jak_prowadzic_firme.pdf

(71 KB) Pobierz
1. Carey - spis tresci.p65
Spis treœci
PRZEDMOWA ....................................................................................... 13
Larry Bossidy, emerytowany prezes
i dyrektor naczelny Honeywella i AlliedSignal
WSTÊP ................................................................................................ 18
Rozterki dyrektora: niepewnoœæ i poczucie zagro¿enia
Dennis C. Carey, Marie-Caroline von Weichs
CZÊŒÆ I
Kierowanie i przewodzenie w obliczu zmian
ROZDZIA£ PIERWSZY ............................................................................. 37
Ocena firmy okiem outsidera
Raymond V. Gilmartin, prezes i dyrektor naczelny Merck & Co.
ROZDZIA£ DRUGI .................................................................................. 51
Zmiany strategii w odradzaj¹cej siê firmie
John Dasburg, prezes i dyrektor naczelny DHL Airways, by³y prezes
i dyrektor naczelny Burger Kinga i Northwest Airlines
ROZDZIA£ TRZECI .................................................................................. 64
Czyszczenie strategii: fuzje, przejêcia, pozbywanie siê
William S. Stavropoulos, prezes i dyrektor naczelny Dow Chemical
7
ROZDZIA£ CZWARTY .............................................................................. 78
Rynkowa rzeczywistoœæ: co powinien robiæ szef,
kiedy rynki znikaj¹
C. Michael Armstrong, prezes Comcast Corporation, by³y prezes
i dyrektor naczelny AT&T i Hughes Electronics
ROZDZIA£ PI¥TY ................................................................................... 98
Walka z chaosem w Tyco: nowy naczelny
przygotowuje siê do swych drugich stu dni
Dennis C. Carey, wiceprezes Spencer Stuart US
CZÊŒÆ II
Zarz¹dzanie: zarz¹d i dyrektor naczelny
ROZDZIA£ SZÓSTY ................................................................................ 113
Zarz¹d jako szef: stosunki miêdzy
dyrektorem naczelnym i zarz¹dem
John G. Smale, by³y prezes General Motors, emerytowany prezes
i dyrektor naczelny Procter & Gamble
ROZDZIA£ SIÓDMY ............................................................................... 127
Robocze kontakty miêdzy dyrektorem
naczelnym i zarz¹dem
Kevin Sharer, prezes i dyrektor naczelny Amgenu
ROZDZIA£ ÓSMY .................................................................................. 140
Zarz¹d jako doradca
Stephen P. Kaufman, by³y prezes i dyrektor naczelny Arrow Electronics
8
ROZDZIA£ DZIEWI¥TY ............................................................................ 157
Kontrolowanie kierownictwa
Nell Minow, redaktor naczelna The Corporate Library
ROZDZIA£ DZIESI¥TY ............................................................................. 170
Reformowanie ³adu korporacyjnego
Ira M. Millstein, starszy wspólnik
w kancelarii prawnej Weil, Gotshal & Manges
ROZDZIA£ JEDENASTY ........................................................................... 182
Rola cz³onka zarz¹du z punktu
widzenia dyrektora naczelnego
Harvey Golub, by³y prezes i dyrektor naczelny American Express
CZÊŒÆ III
Perfekcja dzia³ania i trzymanie siê strategii
ROZDZIA£ DWUNASTY ........................................................................... 193
Kiedy firma musi dojrzeæ
Robert L. Nardelli, prezes i dyrektor naczelny The Home Depot
ROZDZIA£ TRZYNASTY ........................................................................... 211
Usprawnianie firmy „przekierowanej”
John Krol, emerytowany prezes i dyrektor naczelny E.I. du Pont de Nemours
ROZDZIA£ CZTERNASTY ......................................................................... 224
Jak dyrektor naczelny mierzy sukces
Josh Weston, by³y prezes i dyrektor naczelny Automatic Data Processing
9
ROZDZIA£ PIÊTNASTY ............................................................................ 235
Przewodzenie dziêki komunikacji
Lawrence A. Weinbach, prezes i dyrektor naczelny Unisysu
ROZDZIA£ SZESNASTY ........................................................................... 245
Uczyæ siê na b³êdach: kiedy
realizacja szkodzi strategii
David Fuente, by³y prezes i dyrektor naczelny Office Depot
CZÊŒÆ IV
Dyrektor naczelny i œwiat zewnêtrzny
ROZDZIA£ SIEDEMNASTY ....................................................................... 260
Z perspektywy Wall Street
Robert J. Hurst, wiceprezes Goldman Sachs Group
ROZDZIA£ OSIEMNASTY ........................................................................ 272
Zdobywanie zaufania inwestorów
Mark Begor, prezes i dyrektor naczelny General Electric Consumer
Finance – Americas, by³y szef dzia³u ³¹cznoœci z inwestorami w General Electric
ROZDZIA£ DZIEWIÊTNASTY ..................................................................... 284
Przes³anie pod kontrol¹
Christoph J. Walther, wspólnik za³o¿yciel i dyrektor naczelny CNC
(Communications & Network Consulting) AG, by³y starszy wiceprezes
i szef ³¹cznoœci œwiatowej DaimlerChryslera
ROZDZIA£ DWUDZIESTY ......................................................................... 295
Jak zyskaæ uczciwy obraz w mediach
Matthew Bishop, redaktor dzia³u biznesu w „The Economist”
10
ROZDZIA£ DWUDZIESTY PIERWSZY ......................................................... 307
Dobro przeciw dobru: dylematy etyczne w biznesie
Joseph L. Badaracco Jr., profesor etyki biznesu w Harvard Business School
PODZIÊKOWANIA .................................................................................. 318
11
Zgłoś jeśli naruszono regulamin