzy(totylkowwypadkugry„Sabaccna»etony").
Sabaccjestgr¡bardzoobszern¡.Podstawowezasadynigdysi¦niezmie-
niaj¡,istniej¡jednakró»newersjegry.Najłatwiejszyiprzyjazny
turniejomjest„Sabaccna»etony"(nimte»zawszegramy).
SABACCNAETONY
Gramy 35minut .
Ka»dygraczotrzymujepo 25-30»etonów nacał¡gr¦(wzale»no±ciile
osóbgra).
Gr¦na»etonymo»napodzieli¢nakilkaetapów:
1.Wej±ciowedogry(nawej±cieka»dygraczdajezawsze1»eton,w
ka»dejrundzie).
2.Porozdaniutrzechkart.Zaczynamyodgracza,którysiedzipole-
wejstronierozdaj¡cego.Graczma3mo»liwo±ci:
ZasadydoSabacc’aopracowanieitłumaczenie-
Katarzyna„ceta"Cetkowska.
393400442.002.png
 
5
•rzuci¢»etonod1-4(dobra¢kart¦lubnie/lubpó¹niejwymieni¢
lubnie)
•nicnierzuci¢,dobra¢/wymieni¢kart¦
•spasowa¢
Wwypadkugdygracznierzucinicnastół,b¡d¹spasujekolejkaprze-
chodzinanast¦pnegogracza.Odniegozale»yterazjakab¦dziestawka
nastole.
3.Podobraniuczwartej(je±limamiejsce)
4.Podobraniupi¡tej(je±limamiejsce)
5.Powymianiekart.Powymianiekartgraczemaj¡dwiemo»liwo±ci:
niktniepodbijapuliirozdaj¡cysprawdzakartygraczylubnast¦pny
wkolejcegraczpodbijapul¦iinnigraczewchodz¡dogryb¡d¹prze-
bijaj¡.Wtensposóbmo»nalicytowa¢si¦do2razy.
6.Podnoszeniestawki(ewentualnie).
Przykładgry:
1.Obajgraczekład¡pojednym»etoniejakowej±ciedogry.
2.Dostaj¡kartyigraczApostanawiapoło»y¢2»etony(nastółmo»emy
poło»y¢od1do4»etonów).GraczBkładzie2»etonybywej±¢dogryi
chcejeszczejedn¡kart¦.
3.GraczAkładzie3»etony,graczBkładzie4»etonówiprzebijastaw-
k¦.
4.GraczAkładzie1bywej±¢dogrygraczaBichcewymieni¢kart¦.
5.PowymianiekartgraczBkładzie3»etony.
6.GraczAdecydujesi¦podnie±¢stawk¦do4»etonów,agraczBpasu-
je.GraczAzgarniacał¡pul¦.
Grajestbardziejdynamiczna,gdygraczestalepodwy»szaj¡pul¦lub
utrzymuj¡j¡nastałejwarto±ci.Nigdyniewolnopoło»y¢mniej»eto-
nów,ni»wynosiłaostatniastawkawdanejrundzie.
Nastółmo»emypoło»y¢od1do4»etonów.
Przygrzena»etony,graczemog¡wdowolnejchwili odej±¢zgry,spa-
sowa¢ (gdyzaczynabrakowa¢im»etonów,b¡d¹uznaj¡»emaj¡zbytsłabe
karty).
Wwypadkubraku»etonówgraczmo»e po»yczy¢odrozdaj¡cego .Rozda-
j¡cypo»yczamax.4»etony.Graczmusiodda¢ojeden»etonwi¦cejza
ka»d¡po»yczk¦.
Po»yczamymax.3razy,potemodpadasi¦zgry.
Osoba,któraposiada„CzystegoSabacc’a"czylirówne+23punkty,mo-
»enaka»dymetapiegry rzuci¢gonastółmówi¡c:Sabacc .Oczywi±cie
ZasadydoSabacc’aopracowanieitłumaczenie-
Katarzyna„ceta"Cetkowska.
393400442.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin