KRYTERIA WYMOGÓW DLA KLASY II.doc

(156 KB) Pobierz
KRYTERIA WYMOGÓW DLA KLASY II

KRYTERIA WYMOGÓW DLA KLASY II

W SYSTEMIE PUNKTOWYM

UMIEJĘTNOŚCI

PKT.

POZIOMY WYMAGAŃ

 

SŁUCHANIE

1

Nie słucha, nie potrafi powtórzyć za nauczycielem.

2

Potrafi powtórzyć za nauczycielem.

3

Rozumie ogólny sens wypowiedzi. Potrafi wyróżnić proste informacje z tekstu słuchanego. 

4

Słuchając potrafi wydobyć i zrozumieć kluczowe informacje w słuchanym tekście.

5

Uważnie słucha, rozumie pełny sens tekstu i wypełnia prawidłowo polecenia.

6

Potrafi wyciągać wnioski po wysłuchaniu wypowiedzi ustnej.

 

TECHNIKA PISANIA

UWAGA:

Pismo dziecka można ocenić wg następujących podstawowych kryteriów: czytelność (umożliwia poprawne rozpoznanie danej litery),

pisemność (właściwe łączenie danej litery z innymi literami czy zespołami liter), estetykę.

 

 

1

 

Graficzna strona pisma budzi poważne zastrzeżenia. Pismo niestaranne, wychodzące poza liniaturę, brak możliwości odczytania litery, brak łączeń. Nieprawidłowe rozmieszczenie tekstu.  

2

Pismo niestaranne, wychodzące poza liniaturę, litery o różnej wielkości, nieprawidłowe rozmieszczenie tekstu.

3

Pisząc zachowuje kształt i czytelność liter.

4

Pisząc mieści się w liniaturze, zachowuje kształt i proporcje liter, brak łączeń.  Prawidłowo rozmieszcza tekst.

5

Pisząc mieści się w liniaturze, zachowuje właściwy kształt i proporcje liter. Pismo staranne, estetyczne. Prawidłowo rozmieszcza tekst.

6

 Zachowuje właściwy kształt, proporcję, łączenia i pochyłości liter. Pisze płynnie. Graficzna strona pisma nie budzi zastrzeżeń. Potrafi pisać na każdym formacie. Pismo artystyczne.    

 

WYPOWIEDZI  PISEMNE

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

1

 

Podejmuje wyzwanie, nie wykonuje zadania. Nie potrafi zredagować krótkiego logicznego zdania.  Nie umie zaobserwować istotnych cech nawet przy pomocy nauczyciela.

2

Redaguje krótkie ( 2-3 wyrazowe) chaotyczne zdania. Popełnia błędy gramatyczne, logiczne. i stylistyczne. Wymaga dużej pomocy nauczyciela.  Występują powtórzenia.

3

Samodzielnie układa tylko bardzo krótkie, proste zdania (zbudowane z 2 – 3 wyrazów) z wykorzystaniem podanego słownictwa. W wypowiedziach pisemnych nie zachowuje logicznego ciągu zdarzeń. Występują powtórzenia.

4

Potrafi napisać kilka zdań na dany temat w oparciu o zebrane słownictwo lecz nie zawsze przestrzega logicznego ciągu zdarzeń.

5

Potrafi napisać kilka zdań na dany temat w oparciu o zebrane słownictwo, własne doświadczenia.

6

I Potrafi samodzielnie napisać kilka logicznie powiązanych ze sobą zdań na dany temat. Samodzielnie układa, wierszyki, rymowanki, opowiadania twórcze. Posiada zdolności literackie.

 

WIADOMOŚCI

I UMIEJĘTNOŚCI ORTOGRAFICZNO- GRAMATYCZNE

1

Ort.

Poprawność ortograficzna pisanego tekstu jest poniżej 30% Poprawność ortograficzna  budzi poważne zastrzeżenia.

gram

Wymaga stałej pomocy nauczyciela, samodzielnie nie podejmuje próby wykonania zadania.

2

Ort.

Poprawność ortograficzna pisanego tekstu wynosi 31% do 50%. Przy pisaniu z pamięci i ze słuchu popełnia liczne błędy ortograficzne

gram

Popełnia liczne błędy. Wymaga licznych wskazówek przy wykonywaniu zadania.

3

Ort.

 Poprawność ortograficzna pisanego tekstu wynosi 51% do 75% Popełnia błędy w pisowni uprzednio opracowanych wyrazów z trudnościami ortograficznymi.

     

gram

Popełnia błędy, ukierunkowany nie potrafi ich samodzielnie skorygować.

4

Ort.

Poprawność ortograficzna pisanego tekstu wynosi 76% do 95%.Pisze poprawnie z pamięci zdania i krótkie teksty. W pisowni ze słuchu popełnia błędy.

gram

Popełnia nieliczne błędy, ukierunkowany potrafi je samodzielnie skorygować.

5

Ort.

Poprawność ortograficzna pisanego tekstu wynosi 96% do 99%. Poprawnie pisze z pamięci i ze słuchu w zakresie opracowanego słownictwa. Popełnia  sporadycznie błędy.

gram

Poprawnie i samodzielnie wykonuje zadanie..

6

Ort

Poprawność ortograficzna pisanego tekstu wynosi 100%.

Bezbłędnie pisze z pamięci i ze słuchu w zakresie opracowanego słownictwa

gram

Biegle stosuje w praktyce zdobyte umiejętności i wiadomości

WYPOWIEDZI USTNE

1

Ma trudności w wypowiadaniu się. Wypowiada się najchętniej pojedynczymi wyrazami, bardzo niechętnie.

2

Wypowiada się najchętniej pojedynczymi wyrazami lub prostymi zdaniami nie zawsze poprawnymi pod względem logicznym

3

Wypowiedzi ustne są na ogół ubogie, przeważają jednozdaniowe.

4

Chętnie i poprawnie wypowiada się na bliskie tematy. Wypowiedzi są przemyślane lecz wolno budowane

5

Swobodnie wypowiada się na tematy bliskie dziecku. Poprawnie wypowiada swoje myśli w formie dłuższej wypowiedzi.

6

Wypowiada swoje myśli w formie rozbudowanej wypowiedzi. Umie zredagować wypowiedź stosowanie do sytuacji

WYGŁASZANIE TEKSTÓW Z PAMIĘCI

1

Nie opanował tekstu na pamięć. Nie potrafi wygłosić tekstu z pamięci.

2

Popełnia liczne błędy w wygłaszaniu prostego tekstu. Potrafi wykorzystać podpowiedź nauczyciela.

3

Wygłasza z pamięci cały tekst. Popełnia nieliczne błędy. Deklamuje w rytmie sylabowym. Nie stosuje elementów recytacji.

4

Raczej poprawnie wygłasza cały tekst. Zdarzają mu się drobne pomyłki, czy potknięcia. Próbuje zmieniać intonacje. Zwraca uwagę na znaki przestankowe.

5

Wygłasza z pamięci fragmenty prozy z zastosowaniem zmiany tonacji głosu, tempa i pauz.

6

Wygłasza z pamięci wiersz i prozę. Poszukuje własnej interpretacji tekstu.

TECHNIKA CZYTANIA I CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM

UWAGA:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin